• tigerkaka

Cerclage?

Dallis skrev 2010-06-29 18:45:33 följande:
    Jag blir så irriterad när jag läser era historier!
    Inte på er, utan på läkaren jag hade när vi förlorade vår son. enligt henne, så kunde ja inte få cerklage då, för det gick inte att sätta om man var öppen mer än 1 cm. Det är inte säkert att det hade gjort någon skillnad, men man kan inte låta bli att fundera..

Var en tur in på akuten igår, efter att jag fått jätteont i magen. Det knäppte till nere i magen och efter en stund fick jag så sjukt ont! Kom in jättesnabbt, vilket jag är såå glad för. Tur för oss så såg allt bra ut enl läkaren. Gyn undersökningen gjorde galet ont, men hon kunde se trådarna. Gjorde även ett vul och tappen mätte hela 30mm! Det är en ökning med 9mm sen cerklaget sattes. Tjoho! :)
    Fick order om vila och komma tillbaka om det blev värre. Idag har jag och soffan varit bästa vänner. Har fortfarande ont i magen, men det funkar.

PennyJenny: Skickar massor med styrka till dig! Hoppas verkligen att det ska gå bra. Du är trots allt i trygga händer nere i Lund :)
    dallis ja vet , så var det när jag kom in med buktande hinnblåsa, allt handlar tyvärr om vilken läkare man får, vilket är så oerhört tragiskt så usch. de är så det absolut inte ska vara. det verkar också bero på vilket sjukhus man hamnar på.

ligger där jag ligger nu trots cerklaget denna gången , känns ändå bra att vara här i fall ngt händer.
    här på ks i solna har bemötandet varit toppen. dock me nån nöt till dr , men alla läkare är inte bra. men de finns några riktiga godingar. idag fick jag spruta för lungmognad så en bit på vägen =).

håller tummarna för er allihopa! det SKA gå bra!

massa kramar
  • tigerkaka

hej på er!

pennyjenny jag fick spruta för lungmognad vecka 23+0, vet inte hur dom gör i lund dock.

här är de inge vidare, är helt öppen med ceklaget kvar som inte verkar sitta fast såå hårt som de ska , läskigt..
    gjorde ul i fredags o fick världens chock då han sa att de inte fanns ngt kvar av tappen alls. dom som mätte innan på helgen måste ha mätt helt fel då var den 26 mm. vill knappt stiga upp mer då de känns som han ska ramla ut.
    han ligger o trycker ner med så när han rör sig känns de som ha ligger nere i bäckenet.
    väldigt obehagligt...

barnläkaren var här i går med o prata lite och hoppades att vi inte skulle ses på väldigt länge , speciellt då det är en pojke med.

är också speciellt orolig då jag har gbs, får dock kåvepenin nu men hu kmr de att bli sen liksom..

ja ingen som vet och det är just denna ovissheten som är värst, snart har jag legat inne i tre veckor..
    dagarna går långsamt och varje dag räknas..

men jag kämpar på!!!

massa styrkekramar till er alla!
    '
    nu klarar vi det här!

• tigerkaka

jag är i vecka 23+4 , dom säger att jag kan gå på toa men de försöker jag att undvika, ska prata med drn i morron om det här.
    varit en för jävlig helg, fick traktasile dropp i fredags då det efter lunch verkade som de skulle dra i gång.

står på adelat nu me vilket gör att mitt blodtryck blir lägre, har normalt i vanliga fall, nu ligger jag på 100/55.
    på kvällarna har jag ont i benen o de kryper som myror så jag blir helt galen, man vill bara upp o springa liksom men de går inte.. ligger o viftar me tårna som en tok men de verkar hjälpa väldigt lite.

de är mkt små saker att kämpa me varje dag, men de ska gå !!!
    försöker slappna av men de är svårt, det som verkar lugna mig mest just nu är musik..

kramar från värmen på ks

• tigerkaka

hej all godingar!

skönt att läsa att ni har det bra trots omständigheterna =). och att ni fått njuta lite av sommaren i allafall. förutom mig o pj då =)
    börjar närma sig nu för grazila? hur mår dallis? pennyjenny kämpar på ! =D och snart är de dags för tråd för magda?

i morrn har jag varit inlagd i 5 veckor , läget har försämrats stegvis o nu är de knappt 5mm lite slem och en lös tråd som håller i hop. fosterhinnan är långt ner i kanalen med. slemproppen har lyckats trycka ut sig i små mängder sen en vecka tillbaka, känns sådär.. har haft mkt sammandragningar =(

är rädd för infektioner me tanke på min gbs, me lite fantasi kan man få för sig mkt...

är verkligen inte sugen på att föda barn alls , nu.

så här kämpas det på in i det sista!   tänker på er allihopa =)

kramar från sjukhussängen !

• tigerkaka

förresten sen avnavling på prematurer görs tydligen inte i sverige, de är lite läskigt =o med tanke på hur mkt det påverkar.
    de får en att knipa i hop ännu mera =) !

• tigerkaka
    PennyJenny skrev 2010-07-21 18:11:24 följande:
    Oj oj oj! Jag firar 4+ i veckor här :) Vilken vecka är du i nu?
    Jag ska på ny mätning imorgon (de ska göra TUL så jag antar de kollar cerklaget då oxå, den hade ju minskat från 2 cm till 8 mm för nån vecka sedan...)
    jag är i vecka 26+ , två veckor till vore bra, men man är ju tacksam för varje dag han får vara kvar =) !

ny mätning i morrn alltså, håller tummarna att allt ser fint ut !
  • tigerkaka
    Grazila skrev 2010-07-21 18:21:39 följande:
    Shit pommes, du har det inte för roligt :/ Och där fick vi ett mer utförligt svar på PennyJennys inte alls dumma fråga om slemproppen.
    Good thing, tigerkaka att den efter hand kan ombildas inifrån och din knodd ändå skyddas mot gbs:en. Hoppas du lyckas knipa en bra stund till, håller tummarna!! 
    nej inte lätt alla gånger men man får va glad för de lilla som finns kvar =o.
    det börjar närma sig för dig har jag läst , va härligt ! =D
  • tigerkaka

tack för all pepp!
    jag hoppas också att han stannar länge till =).

thalis sköönt att få höra om lite solsken, härligt !

dags för ännu en natt hoppas att man får sova.

kramar till er alla

• tigerkaka

hej!
    här är de sådär, svalare i allafall.
    vet vad du menar med sjukhusmadrasser PJ =).

förra veckan sa dom att jag skulle flyttas till ett annat sjukhus vecka 28, nu säger dom att jag ska hem!
    hem? aldrig i livet, får paniken bara jag tänker på de. usch hoppas han sa fel =/.
    finns ingen hemma som kan kolla till mig o tänk om ngt händer, nä fyfan...

finns inte en chans att jag tänker åka hem, usch
    veca 28 är om en vecka. kmr va orolig hela veckan nu, bläh

• tigerkaka

han mena hem, de var min rondläkare som sa de. han är dock som han är osmidig för det  mesta, min bm som jag har idag sa att jag inte skulle tänka så mycket på de, han häver ur sig saker ibland, inget har ju förändrats, snarare sämre med mer tryck och mer slem som kmr ut. blir så stressad när jag tänker på att han kanske vill skicka hem mig, så jag börjar gråta. får försöka lugna ner mig. hur mycket jag än hatar att ligga här på sjukhus så är det min trygghet just nu. om ngt händer kmr de ske snabbt och då kanske inte ens ngn vill ta emot mig..om jag skulle vara hemma

usch blir så rädd att ngt skulle hända om jag åkte hem

Svar på tråden Cerclage?