• MiScHoOo
    FruHellström skrev 2011-10-13 18:17:42 följande:
    man har ju ngt främmande i kroppen, därav kroppen försöker stöta bort/rena det främmande materialet. Jag trodde jag läckte förut, men då förklarade läkaren att det va normalt...

tack snälla, min läkare såg för en och en halv vecka sedan att jag hade ökat flyttning, men sa att det var helt normalt eftersom jag har cerklage. Men idag var klumpen dubbel så stor, jag blev nojig
  • MiScHoOo
    Silverklar skrev 2011-10-13 22:35:09 följande:
    Hej, hade skrivitt ett långt inlägg som försvann. Orkar inte skriva om allt. Så skriver bara kort. Ligger på KS i Solna sedan förra torsdag efter hotande för tidig förlossning. Jag är i v, 25+1 idag. Läget är ganska stabilt men ligger i i sängläge och klarar i princip bara av att gå till toan på rummet, utan att dra igång ökande sammandragningar. Fick tractocildropp 2första dygnen. Har fått kortidon för lungmognad och behandlas med bricanyltabletter+sprutor när sammandrsgningsrna sätter igång. Vilket har hänt några ggr under v. Vet ibte hur länge jag blir kvar. Saknar man och dotter men tänker att jag är på rätt ställe så länge det är så här. Vill att bebis ska få vsra kvar länge än! Håller tummarna för oss alla och speviellt för er andra som också ligger lite krisigt till med risk att föda alldeles för tidigt. Kram Ps skriver liggande, på en ipad, så ursäkta felstavningarna. Kan någon snäll person lägga in mig på listan? Har BF 24 jan 2012.

håller tummarna för er och hoppas liten stannar några veckor till. Skickar styrke kramar till er.
  • MiScHoOo
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp???
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snitt mitten av december v. 36  
    Silverklar BF 24 jan 2012
     Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp ???
  • MiScHoOo

måste fråga er. min stjärna är i säte och har varit det nu i minst 3 veckor, jag har blivit orolig, finns det en möjlighet att barnet vänder sig snart, jag som är jämnt orolig för etappen och nu orolig att bebisen sparkar ut sig.

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-10-18 10:50:34 följande:
    mischooo: bebisen har väl ända fram till vecka 36 på sig att vända sig....min ändrar fortfarande läge..ibland huvudet ner o ibland rumpan ner o jag går in i vecka 31 imorgon...så du behöver nog inte oroa dig..annars är det bara du kollar med bm...

tack snälla, det är bara jag som har väldigt svårt att koppla av...

Kan det vara så att det är dags med förlossningar i tråden? det har varit så lugnt idag... 
  • MiScHoOo
    Pupp skrev 2011-10-18 18:20:00 följande:
    Hej!
    Är fortfarande kvar på sjukhuset efter snart två veckor. Blödningen har försvunnit och allt har varit lugnt egentligen men jag har varit helt liggande också. Ligger ner och duschar tom.. Men jag ligger gärna ner många veckor till om bara vår lille skatt får stamma kvar i magen ett tag till! Idag är vi i v 25+0 och jämfört med 23+1 som vi var när vi kom hit då är det ju två jätte värdefulla veckor. Nu börjar vi tro på att vi kommer bli föräldrar igen frågan är bara när och förhoppningsvis får han inga stora men om han föds tidigt. Nu är 28 v vår stora dröm att komma till.
    MisChooo: känner igen mig i rädslan för att han ska sparka sig ut gillar inte när han sparkar neråt! Drömde tom att han fastnade med foten mellan cerklaget och livmodertappen. Mardröm kan jag säga! Blir ju inte bättre sv att jag tyckte att han sparkade neråt den dagen som jag fick blödningen så därför tror jag ju att det bar en spark på cerklaget som orsakade blödningen men det vet man ju inte..
    Grattis förresten! Är inte du 28 fulla veckor idag?

Lycka till till alla som fått cerklagen klippts ska bli kul och följa er och se när och hur det händer och vad det blir!!

Kran på er
    skönt att det lugnade sig och att dem tar dig på allvar och med den inställningen tror jag att du kommer långt.

Du har helt rätt idag är jag v. 28+0 och passerar jag denna veckan blir jag ingen lund patient, det är ett jätte stort framgång.  Lund läkaren som opererade in abdominell cerklage trodde inte jag nå till v 28 pga min bakgrund. Jag hoppas jag når till v 36, bara åtta veckor kvar. Hoppas hoppas hoppas att vi alla klarar målen och får levande barn.  
  • MiScHoOo
    Pupp skrev 2011-10-18 18:59:58 följande:
    Det hoppas jag med! Måste ju vara skönt att ha nått 28 v iaf nu.. Kram
    tack snälla, jag håller verkligen tummarna för dig och att du kommer så långt att du själv kommer att bli chockad.
    vixan skrev 2011-10-18 19:13:00 följande:
    Misc: Inget på G här... Härligt med 28 veckor!! Jag tror du kommer gå till v36 =).

Tänker tillbaka på de nätterna jag trodde att förlossningen var på G när det absolut inte fick ske. Tänker på all oro man haft och så sitter man här i v38+3 en vecka utan cerklage och väntar på att det ska sätta igång. Livet är bra konstigt!

Plupp: Ruva på det kommer gå bra ska du se. 

vad väntar du på?! Jag väntar för fult att det kommer små söta bebisar i tråden Flört, Jag hoppas verkligen jag når till v 36, men oron som vill inte släppa taget på mig, som du själv nämnde. Kanske den dagen jag når v 36 kommer jag tänka på dina ord och skratta att jag nådde hit.

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-10-18 19:20:59 följande:
    pupp: 25+0 är ju jätte bra..bara fortsätta att vila så kommer det säkert gå bra ska du se...håller tummarna stenhårt för många veckor till..

mischooo: jag var också lite nojig ang säte..men nu börjar bebisen iaf variera mellan huvud o rumpa ner så förhoppningsvis väljer den snart huvud ner:) grattis till 28 veckor..det är ju jätte bra:) 

vixan: ja visst är det märkligt, först är det en lång oros tid då man bara vill att bebisen ska vara kvar i magen..sen på en dag när cerklaget är klippt kan man knappt vänta på att bebis ska komma....men förr eller senare kommer dom..för mig tog det 2 veckor efter klippet innan förra sonen kom... 

tack snälla du. egentligen är det som det ska vara i vanlig graviditet, men eftersom vi är så himla unika så är ingenting normalt, Som en läkare jag träffade för flera månader sedan när jag var orolig sa, i vanliga fall låter vi inte undersöka personen med sådana beskymmer, men eftersom du är du så är du alltid välkommen och bra att vi tittar på dig extra, Kändes varmt i hjärtat även om man inte vet min historia kanske det lät knasigt Solig
  • MiScHoOo
    FruHellström skrev 2011-10-18 20:01:09 följande:
    ja nä, inget här heller, konstigt som ni säger, att först går man o oroar sig o väntar o räknar passerade veckor, o sen nu så känns det som övertid!! Jag har aldrig varit gravid såhär länge heller, sonen kom i v 37+0 o idag är jag i v 37+ några dar... MEN.... jag hoppas på lite mys ikväll va på tok för länge sen, och det kanske hjälper... Tungan ute

inte du heller?! vad väntar du på också? men samtidgt härligt att komma längre och längre fram än vad man hade själv trott.
Svar på tråden Cerclage?