• MiScHoOo

Cerclage?

FruHellström skrev 2011-10-27 23:56:44 följande:
    Hellu slappisar  

Nu är vi hemma, kom en liten tjej i Måndags, efter helgens sd så bidde det inte bättre än ett akut snitt i Måndags, känner mig lite snuvad på FL, men allt gick ju bra o min sessa är underbar Hjärta 

Hade ngn infektion o trots försök med fl så öppnade jag mig inte mer än max 1½cm...
    Sen har det haft svårt att få ner det trots dropp o piller,samt att sessan hade lite lågt blodsocker så idag fick vi komma hem först. Fast vi har blivit bra omhändertagna, all cred till Nyk underbara personal!
    Hur går det för er andra? Inga mer bebisar vad jag kan se?

Kram på er, nu måste jag byta bajsblöja!Tungan ute 
    Tittar in snart igen <3 
    nämeeeeeeeeeeeen gratttttiiiiis Ä N T L I G EN

vad roligt att läsa att ni har det bra ocg stort grattis, kan man tänka sig med hjälp av cerklage så öppnas man inte mer och det slutar i snitt.

vad heter princessan? hur lång och hur mycket vägde hon.

gud vad roligt, grattis, bra jobbat      
  • MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-10-28 03:29:42 följande:
    Ni som varit sjukskrivna: Hur formulerade sig läkaren i intyget? Har ni haft problem med fk?

Nu har jag hittat mitt läkarintyg står diagnos cervixinsufficiens

anamnes för akut sjukdom, står där: när jag ska födda. upprepade missfall, blandorsaker, abdominellt cerklage och tidigare stod det om svåra hyperemesis

ordination: vila, avlastning, TPN,  kontroll ob-mottagning

• MiScHoOo
    melinda88 skrev 2011-10-28 09:15:33 följande:
    Grattis!! Vad roligt att höra :D

roligt att se att du tittar in fortfarande =) hur mår ni nu?
  • MiScHoOo
    melinda88 skrev 2011-10-28 14:56:44 följande:
    Jodå, jag är inne och spanar ibland, är så nyfiken på vad som händer för er alla. Är bara lite dålig på att kommentera men jag håller koll :)

Vi mår bara bra. Har varit hemma i 3 veckor nu och cerklaget klipptes i tisdags. Så otroligt skönt att få vara "normal" ett tag :) Men jag är otroligt rastlös nu och väntar bara på att förlossningen ska starta! Men slemproppen har lossnat lite under senaste dagarna och jag har en del sammandragningar som ibland kommer regelbundet men som sen mattas av så jag hoppas att det inte dröjer så länge :)
    På söndag blir det 37+0 och räknas ju då som fullgången vilket känns helt overkligt!

oj oj oj vad roligt att läsa och så skönt att det har blivit så lugnt nu. bra jobbat
  • MiScHoOo
    vixan skrev 2011-10-28 16:54:25 följande:
    Funderar på va min bebis väntar. Hon kanske märkte att jag var på väg att bli sjuk så hon väntar tills jag blir frisk igen. Avskyr att vara sjuk som tur är är det väldigt sällan jag drabbas men varför just nu.

nåååå vad gulligt barn du väntar som tänker på mammas bästa, inte som min

Så fort jag vill sova, så lever det och jävlas i ett par timmar och sedan får jag lov att sova  
  • MiScHoOo

Skönt att inget annat allvarligt har hänt med dig. Själv hade jag förra året ett band och på en vanlig kontroll såg dem buktande fosterhinna och fick ligga inne för att den ska återställas men efter det gick inte efter två veckor. Skönt att du får ett nytt band. Det skulle jag fått om jag inte var öppen. Kan vara en anledning att jag har fått abdominellt cerklage.

• MiScHoOo

Blev lite knasigt. Jag menade när jag blev inlagd så hoppades man att jag skulle stänga mig. Men bandet höll inte mer än två veckor efter kontrollen och blev igångsatt för att födda min älskade dotter. Jävligt hemskt va det i v 20. Helt öppen. Ultra Olsen vissade hur hon simmade/hoppade/snurrade och fanns i magen. Men ingenting skulle ha hjälp. Hon skulle glida ut oavsätt vad jag ville. Efter den hemska och tråkiga förlossning är jag inte ett dugg ledsen att inte födda vaginalt mer. Vissa stunder tänker man. Jag förkortade livet på min dotter, men samtidigt hade jag tre val. Bli igångsatt, leva på ketogan för smärta eller vara helt naturlig. Så förbannad och besviken som jag var valde jag bli av med madrömmet som blev ett helvete. Så jag tycker att du gör helt rätt att få ett nytt band och lycka till.

• MiScHoOo
    MeOnFire skrev 2011-10-29 12:47:11 följande:
    BM har lovat mig om att jag inte fött innan torsdag så ska hon göra en hinnsvepning då. Hoppas verkligen att det hjälper :)

jobbigt att vänta. konstigt nog väntar man i månader men i sista dagarna är jobbigast
  • MiScHoOo

Idag känns det konstigt. Tio veckor längre än förra grav. Det hade jag aldrig räknat med. Det enda som spökar är just min smärta som mensvärk. Men mammas älskling lever livet i magen och det är just det som lugnar mig. Ska sova igen nu. Så himla trött jag har blivit den sista tiden

Svar på tråden Cerclage?