mamma mys skrev 2011-11-10 08:26:54 följande:
violatricolor: ja vet precis hur det är att vara i de veckor du är nu o tiden seeegar såå...men på nåt sätt så går ju tiden ändå...o man får vara ego..det är vad den här tråden handlar om..diskutera med o mot gångar sorg o lycka...:)
trassel: haha skrattade för mig själv när jag läste om toa pappret...har också sånt med röda hjärtan o första gången jag torkade mig med dom höll jag på o dö tills jag insåg att det inte var blod;)
mischooo: då var det som jag misstänkte att det var biverkningar från medicinerna..skönt att allt var lugnt annars..
själv blir jag galen på min värk under revbenen o dessutom bökar bebisen med knäna vid revbenen också.... o fogarna är ju inte så roliga...men men 19 dagar kvar tills cerklaget ska bort så det är väl bara att bita ihop...
vad hemskt att man ska gå igenom mycket... Men det som har lugnat ner mig att min älsklings rörelse har ökat sedan igår så biverkningen har tydligen börjat släppa lite. Min man kommer se en chock när han kommer hem. Har bara tvättat av mig och har en tjock tröja på mig och jag smorde in mig med olivolja och somnade så jag svettades tycker att det har hjälpt lite. Inte lika hemskt som igår....
mamma mys skrev 2011-11-10 08:31:46 följande:
en liten tilläggs kommentar;) tack o lov för veet hårborttagning;) skulle se ut som en varulv annars tror jag för raka benen orkar man ju inte o down there ser man ju inte..då skär man väl av nån del eller nåt,) nä veet spray till benen o veet bikinikit till musslan bara att smörja på överallt o sedan ta en liten plast spatel o dra av krämen med så följer håret med;D o samma sak på benen...en aning mindre ansträngande med en stor mage i vägen....så det blir en bahndling innan cerklaget ska bort så är man någon sånär när bebis kommer:) har dessutom färgat håret igår..nu skulle jag behöva hitta nåt bra mot dessa hormon finnar för jag blir galen på dom:/
Jag vill så gärna färga håret och klippa mig, Men hela tiden är jag orolig att behöva sitta hos frissan i flera timmar för att jag har tjockt hår. Min man sa till mig vänta till efter förlossningen så blir resultatet mycket finare. Har ej rört mitt hår sedan mars månad, inte likt mig alls
Lill Z skrev 2011-11-10 11:15:46 följande:
Hej!
Nu är jag tillbaka igen. Har jobbat 5 dagar i rad, blandat morgon och kvälls pass och sen sovit resten. Var på mitt ul och allt var bra. Var dock i v 13+3 istället för 12+5. Så nu blir det ännu senare med cerclaget (16+2). Ja,ja bara dem snörrper åt ordentligt så ska väl det också gå bra!!
Grattis till alla bebisar som kommit till världen!! Vilken lycka!!!
Skrattade också när jag läste om toa pappret....allt mönstrat papper är förbjudet här nu

.
Violatricolor: Visst är det konstigt att tiden går så sakta precis i v 22-26, när jag väntade min dotter tror jag att det gick minst två veckor på en under den tiden.
MiScHoOo: Usch vad jobbigt med andningsbesvär. Skönt att dem hittade en orskat till det. Du verkar ju ha en jättebra Dr på lasarettet.
Mamma mys: Ja, veet ska jag komma ihåg....har ju redan fått sådan mage att jag inte längre kan se mitt kejsarsnitt förutom om jag "lyfter" på"deg klumpen". Men sist fick jag ingen mage alls så jag får väl dubbelt nu

.
För det första ska jag gratulerar dig att dem har flyttar fram dig och inte back. Själv blev jag flyttad 4 dagar, men det är inte hela världen. Min dr är bäst i hela världen, men det tråkiga att han hinner aldrig klia sig på huvudet.
Jag kör rakning fortfarande, kör en gång i veckan. Man ser inte men man får känna efter. hehehe