• Luscinia

Glada sidan 7

Så var det dags för en ny tråd!

Nu fortsätter tråden för oss som vill dela med oss av glada nyheter i adoptionsvärlden!

Länk till de förra "Glada sidan"
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m35605475.html

www.familjeliv.se/Forum-13-253/m38706225.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m44353329.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m46867967.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m41888504.html

www.familjeliv.se/Forum-13-253/m49125371.html

• Svar på tråden Glada sidan 7
  • Kluran
    Ethi skrev 2011-05-09 16:00:22 följande:
    Idag är jag glad för att vi fått reda på ett vi väntar en lillebror, till
    Hej igen!

Var inne på din sida också o läste om den glada nyheten. Grattis igen som sagt - så spännande!
    Kram igen!
  • Mula69

Ethi, jättegrattis!

Vi fick idag veta att vår syskonansökan tilL Sydkorea godkänts av AC så nu väntar vi ivrigt på besked om att den gått iväg. LYCKA!

• Ethi

Kluran, tack! Gissa jublet hos storebrorsorna när vi fick veta idag (på rutinultraljudet) att även bebisen i magen är en pojke  

Mula, åh, så spännande! Grattis ni med!! Hur lång tid tror ni att det kommer att ta till bb?

• Mula69

Ehti; jag vet inte riktigt. Förra gången när vi skickade in fick vi vänta nästan exakt 7 veckor på BB och 7 veckor på RB så 16 veckor efter att vi skickat iväg våra papper var vi hemma med sonen. Typ världsrekord...Skrattande

Idag pratar man uppåt halvåret bara för BB så väntan lär bli lite jobbigare den här gången men samtidigt så känns det helt ok. Vi har väntat i 3 år och 4 månader på att få skicka iväg våra papper så tålamod det har jag skaffat mig under resans gång...

• Ethi

3 år och 4 månader? Hur har ni hunnit med det? Jösses, jag tyckte ju att ni fick sonen alldeles nyss! *funderar* Hur fort går tiden egentligen?

Oj, så fort det gick med första! Men du, ett halvår till bb är ju inte länge, inte egentligen! Bara i jämförelse med sju veckor

• Mula69

Jag vet, allt är verkligen relativt.. jag jämför ju med mina 7 veckor men vet också att en del väntar i flera år på ett BB.

Vi pratade faktiskt om det här med tid som flyger senast igår jag och min man. Lilla gosesonen kom till oss rund som en fotboll, ganska stor tyckte vi, och när vi tittar på bilderna idag är det ju bara en liten plutt. Benen nådde inte ut över skötbordskanten och idag springer han omkring som om han aldrig gjort annat. Älskade älskade unge och underverkSkrattande! Tänk att han blev just vår - vilken gåva och vilken lycka!

• Ethi

Hahaha, jo jag vet! Vi väntade fem veckor på bb med första sonen, och sen 3,5 vecka på resa. I jämförelse med det så väntade vi ju en evighet på andra sonen, då vi fick vänta 4 månader på bb och 1,5 månad på resa Men egentligen var ju även det urkort. Du får kolla mycket på adoptionsfilmer på youtube under tiden! Det gjorde jag, och grät floder, hahaha. Fast, jag vet väl inte om det blev lättare att vänta då... Men mer verkligt i alla fall

Visst är det otroligt vad de vuxit! Vi tyckte lillebror var jättestor och kunde så mycket när vi fick honom, för snart tre år sen. Nu när man tittar på kort och filmer förstår man inte alls hur vi tänkte... Han var ju en pyttebebis bara som precis lärt sig att dra sig fram på golvet Jag tror våra är ganska så lika i ålder va? Vår lillebror är född i nov -07.

• Maja T

Grattis Ethi, så roligt att ni ska få en bebbe!

Jag är också glad idag för våra papper skickades till Kina idag. Efter snigelkön i Thailand hoppas vi nu på snabbare knyck.

• Ethi

Åh, det var verkligen goda nyheter Maja! Då kan det ju gå jättefort Spännande!!

• Namaste72

Grattis Ethi! Vad spännande

{ Mamma till världens finaste dotter } { vecka 13 av 52-78}
Svar på tråden Glada sidan 7