• Luscinia

Glada sidan 7

Så var det dags för en ny tråd!

Nu fortsätter tråden för oss som vill dela med oss av glada nyheter i adoptionsvärlden!

Länk till de förra "Glada sidan"
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m35605475.html

www.familjeliv.se/Forum-13-253/m38706225.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m44353329.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m46867967.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m41888504.html

www.familjeliv.se/Forum-13-253/m49125371.html

• Svar på tråden Glada sidan 7
  • Maisie

För en stund sedan vaknade lillan medan jag inte var i rummet. Idag för första gången ropade hon på mig när hon vaknade och jag inte var där istället för att bli ledsen. <3

• Mandarinmamma

Vår finaste härligaste lilla unge, hemma i 1 år 3 mån, hade sytt ett hjärta på dagis idag och sagt till fröken att det var till mamma och pappa för att hon älskar oss så mycket...
    Hon är också inne i en period när det flera gånger på en dag kan låta så här:
    -Mamma...
    -Mmm, vad är det?
    -Du är min!

Om det så är för den trettionde gången samma dag och börjar kännas lite tjatigt så svarar jag alltid något i stil med:
     -Ja, och du är min, och tänk vad glad jag är att jag är din mamma!

Och på morgonen innan vi ska gå upp till jobb och dagis så kryper hon alltid intill någon av oss och lägger armarna om halsen och säger: -Jag vill bara mysa lite först.
    Då tänker jag att det där med samsovning är himmelens härligt även om man sover lite knackigt själv vissa nätter...

• Kluran
    Mandarinmamma skrev 2011-02-08 21:42:10 följande:
    Vår finaste härligaste lilla unge, hemma i 1 år 3 mån, hade sytt ett hjärta på dagis idag och sagt till fröken att det var till mamma och pappa för att hon älskar oss så mycket...
    Hon är också inne i en period när det flera gånger på en dag kan låta så här:
    -Mamma...
    -Mmm, vad är det?
    -Du är min!

Om det så är för den trettionde gången samma dag och börjar kännas lite tjatigt så svarar jag alltid något i stil med:
     -Ja, och du är min, och tänk vad glad jag är att jag är din mamma!

Och på morgonen innan vi ska gå upp till jobb och dagis så kryper hon alltid intill någon av oss och lägger armarna om halsen och säger: -Jag vill bara mysa lite först.
    Då tänker jag att det där med samsovning är himmelens härligt även om man sover lite knackigt själv vissa nätter...
    Vilken liten sötnos hon är, så sött Hjärta!

Kram till er alla i hela familjen!
  • Namaste72
    elsa77 skrev 2011-02-21 10:40:46 följande:

Är så glad för vi snart börjat en ny hemutredning

Grattis!
    { Mamma till världens finaste dotter } { vecka 5 av 52-78}
  • Kluran
    elsa77 skrev 2011-02-21 10:40:46 följande:

Är så glad för vi snart börjat en ny hemutredning

Grattis elsa Glad! Spännande!

Och även jag är själv glad av precis samma anledning - även vi startar nu i dagarna hemutredning för syskon. Känns spännande, pirrigt och helt fantastiskt Skrattande.

Kram! 
  • Zabka

Grattis Elsa och Kluran! Vad spännande med syskonutredning!

Idag är jag glad för att vi har fått preliminärt godkänt av vårt barnhem, det gick verkligen jättefort. Nu skall vi skicka andra pappersomgången och sen börjar vår riktiga väntan på BB!

So far, no morning sickness...but the paper cuts are terrible!
  • Gnista
    Zabka skrev 2011-02-21 14:18:27 följande:

Idag är jag glad för att vi har fått preliminärt godkänt av vårt barnhem, det gick verkligen jättefort. Nu skall vi skicka andra pappersomgången och sen börjar vår riktiga väntan på BB!
    Nämen oj! Det var verkligen snabbt jobbat, underbart! Hoppas resten av samlandet går på räls.
  • Zabka
    Gnista skrev 2011-02-21 15:03:09 följande:
    Nämen oj! Det var verkligen snabbt jobbat, underbart! Hoppas resten av samlandet går på räls.
    Det gick galet fort! Tack!  
    So far, no morning sickness...but the paper cuts are terrible!
  • elsa77
    Zabka skrev 2011-02-21 14:18:27 följande:

ååå va spännande!! Hoppas det går fort nu!!! det är en underbar tid ni har framför er
    Kluran skrev 2011-02-21 13:41:21 följande:
    Grattis elsa Glad! Spännande!

Och även jag är själv glad av precis samma anledning - även vi startar nu i dagarna hemutredning för syskon. Känns spännande, pirrigt och helt fantastiskt Skrattande.

Kram! 
    Det är så kul med syskon.. ser våra leka hemma dom är alltid tillsammans och har så kul ihop,, verkligen en gåva
Svar på tråden Glada sidan 7