• Luscinia

Glada sidan 7

Så var det dags för en ny tråd!

Nu fortsätter tråden för oss som vill dela med oss av glada nyheter i adoptionsvärlden!

Länk till de förra "Glada sidan"
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m35605475.html

www.familjeliv.se/Forum-13-253/m38706225.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m44353329.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m46867967.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m41888504.html

www.familjeliv.se/Forum-13-253/m49125371.html

• Svar på tråden Glada sidan 7
  • KMS

Vi fick idag veta att våra papper skickades till Ryssland för 2 veckor sedan. Vi är alldeles vimsiga av glädje! :) Nu är det bara att vänta och se till att ALLTID ha mobilen till hands

• LindiweSA
    KMS skrev 2011-12-06 15:22:14 följande:
    Vi fick idag veta att våra papper skickades till Ryssland för 2 veckor sedan. Vi är alldeles vimsiga av glädje! :) Nu är det bara att vänta och se till att ALLTID ha mobilen till hands
    Spännande! Grattis!
  • Vadholmen

Det känns jättekul att läsa alla glad besked i den här tråden!!

Själva väntar vi på att vår medgivandeutredning ska bli klar, och det ser ut att bli i januari!

• Hjärtat längtar

Tack för alla Grattis!

Qermit skrev 2011-12-06 06:50:18 följande:
    Just det, det visste jag ju egentligen... Då är det bara att köra på med Taiwan . Har ni förberett mycket så ni kan skicka så omgående?
    Jag var visst väldigt naiv, som trodde vi skulle få iväg ansökan innan jul. Det går i tre steg, fick jag reda på idag. 
    *Först ska BV godkänna våra papper och om vi får gå vidare
    *Sedan ska vi skicka alla papper till Taiwan på engelska inför ett förmedlingsbeslut. (Det borde vi iaf hinna skicka innan jul)
    *När vi sedan har fått förmedlingsbeslut. Får vi skicka den riktiga ansökan!

Men, ja vi har förberett så mycket vi har kunnat och ska skicka alla papper (37 sidor) till BV i morgon!
    Sedan behövs i stort sett bara en översättning av utredningen till engelska innan vi skickar första omgången till Taiwan! Om jag har förstått det rätt. Vi fick reda på idag att CSS går på julledighet nästa helg och kommer tillbaka i mitten på januari, så vi lär få vänta på förmedlingsbeslutet till slutet av januari =(
    Försöker vad glad ändå, nu händer det ju iaf nåt. Även om vi får vänta en extra månad än vad jag hade trott!

• Namaste72

Grattis GreenGal!

{ Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
  • Nystart

Men snabbare än om ni stått kvar i SA- kön Green Gal. Nu är ni ju på gång! Jag har två vänpar som adopterat från CSS och de det har gått så bra. Kul med ett land där det fortfarande går relativt snabbt.

Och vad spännande att få reda på att ansökan redan har varit på gång i två veckor, KMS! 

Själv är jag bara glad i största allmänhet för min två små gullungar. Min gnälltråd från förra julen blev aktualiserad häromdagen och tänk att allt sådant är som bortblåst! 

• Hjärtat längtar
    Nystart skrev 2011-12-06 21:52:54 följande:
    Men snabbare än om ni stått kvar i SA- kön Green Gal. Nu är ni ju på gång! Jag har två vänpar som adopterat från CSS och de det har gått så bra. Kul med ett land där det fortfarande går relativt snabbt.

Ja, verkligen! Känns underbart att vara på gång! Jag är väldigt glad att CSS finns som alternativ! Roligt att det har gått bra för dina vänner! 
  • Hjärtat längtar
    KMS skrev 2011-12-06 15:22:14 följande:
    GRATTIS!!! Nu väntar vi barn!!! Skrattande
  • Mula69

Härligt med alla nyheter!

Jag hänger på! Vi har äntligen fått besked om att vi får resa och hämta vår dotter. På måndag bär det av och i mitten av nästa vecka ser vi fram emot att få träffa henne för första gången. Tänk att vi blir 4 till jul - glädjeSkrattande!

• ekke
    Mula69 skrev 2011-12-06 22:17:18 följande:
    Härligt med alla nyheter!

Jag hänger på! Vi har äntligen fått besked om att vi får resa och hämta vår dotter. På måndag bär det av och i mitten av nästa vecka ser vi fram emot att få träffa henne för första gången. Tänk att vi blir 4 till jul - glädjeSkrattande!
    underbart! GRATTIS!!!
Svar på tråden Glada sidan 7