• Luscinia

Glada sidan 7

Så var det dags för en ny tråd!

Nu fortsätter tråden för oss som vill dela med oss av glada nyheter i adoptionsvärlden!

Länk till de förra "Glada sidan"
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m35605475.html

www.familjeliv.se/Forum-13-253/m38706225.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m44353329.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m46867967.html
    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m41888504.html

www.familjeliv.se/Forum-13-253/m49125371.html

• Svar på tråden Glada sidan 7
  • Hjärtat längtar
    Qermit skrev 2011-12-05 21:40:28 följande:
    Jippie! Stort grattis. Nu är det bara att köra på med landval om ni inte redan bestämt er.
    tack! Jo vi har bestämt oss för Taiwan CSS!
    fabbemam skrev 2011-12-05 21:13:09 följande:
    Grattis va kul att höra att ni är GODKÄNDA, det viktigaste steget mot ett barn. Nu kan ni berätta för hela världen att ni VÄNTAR BARN!
     Ja, vi tänkte vänta med att berätta för offentligheten till vi skickar ansökan till landet, men förhoppningsvis blir det innan jul! =) Ska bli skönt när alla vet! Och då väntar vi ju barn! Skrattande
  • Hej och Hopp

Grattis!

Jag bjöd hem mina vänner på en stor medgivandefest när jag fick mitt medgivande.
    Jag visste ju att det var långt kvar till barn men från medgivandet valde jag att vara öppen - och det var super för mig
    Jag köpte också den första saken till mitt blivande barn när medgivandet var i hamn - det gäller att fira stegen i den här processen tycker jag.  

(fick mitt barn i famnen två och ett halvt år efter första medgivandet )    

Men ni är ju nära nästa jättestora steg så jag förstår att det blir annorlunda!  

• Hjärtat längtar
    Hej och Hopp skrev 2011-12-05 23:56:15 följande:
    Grattis!

Jag bjöd hem mina vänner på en stor medgivandefest när jag fick mitt medgivande.
    Jag visste ju att det var långt kvar till barn men från medgivandet valde jag att vara öppen - och det var super för mig
    Jag köpte också den första saken till mitt blivande barn när medgivandet var i hamn - det gäller att fira stegen i den här processen tycker jag.  

(fick mitt barn i famnen två och ett halvt år efter första medgivandet )    

Men ni är ju nära nästa jättestora steg så jag förstår att det blir annorlunda!  
    Vilken roligt idé!
    Alla våra vänner och familj vet om det, och några på jobbet. Vi har inte firat så mycket. Fast vi gjorde en tripp tillsammans i helgen! Vi får se om jag kan vänta med att köpa första klädesplagget till vi får BB! Men nån grej vore ju roligt att köpa för att fira! 
  • Qermit
    Hjärtat längtar skrev 2011-12-05 23:31:08 följande:
    tack! Jo vi har bestämt oss för Taiwan CSS!
    fabbemam skrev 2011-12-05 21:13:09 följande:
    Grattis va kul att höra att ni är GODKÄNDA, det viktigaste steget mot ett barn. Nu kan ni berätta för hela världen att ni VÄNTAR BARN!
     Ja, vi tänkte vänta med att berätta för offentligheten till vi skickar ansökan till landet, men förhoppningsvis blir det innan jul! =) Ska bli skönt när alla vet! Och då väntar vi ju barn! Skrattande
    Just det, det visste jag ju egentligen... Då är det bara att köra på med Taiwan . Har ni förberett mycket så ni kan skicka så omgående?
  • Ålen returns
    Hjärtat längtar skrev 2011-12-05 14:12:00 följande:
    Idag har vi fått vårt medgivande!!! Skrattande Äntligen!!!
    GRATTIS!!
  • Hej och Hopp
    Hjärtat längtar skrev 2011-12-06 00:27:17 följande:
    Vilken roligt idé!
    Alla våra vänner och familj vet om det, och några på jobbet. Vi har inte firat så mycket. Fast vi gjorde en tripp tillsammans i helgen! Vi får se om jag kan vänta med att köpa första klädesplagget till vi får BB! Men nån grej vore ju roligt att köpa för att fira! 

Jag väntade också med första klädesplagget till barnbesked - det kändes speciellt att köpa det till mitt eget barn!

Som första sak efter medgivandet köpte jag ett flygplan från fischer-price.
    Passar både små och stora barn och symboliskt med ett flygplan

• elsa77
    Hjärtat längtar skrev 2011-12-05 14:12:00 följande:
    Idag har vi fått vårt medgivande!!! Skrattande Äntligen!!!
    Stort grattis!!!
  • fabbemam
    Hej och Hopp skrev 2011-12-06 08:24:05 följande:

Jag väntade också med första klädesplagget till barnbesked - det kändes speciellt att köpa det till mitt eget barn!

Som första sak efter medgivandet köpte jag ett flygplan från fischer-price.
    Passar både små och stora barn och symboliskt med ett flygplan

Va kul, det köpte vi med! Fast när vi fått BB.
Svar på tråden Glada sidan 7