• Svar på tråden Aletråden nr 20
  • Zina

samma här, jobbar hela påskhelgen...ja inte måndan men de andra 3 röda....mån tillsammans hela familjen sen åker maken på kurs resten av veckan....
    Jobbar fre-lör-sön denna helgen med....allt för att det ska trilla ner nån extra peng....har en bil som behöver byta nått dyrt... då pengarna måste in..

mamma till Emma 0201, Ida 0404, Maja 0505, Molly 0907
  • Modesty B
    Whisky skrev 2010-03-18 10:08:12 följande:
    Modesty: Härligt med stort hus.... men massor att städa har jag insett.....
    Hemfrid?
  • 79maria

Malle: nä, tyvärr... och tyvärr såg jag den på kärran som K hade... tänkte inte på att rädda den för jag tänkte nog att han insåg att den inte skulle på brasan

Modesty: åh, låter väl alldeles förträffligt. Sista arbetsdagen imorgon? Håller tummarna för att du får några dagars ledighet hemma först i alla fall För egen del är det en vecka arbete kvar i alla fall och sen lite hemmatid hoppas jag. Ska till bm på tisdag så får vi väl se hur bebisen ligger då. Fortfarande ruckbar förra veckan... Nu känns det som om den borrat sig längre ner, men fortfarande lika livliga sparkar - en riktig kickboxare verkar det som!

Adrian och Gabriels mamma
  • Kaninfarmen

Godmorgon!!

Här är det ganska lugnt, maken hade en bra dag igår. Så skönt om det går åt rätt håll nu.

Fått tid för första mötet på dagis!!

Led: Träffas gärna!! Vad har ni för husvagn?

79Maria...ska ni flytta? Har jag missat nåt?

Nu ska jag väcka dottern, bussen går 2min över 6 så hon äter frukost på centralen...

• Josephine78

Godmorgon

kaninfarmen: Gott att det är lugnt hemma hos er, kanske det går åt rätt håll med maken din

Nu har jag råkat ut för en snorig näsa, usch, men ignorerar det så gott jag kan

Idag ville lill fian upp redan 5.30 så här får vi nog ta oss en tupplur tidigare än vanligt idag hehe!

Två prinsessor har jag - Bianca -02 och Linnéa -09
  • Castafiore

FREDAGSVRÅÅÅÅÅÅÅL!!!!!!!!!!!!!!!

Whisky: Härligt med större hus. Men jag är också väldigt kluven till stora hus, vill ha stora rum men mindre yta, hur löser man det?
    Ju större hus man har ju mer samlar man på sig känns det som. Vi lider fortfarande av all skit (?) vi samlade på oss när vi hade ett 30 kvm stort "skräprum" i vårt förra hus.

MK/Malle: Kul att fira påsk tillsammans! Är det i Lichööping som dom inte har stora turist-förhoppningar för våren?!?

Härligt att höra lite påskplaner, även om flera av er ska jobba

Modesty: Ohh, va spännande! Dags att kräva daglig inloggning tror jag nog

79maria: Du är näst på tur efter Modesty va? När är du beräknad?

Kaninfarmen: Skönt att det verkar gå åt rätt håll. Lite vårtecken och nytt hus kanske får igång livsandarna!

Josephine: Usch, snorigt är ju aldrig kul.

Igår var jag på ett toppenställen. En kvinna i Göteborg som varje torsdag har öppet hus i en lokal där man kan komma och scrappa hur mycket som helst. Man betalar 60:- och så får man göra hur mycket man hinner och använda allt hennes material. Hon hade hur mycket som helst!
    Sen ingick hemmabakat fika, både mackor och bullar i överflöd!
    Suveränt, det blir mer besök där absolut!

• mammaninna

fredag igen!! har jobbat många dagar i rad då jag var ledig i måndags.. inte van vid detta men å andra sidan var det ju lyx med 3 lediga dagar i rad förra helgen

undrar lite över mina öppettider i påsk. är måndagen en röd dag eller har dom tagit bort den? jag har ju öppet som vanligt på skärtorsdagen och som det ser ut även påskafton (tyvärr ) men hur är det med annandag påsk??
    vi hade först planer att åka till danmark över på sk till typ skallerup klit men de planerna har blivit framflyttade så vi är nog hemma i påsk och om vädret är bra åker vi nog ut till stugan och vårstädar lite inför sommaren. E ÄLSKAR att åka ut dit och har börjat prata mkt om att vi ska åka dit och det är ju billigare än Danmark
    apråpå det så ser jag att jag får vara tacksam att det är just till Danmark jag längtar när jag vill komma "utomlands". mkt billigare märker jag att hyra en stuga där

• Kaninfarmen
    Castafiore skrev 2010-03-19 09:38:35 följande:
    FREDAGSVRÅÅÅÅÅÅÅL!!!!!!!!!!!!!!!Whisky: Härligt med större hus. Men jag är också väldigt kluven till stora hus, vill ha stora rum men mindre yta, hur löser man det?Ju större hus man har ju mer samlar man på sig känns det som. Vi lider fortfarande av all skit (?) vi samlade på oss när vi hade ett 30 kvm stort "skräprum" i vårt förra hus.MK/Malle: Kul att fira påsk tillsammans! Är det i Lichööping som dom inte har stora turist-förhoppningar för våren?!? Härligt att höra lite påskplaner, även om flera av er ska jobba Modesty: Ohh, va spännande! Dags att kräva daglig inloggning tror jag nog 79maria: Du är näst på tur efter Modesty va? När är du beräknad? Kaninfarmen: Skönt att det verkar gå åt rätt håll. Lite vårtecken och nytt hus kanske får igång livsandarna! Josephine: Usch, snorigt är ju aldrig kul. Igår var jag på ett toppenställen. En kvinna i Göteborg som varje torsdag har öppet hus i en lokal där man kan komma och scrappa hur mycket som helst. Man betalar 60:- och så får man göra hur mycket man hinner och använda allt hennes material. Hon hade hur mycket som helst!Sen ingick hemmabakat fika, både mackor och bullar i överflöd!Suveränt, det blir mer besök där absolut!
    Häftigt med scrappa! Har alltid velat göra det, men får inte till det riktigt. Vart håller hon till?? Vore kul att kika in och få lite inspiration.
  • 79maria

Malle: ...så pyromanen höll fingrarna i styr?

Kaninfarmen: ja, nån gång ska vi flytta... när det kommer en motorväg och dundrar fram över vårt hus Förhoppningsvis snarare än senare!

Casta: En vecka efter Modesty är det dags! Men, vi får väl se hur "ordningen" håller i verkligheten. Jag tycker fortfarande att idén med samma dag och ett fyrsängsrum på NÄL låter lockande Var höll denna scrappande kvinna hus förresten? Låter onekligen som ett trevligt koncept!

Adrian och Gabriels mamma
Svar på tråden Aletråden nr 20