• Svar på tråden Aletråden nr 20
  • Malleballebuse

Led: japp!
    Sen har Solresor liknande resor till ännu bättre priser. Jag gjorde en sökning där på er 5 pers i september i Turkiet och hittade resor från 20 000:- totalt och då ingår allt.
    Visst är det mycket pengar men 5000:- per pers (bebis gratis) med mat och allt är nog svårt att komma under om man inte ska ta en restresa, vilket kanske är en tveksam början på sin resekarriär med 3 barn

• Zina

Hej alla!

Hade gä'rna åkt på husvagnssemester eller utomlands
    får gotta mig på minnena från thailand ett litet tag till så himlan dyrt att åka nånstans 6st i familjen.
    Hmm....för många ungar eller får dåligt betalda föräldrar?

Här har vi prioriterat boende framför resor men bägge älskar att resa o hade gärna gärna gjort det oftare men som sagt, det kostar på. Svårt att spara när nån bil går sönder eller nått på huset behöver fixas o slantarna går dit istället.

Men ibland har man lust att tränga in sig i en 2:a för att få pengar över till resor har ju bara 5v semester så de övriga 47v man är hemma blir det kanske liiiiite trångt.....

Har efter 4v men knäont gått till doktorn idag....sträckning/töjning av ett ledband så fick ett träningsprogram för knät o lite tabletter att knapra....tyvärr ingen träning eller zumba än på några veckor....som läkaren så fint uttryckte det,
    - Knäna är gjorda för en viss vikt o när man är lite rund så blir det stor belastning...

Tur han inte såg mig för 15 kilo sen då

mamma till Emma 0201, Ida 0404, Maja 0505, Molly 0907
  • Smyckis

ledilnaan: vi betalade 18000 kr till kanarieöarna första gången men det är det värt men det är för 2 vuxna och 2 barn men det är på Kanarieöarnas högssäsong..dvs okt-april. sist hamnade vi på 21000 kr men då ingår allt och vi är supernöjda med mat och hotell.

och JA....det är en massa mat. första dagen åt jag bara sallad.... föråt mig med andra ord sedan lärdej ag mig att ta måttligt av allt.

• Smyckis

JAG E SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ GLAD IDAG!!{#lang_emotions_sunny}

idag ringde de från byggfirman och de kommer redan den 19 april och kör igång med syllbytet. De fick ett jobb avbokat så de flyttade fram oss!!!!{#lang_emotions_laughing}

• Den lilla onda

Led: Vi betalar 18000kr för en vecka på Mallis med halvpension (frukost och middag) på ett av de bättre hotellen i Alcudia. Då är allt som flygmat (vad vore resan utan den{#lang_emotions_cool}) och reseföräkring m.m med räknat. Då valde vi till extra stort hotellrum och barnpaket (säng, barnstol och vagn).
    www.ving.se/spanien/alcudia/viva-bahia

• Ledilnaan

Lilla Onda: Avresa 24/4, 2 vuxna, 3 barn, 12740 kr/1 vecka. Inte så farligt, nåt sånt hade jag kunnat tänka mig. Sen tillkommer det ca 3200 per vuxen om vi vill ha all inclusive. 

• Modesty B
    Malle: Kaggen är stor, rund och lugn!
  • Smyckis

här sitter Alexander ett par min själv på golvet ...mamma sitter en bit ifrån beredd på att fånga upp honom när han faller bakåt,framåt å åt sidorna!!!!{#lang_emotions_laughing}

• MiaB72

Idag fyller min lilla plutt 4 år {#lang_emotions_heart} jösses vad tiden går fort!!! Men han är ju som min lilla bäbis fortfarande som ska sitta i mammas knä så mycket det bara går och sova tätt intill mamma på natten Idag har han fått ny säng iaf, ut med juniorsängen och in med en stor vanlig säng, får vi se om han vill sova i den. Köpte även en sån nattlampa på IKEA som man kan ha med sig i sängen som är uppladdningsbar, ett litet spöke så får vi se om han sover bättre själv, tveksamt men det är alltid värt att testa

Det pratas resor - längtar redan trots att det bara är 2 månader sen vi kom hem! Lite kul är det att kolla på bilder från Niclas och Lailas bröllopsresa då de bor på samma hotell som vi gjorde på Aruba Vi planerar iaf att åka nästa sommar nånstans och då tillsammans med min ena syster och hennes familj, nice

Malle: Vart ska ni åka nånstans??

Lilla onda: Såg härligt ut!!

Smyckis: Åh, vad skönt! Tänk sen att ha det avklarat

Svar på tråden Aletråden nr 20