• Svar på tråden Aletråden nr 20
  • Miss Mii

Vet nån om det finns nåt typ "hoppis och skuttis" eller barngympa etc i älvängen/skeplanda/närliggande till barn från 3 år?
    Har googlat och googlat men hittar inget....
    De verkar inte ha ngt på sportlife i älvängen heller.

• Ledilnaan

Miss Mii: Jag vet att det finns Bamse gympa, tror att det är från 3 år. Brukar vara i Bohus.

Precis hemkommen från Ikea, skulle bara ha ett nytt matbord och en barnspis, kom hem med två garderober också, från fyndavdelningen, 99 kr/st.
    Jag lyckades faktiskt få plats med allt i och på bilen, tillsammans med tre ungar. Det var en pärs att lyckas, men tillslut så gick det.

• dubbelbubbel

Friskis o svettis har nåt som heter familjegympa i Nödinge på söndagar. Det är från 3 år. Låter kul tycker jag. Det ser jag fram emot att testa när jag har en 3-åring

• Miss Mii

ledilnaan och dubbelbubbel, tack för tips! ska genast kolla!

ledilnaan, underbart att fynda!! snyggt jobbat med barn o allt! :)

• Kajsa34

hej

Friskolan i Alafors är väl från att man är 6 år till årskurs 9..inte själva förskolan..

Menade du inte Montessoriförskolan i Alafors..Jag känner inte till så mycket om den men jag har funderat på den..De tar in mest barn på hösten..endast något enstaka på vårterminen...De har även syskonförtur vilken jag inte tror att den kommunala förskolan har,,,Man måste nog inte stå i kö så jättelänge för en plats på hösten...tror jag....

Jag tror inte det finns mulleskola...vi hade också gärna gått på det annars...men finns det engagerade föräldrar så tror jag man kan fixa en egen grupp..Friluftsfrämjandet anordnar utbildningar tror jag...

Är det någa denna gruppen som brukar träffas..? promenera, fika, hitta på andra saker...?

Jag jobbar 6-7 veckor till sen är det dags att vara hemma igen...

• SweetLilly
    Kajsa34 skrev 2011-04-21 08:33:35 följande:
    hej

Friskolan i Alafors är väl från att man är 6 år till årskurs 9..inte själva förskolan..

Menade du inte Montessoriförskolan i Alafors..Jag känner inte till så mycket om den men jag har funderat på den..De tar in mest barn på hösten..endast något enstaka på vårterminen...De har även syskonförtur vilken jag inte tror att den kommunala förskolan har,,,Man måste nog inte stå i kö så jättelänge för en plats på hösten...tror jag....

Jag tror inte det finns mulleskola...vi hade också gärna gått på det annars...men finns det engagerade föräldrar så tror jag man kan fixa en egen grupp..Friluftsfrämjandet anordnar utbildningar tror jag...

Är det någa denna gruppen som brukar träffas..? promenera, fika, hitta på andra saker...?

Jag jobbar 6-7 veckor till sen är det dags att vara hemma igen...
    jupp montessorin menade jag!  Jag ska kolla detta till veckan så får man väl veta lite mer!

Jag hittar gärna på saker!  Jag 'är hemma på heltid till hösten sen kanske jag börjar att jobba 40% så jag har tid även sen
    Älskade dotter 100727
  • M A L I N

Bamsegympan i Bohus är från 1 år. Har själv våran tjej i gruppen 1-2 år.

• Miss Mii

kajsa, jag jobbar 3 veckor till sen går jag hem för att vänta på att nr 2 ska behaga komma! :)

• Miss autumn
    Miss Mii skrev 2011-04-27 13:42:50 följande:
    kajsa, jag jobbar 3 veckor till sen går jag hem för att vänta på att nr 2 ska behaga komma! :)
    nu är det en månad kvar på jobbet och innan flytten till nödinge :) väntar bebisen i slutet av juni sedan så hoppas på att hinna lära mig hitta lite i närområdet innan det är dags...
    (¯`°?.¸ ♥ Väntar vårt ♥ 27/6 ♥ ¸.?°´¯)
  • bubbelibubb

Hallå, kikar in i tråden efter ett långt uppehåll. Haft en väldigt intensiv och jobbig period men hoppas nu att allt börjar lugna ner sig så smått. Har som sagt inte hängt här på ett tag men efter en snabb överblick på dom senaste händelserna så verkar det inte vara mkt aktivitet här, eller? 

Jag är ju hemma på dagarna så är det någon som är intresserad av att träffas, promenera, låta barnen leka och kanske ta en fika så hojta! Glad

Svar på tråden Aletråden nr 20