• Svar på tråden Aletråden nr 20
  • Bellenellen09

Hej!

Vi stod i kö förra året och då ställde vi oss i kö någon gång i september (för innan dess bodde vi i Göteborg). Vi ville ha plats efter nyår och det var ärligt talat jättesvårt att få plats. Det slutade med att vi inte fick något i Älvängen över huvudtaget trots att vi kunde tänka oss vilket dagis som helst och även dagmamma. Vi fick till slut plats på en tillfällig förskola som öppnade i Nödinge. Jag vill inte vara pessimistisk men det är mycket svårare att få plats i januari än i augusti och man ska nog inte ha för stora förväntningar på att få just en speciell förskola. Hoppas att det löser sig bra för er!

• Minikatt
    Bellenellen09 skrev 2011-09-24 18:20:47 följande:
    Hej!

Vi stod i kö förra året och då ställde vi oss i kö någon gång i september (för innan dess bodde vi i Göteborg). Vi ville ha plats efter nyår och det var ärligt talat jättesvårt att få plats. Det slutade med att vi inte fick något i Älvängen över huvudtaget trots att vi kunde tänka oss vilket dagis som helst och även dagmamma. Vi fick till slut plats på en tillfällig förskola som öppnade i Nödinge. Jag vill inte vara pessimistisk men det är mycket svårare att få plats i januari än i augusti och man ska nog inte ha för stora förväntningar på att få just en speciell förskola. Hoppas att det löser sig bra för er!
    Ojdå ja det lät ju verkligen tufft! När fick ni besked?
    ♥ ~ * ~ * ~ ♥ Wilmer 100514 ♥ ~ * ~ * ~ ♥
  • BettanB

Miss autumn: men förlåt. Läste ju inte ditt inlägg ordentligt. Vi simmar inne i Göteborg; fanns inte plats i Kungälv och jag måste ändå hämta upp sambon innan (i Gbg).

I BettanMansion är sorgen randig.
  • Bellenellen09

Minikatt, jag minns inte exakt när vi fick besked. Vi var så långt ner i listan så det var inte förrän i december typ för det var flera som skulle erbjudas plats innan och utifrån vad de svarade så kunde ev andra erbjudas plats o s v.

• småvildar

Hej aletråden de var en evighet sen jag skrev här å då som " lillvilda" jag brukar titta in här i tråden då å då men har som sagt inte skrivit på länge. Nu håller jag på att "göra slut med mitt gamla liv" så då tänkte jag att jag får säga hejdå här oxå. Jag har min tös på himlaskolan och mina pojkar på mor annars förskola å vi bor här i alafors. I somras bestämde jag och min man oss att nu är det dags att flytta norrut. Jag kommer ifrån Åre/östersundstrakten och vi kommer nu flytta tillbaka. Jag kommer sakna Alafors♥. jag kommer sakna mitt hus och alla vänner här. Huset är förresten till salu så är det någon som letar ett bekymmersfritt hus så släng ett öga på hemnet. Jag vet att flytten kommer bli toppen när vi väl har kommit iväg (vilket vi bör göra nu i slutet av okt) men nu innan är det minst sagt jobbigt. Jag försöker fokusera på allt det som kommer bli toppen med flytten för det är verkligen härligt att äntligen få bo närmare min familj. Men jag säger det igen. jag kommer sakna alafors och vårt hem här även om nästa hem är jätte fint oxå. tack ale för tiden här ♥

• MoonFlight

Äntligen lyckas jag hitta tillbaka till Ale tråden!!
    Bor ju i Skepplanda med mina nu för tiden 3 barn (mars 06, dec 07 och okt 11). Letar efter någon som bor i Skepplanda eller nära som vill ut och gå långa promenader. Känner verkligen ingen här alls och så kul är det inte att gå ensam med vagnen hela tiden...

• tezz840

Hallå på er!

Jag och min familj kommer att flytta från Göteborg till Bohus.
    Känner ingen där förutom min mans bror med familj. Hade vart kul att lära känna lite mer folk som bor runtomkring... =)

Är 27 år och har 2 pojkar på nyss fyllda 4 och 1 år.

• Mizzen

Hej hej! Jag bor inte i Ale men nära, i Lödöse. Har en dotter som fyller två om ett par veckor och en son på 7 veckor. Skulle vara kul att hitta andra föräldralediga inom rimligt avstånd att umgås med och kanske fika. Har funderat på att ta mig till någon av de öppna förskolorna i Ale nu när sonen är lite större och de värsta influensatiderna verkar vara förbi.

• Josephine78

Hej, hej tråden!

Länge sen man skrev här, ser att många nya har kommit till och några gamla försvunnit...

Jag hoppas att det blir mer liv i tråden här, vet när jag flyttade hit hur det skrevs hur mycket som helst

Men iaf, jag väntar nu mitt tredje barn med BF i november. Är det ngn mer som ska ha en liten där runt omkring? Vore trevligt att träffas och fika! Har ju två tjejer sen innan som är 10 och 3 år!!

Ha det fint!           

Två prinsessor har jag - Bianca -02 och Linnéa -09. BF 17/11-12
Svar på tråden Aletråden nr 20