• Juliii86

agnus castus, munkpeppar

Är det någon som vet hur man ska käka tabletterna, Lamberts vitex agnus castus 1000mg? Behöver svar fort som möjligt Skrattande

Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv.
  • Juliii86
    Väntan på en liten skrev 2010-07-30 15:52:22 följande:
    Hur många tabletter eller droppar per dygn?
    var den frågan till mig Skäms
  • Juliii86

jag tror jag skrev lite fel där.. menade alltså hur ska man göra.. ska man svälja tabletterna med vatten eller löses upp i vattnet?

• Juliii86
    velicious skrev 2010-07-31 09:34:36 följande:
    jaha oj de visste jag inget om :O far nog fraga min gyn hur de funkar. eftersom pa min tablettburk star de sahär: "ta 1 tablett dagligen, svälj med vätska" men ja de kanske beror pa vilka tabletter man har kanske?
    helena29 skrev 2010-07-30 10:45:09 följande:
    Jag började med Ac en vecka innan jag tog sista p-pillreten 7 juni, så egentligen vet jag inte vad jag ska märka för förändringar om du förstår vad jag menar.... Det jag hoppades på när jg började i så "god tid" var att mensen och ägglossningar skulle komma igång direkt och regelbundet efter pp. Många har ju problem med det. Min första "riktiga" mens kom på dag 31 ochdet är ju helt normalt. Nu är det ca 14 dgr kvar tills nästa mens, om den nu är egelbunden! Fast helst vill jag ju inte att den ska komma, jag vill ju bli gravid! Osäker på om jag haft ÄL. Testade med Äl-stickor och det blev aldrig helt fullt utslag, bara lite starkare för att sedan gå ner dagen efter igen. Förhoppningsvis var det min stegring! Känner inte av ÄL....Fas denna månaden fick jag - ursäkta detaljerna- en sån där slemklump i trosorna. Antar att det var ÄL-sekret...
    Har du testat med ÄL-stickor?
    Ja det är lite olika på vilken märke på din tablett är. Jag har ialla fall Lamberts Vitex Agnus Castus.
    så här står det, Tid för tabletten att lösas upp: Mindre än 1 timma. Jag kanske har uppfattat det fel?
  • Juliii86
    aaaa skrev 2010-08-01 00:39:27 följande:
    Jag har också Lamberts Vitex AC, men det står inget om att det ska lösas upp...
    oki Jag har hittills bara svalt den med vatten, hoppas att jag har gjort rätt Drömmer
  • Juliii86

Janeodoe10: oki då vet jag det

• Juliii86
    Virvla skrev 2010-08-02 16:02:28 följande:
    Jag tror de menar "lösas upp" i magen, hur lång tid det tar innan kroppen kunnat ta upp tabletten, kanske kan vara bra att veta om man skulle råka bli magsjuk el liknande...
    aaaaaaah! Så är det ju hehe, man blir ju klok på det här.. ialla fall inte jag. Tack så mycket Jag har ju haft jätte dålig mage Förvånad Visste inte varför, försökte lista ut om det var för tabletterna så det kanske är dom ialla fall? Mått så fruktasvärt dåligt. Jag är laktosintorelant, det är vad jag tror att jag är. vet inte om det har med saken att göra.
  • Juliii86

Hm, den gången jag mailade till Vitaminbutiken så skrev jag till dom om när jag skulle få tabletterna, fick inget svar. Skrev sedan efter 3 dagar som jag beställde tabletterna om när jag ska få tabletterna. Fick inget svar där heller och samma dag fick jag dom. Jag skrev inget tillbaka eftersom jag tänkte att dom inte ens kollade på mina mail. Nu idag fick jag ett papper om att hämta en vara på vår närbutik. Jag började fundera vad är det jag kan ha beställt? Kunde liksom inte komma på något.. hela vägen funderade jag vad det kunde vara. När jag får packetet så är det paket till från vitaminbutiken? Förvånad HM? Vad ska jag göra? Ska jag ringa och fråga varför jag har fått det en till? Jag har inte öppnat den så jag vet inte vad det kan vara för något.

• Juliii86

Sasda07: jag har mått skit rent ut sagt. Har aldrig mått så dåligt. Gpr på toa nästan hela tiden. Har myligen käkat dom och börjar undra ifall man ska sluta äta dom. Vet ju inte hur man ska göra för att må bättre. Ne fy...

• Juliii86

Yrväder87: jag har letat och letat på google men hittar inget om att den innehåller mjölksocker. På deras hemsida där jag köpte tabletterna står det allt förutom mjölksocker. Konstigt. Det kanske är något annat som gör att jag blir dålig i magen. Får leta vidare tills jag får mitt svar

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar