• Juliii86

agnus castus, munkpeppar

Arbetsbien skrev 2010-08-03 15:02:44 följande:
    Tack för hjälpen Sweetgirl 89 och Juliii86. Jag ska fortsätta ringa Vitaminbutiken och försöka få tag på dem.

Vet någon om man kan få tag på AC någonannanstansifrån, för ifall jag skulle lyckas få tillbaka mina pengar vill jag helst inte beställa därifrån igen. Jag har provat gå in i hälsokostbutiker på måfå och fråga, men ingen verkar ha det.
    Så jobbigt att få sina tabletter. Men har du provat ringa dom och säga till dem på skarpen att skicka tabletterna eller om inte så vill jag ha mina pengar tillbaka.

Det finns annars andra nätbukiter men då är det med droppar. Jag vet bara att det finns med tabletter från vitaminbutiken.

Kolla den här länken hittar du olika agnus castus
    www.prisjakt.nu/search.php%20castus
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv.
  • Juliii86
    Virvla skrev 2010-08-03 09:56:06 följande:

Juliii: Jag har inte känt av magen pga AC. Tycker att det har fungerat bra och jag har fått mindre spottings. Många tabletter innehåller laktos som bindemedel, vet inte om det gäller för AC, men det borde stå i innehållsförteckningen i så fall. Är du laktosintolerant kan det ju vara det som spökar, då kan det vara bättre med droppar. Hoppas det blir bättre snart!

Jag har kommit på vad man kan göra åt saken. Delade min tablett och svalde hälften av tabletten. Känner mig mycket bättre, som om ingenting. Jag tror jag kör med ½ tablett om dagen. Det är ju trotts allt 1000mg.
  • Juliii86
    Arbetsbien skrev 2010-08-05 18:17:51 följande:
    Tack för hjälpen!
    Jo, jag ringde och sade till på skarpen... och då visade det sig at jag råkat skriva mitt gamla efternamn på beställningen, istället för det jag heter nu då jag gift mig. Ytterst pinsamt, men nu skulle jag få tabletterna imorgon eller på måndag, så jag är glad ändå.
    Det var så lite så
    Jahaaaaa, var det därför. Vilken tur att det ordnade sig till slut Hoppas att du får dom imorgon. Grattis till giftemål
  • Juliii86
    aaaa skrev 2010-08-07 13:31:27 följande:
    Denna cykel 8andra med AC) har också varit värst hittills för mig. Vet inte vad jag ska tro... testar en cykel till.
    Varför har blivit värst? Tråkigt att det har blivit så Obestämd
  • Juliii86
    aaaa skrev 2010-08-07 22:19:48 följande:
    Vet ej. Kanske beror på ACn. Eller att jag denna cykel började med B-vitamin, Eller att jag var ute och reste i två veckor. Mycket kan påverka. Testar ACn en cykel till och blir det inte bättre då så ajöss.
    vad tråkigt att blev så Obestämd hoppas att det blir bättre.
  • Juliii86

Idag har ÄL på dag 13 och hoppas att det tar sig, WIIIEEE!

• Juliii86

Yrväder78: tack så mycket

• Juliii86
    Längtar efter en liten skrev 2010-08-10 21:52:22 följande:

Har nu genomgått min första period med AC. Tyvärr kan jag inte säga att jag märkt någon skillnad med ACn mot mina tidigare perioder.
    1. Ägglossningen har jag inte kännt av alls (om jag ens hade någon, var utomlands och varken kunde el. ville hålla på med tester)
    2. Perioden blev inte längre som jag hade hoppats (fortfarande 24)
    3. Jag blev inte gravid och mensen betedde sig precis som vanligt (varken mer el. mindre).

Känner mig faktiskt lite besviken, jag som trodde på det här. 
    Jag tar ju först och främst AC för att få bättre ägglossning, då jag vet att jag har dålig ägglossning utifrån mina progesteronprover jag tog i våras. Ska till gyn den 17/8 och träffa läkaren som förhoppningsvis ger mig pergo. Men tänkte att jag nu under tiden skulle prova AC och se om den gav någon effekt. Men det verkar ju inte som om den har gjort det.
    Kanske är det som en del skiver att man får ge den lite tid först.

Ska nog i alla fall köra denna månaden med och ta slut på burken för jag hinner inte få någon pergo till denna perioden ändå. Kanske har jag tur och får bättre resultat denna gången, ska i alla fall testa med ågglossningstest och se om jag kan se någon skillnad där.

Bara att ta nya tag!

Som jag läst på en engelsk hemsida att måste ge det minst 3 månader. Vet inte om det stämmer. Jag är ialla fall osäker på att det blir ett plus för mig då det är första försöket med agnus castus.
  • Juliii86

Då var mensen här på dag 29 Förvånad Det är min första gång jag äter Agnus Castus och mensen har blivit kortare än vad jag brukar ha. Så den har kortat ner 16 dagar, brukade ha en cykel på 45-75. Jag hoppas att det är tabletterna som har hjälpt mig.. annars får jag se nästa månad om det blir på dag 29. Jag är super glad!! Det gör inget om jag inte blir gravid nu.. kanske om 2 månader

Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv. 3missfall i vecka 7 09-01-27, 4missfall i vecka 12 09-07-15
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar