• Juliii86

agnus castus, munkpeppar

Arbetsbien skrev 2010-08-24 15:21:49 följande:
    Vad roligt att det blivit så stora förändringar direkt!
    Ja visst är det! Trodde aldrig att det skulle gå så fort. Jag kände det redan igår att mensen var på väg och det var den. Nu vet jag ju inte om det kommer fortsätta så här men det kan man alltid hoppas på

Det gör du som tycker men jag personligen skulle ha börjat direkt. Jag började direkt när jag fick mina tabletter fast än det hade gått 3 dagar sen som min mens började.
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv. 3missfall i vecka 7 09-01-27, 4missfall i vecka 12 09-07-15
  • Juliii86

hur går det för er alla?

Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv. 3missfall i vecka 7 09-01-27, 4missfall i vecka 12 09-07-15
  • Juliii86
    Längtar efter en liten skrev 2010-08-29 20:10:50 följande:
    Jag fick min mens igår Gråter. Men det kom ju inte direkt som någon chock.
    Jag fortsätter dock äta AC en cykel till innan jag börjar med pergotime eftersom det verkar som jag hade äl denna gången. Annars verkar inte AC gjort några större förändringar på mig mer än att jag fått äl. Kanske jag kan märka lite skillnad på mensen då jag blödde rött blod redan första cykeldagen, det brukar jag aldrig göra annars.
    Bara hålla tummarna och hoppas på en graviditet denna månaden istället!
    Fy vad tråkigt Hoppas att det går bättre nästa månad! Håller tummarna!
  • Juliii86
    Pimpinellan skrev 2010-09-01 15:14:51 följande:
    Mens i fredags på exakt beräknad dag som det brukar vara utan AC och de första två månaderna med AC. Har dock börjat äta dem igen efter att ha läst om tjejen här som försökt 6 år och gjort 6 IVF.er och blev gravid på första försöket med AC!! Glad Kan bara inte vara slump då! Hon hade f.ö samma "fel" som mig,d.v.s få och svårbefruktade ägg.
    Lycka till och hoppas att det din tur också!
  • Juliii86
    Ohana 84 skrev 2010-09-12 15:51:42 följande:
    Måste bara berätta=) I morse fick ja ett stort fint GRAVID på mitt digitala test!!! *underbart*

Och detta första månaden utan ACn som ni kan läsa i mitt förra inlägg, men utan ACn hade jag antagligen inte fått äl alls!! Så efter 11 månader och inte ens hälften så många ägglossningar tog det sej tillslut Hjärta
    Åh vad roligt, grattis till plusset Glad GravidPlus
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Juliii86
    Nimah skrev 2010-09-25 18:01:36 följande:
    Jag sällar mig gärna till den här tråden! Har just fått min första mens efter sista pillermensen. Det tog nästan 40 dagar innan den kom, så nu har jag börjat men AC för att hjälpa cykeln på traven. Tänkte äta genom hela denna cykel och fram till ägglossningen i nästa då vi ska börja vår bebisverkstad. Om jag har förstått det rätt ska man ta det från första mensdagen till äl och sen göra uppehåll tills man vet om man är gravid eller inte. Stämmer det? Hur noga är det att man slutar precis vid äl? Måste man kombinera med stickor så att det bler exakt på dagen, eller kan man köra på ungefärliga beräkningar? Är inte så insatt i det här än Skäms
    Precis så är det.. ät agnus castus när du får första mensdagen och fram till ÄL sedan ska du avvakta tills du får mens eller gravid. Om man ska äta agnus castus så ska man helst använda Äl tester för att veta ungefär när man har ÄL. När du får utslag på äl testet ska du helst inte ta agnus castus. Vet inte om det är någon annan som gör annorlunda men det är så jag gör.
  • Juliii86
    jessica1979 skrev 2010-09-25 22:07:20 följande:
    Jag har fattat det som att man inte ska behöva göra uppehåll utan kan äta hela cykeln, ska tydligen rekommenderas i Tyskland och fostret ska inte påverkas så tidigt. Rätt eller fel?
    Jaha, det visste inte jag =) Vet inte riktigt vad som är rätt och fel men jag har alltid slutat äta när jag fått utslag på äl test. Däremot har jag läst på en engelsk sida att man KAN äta det tidigt i graviditet men dom rekomenderar det inte. Näää jag skulle nog inte vilja chansa äta det i hela cykel =) men men man gör det man tycker det känns bäst för en.
  • Juliii86
    VillBliFyra2011 skrev 2010-09-27 16:27:44 följande:

Hoppar in här.. Försöker att bli gravid med barn 2  och har precis börjat med AC nu. Vi har försökt i 7 månader drygt och jag har en menscykel på allt från 32-40 dagar.... är det några som fått kortare cykel med hjälp av AC?( har inte läst riktigt hela tråden) har ni även fått tydligare ÄL med hjälp av AC?

Jag har fått kortare mycket kortare menscykel, innan hade jag 45-75 dagar och nu vart det 25-29 dagar. Så jag tycker dom har hjälpt mig jätte mycket.
  • Juliii86
    VillBliFyra2011 skrev 2010-09-27 18:57:53 följande:
    Det låter lovande! hoppas det funkar för mig också  hur länge fick du äta innan du märkte skillnad?
    Det tog ett försök med agnus castus då fick jag 29 dagar, andra försöket 24 dagar, tredje försöket tog jag inga tabletter då vi inte har försökt något så jag skippade tabletterna. Ska börja igen när nästa mens kommer.
    Lycka till
  • Juliii86

Jag har lamberts vitex agnus castus på 1000 mg och jag delar mina tabletter för jag mår annars jätte dålig i magen om jag har en hel tablett. Det har funkat jätte bra för mig. Visste faktiskt inte att de rekomenderar 500mg?

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar