• MammaVeronika

Bebisar i Borås hösten 2010

Hej!

Då har vi nu blivit några som ska ha bebis i borås hösten 2010. Så nu är det dax att slå ihop våra trådar till en då det började bli rörigt med alla trådar.

Ja nu är vi som sagt några med bf hösten 2010 som dragit igång en egen mammagrupp. Dem flesta har bf i augusti/september så vi tänkte hålla ihop nu och längta, vänta, tjata, och gnälla av oss ihop

Vi tänkte försöka hålla ihop och lära känna varandra lite bättre så man kan fortsätta umgås även när dem små har anlänt. Så en hel del fikastunder och kanske lite pysseldagar hoppas vi få ihop. Försöka ses lite regelbundet.

Vi är ju ett gäng som precis har börjat löra känna varandra men vi hoppas ju på att fler hittar hit såklart

Så alla med bf i höst, kom igen, nu tjatar vi på

Home is where my heart is
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:19
    Här är vår bf-tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:20
    Länken då med ja www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51317715.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010
  • ZbrushEr
    OK... måndagen 17 Maj kl 16:00 (blir det bra eller ge förslag) utanför min gård:
    ZbrushEr
    Powerpill (Jane)
    cizza
    LillaJJ
  • Annahp

Hej Alla!

16 blir för tidigt för mig, jobbar varje dag kontors tider, men hur länge stannar ni tror ni? :)

• Lilla JJ

De senaste gångerna har det ju blivit några timmar. Beror kanske lite på väder och vind också.

Idag har jag vart hos min kompis och hämtat hem vagnen. Sn kom det en annan kompis med en hel kasse full med babykläder. Så nu har jag en hel massa babykläder. Nu ska jag bara tvätta vagnen och de kläder jag köpt på Ullared m.m

Lill*n beräknas komma 2/8
  • cizza
    Lilla JJ skrev 2010-05-16 20:36:13 följande:
    De senaste gångerna har det ju blivit några timmar. Beror kanske lite på väder och vind också. Idag har jag vart hos min kompis och hämtat hem vagnen. Sn kom det en annan kompis med en hel kasse full med babykläder. Så nu har jag en hel massa babykläder. Nu ska jag bara tvätta vagnen och de kläder jag köpt på Ullared m.m
    Vad roligt och mysigt.  Och väldigt tacksamt med massa kläder
    Vi har själva röjt hela helgen här hemma och möblerat lite, Kollat vart skötbord och säng m.m ska stå.
  • Annahp

Åh vad kul att fixa och pula hemma för bäbisen, då längtar man ännu mer. :)
    Själv har vi ju det mesta så inte så mycket att fixa denna gången. Blir mest till att förbereda Alva på att en liten kommer, så hon inte tycker han/hon tar henne säng, vagn osv.... Någon som vet hur man gör bäst?

Jag har gått halva vägen nu, vecka 21, var tar tiden vägen???? Scary hur fort det går.... Snart e väl bebben här! :)

Idag jobbar jag hemmifrån, himla skönt. Sitter i mysbyxor, glasögon och håret åt alla håll, skönt att ingen ser en. haha :) Får se hur vädret blir, ser lite regntungt ut nu på morgonen, har vi någon backup plan om det regnar? :)

• ZbrushEr

Hej!

Hmmmm vädret ser ju inte som det mest lysande ut just nu. Det ska inte regna enligt vaderkanalen.se. Kollar man kl 16 (timme för timme) ska de va lite soligt och 12 grader. Vi planerar att sitta ute men om det skulle börja regna kan vi traska in till mig... Finns inte så mycket plats men finns det hjärterum finns det stjärterum :)
  • ZbrushEr
    Annahp skrev 2010-05-17 07:47:02 följande:
    Idag jobbar jag hemmifrån, himla skönt. Sitter i mysbyxor, glasögon och håret åt alla håll, skönt att ingen ser en. haha :) Får se hur vädret blir, ser lite regntungt ut nu på morgonen, har vi någon backup plan om det regnar? :)
    Så gott å kunna arbeta hemifrån. Vad jobbar du med, om jag får fråga? {#lang_emotions_smile}
  • Annahp

E vi inne stannar jag nog hemma, för visst skulle det vara en liten bäbis med idag? Inte bra att hosta på precis... :(

Zbrusher - Jag jobbar som Kundutvecklare, jobbar med Direktreklam, sånt du får i brevlådan och ansvarar för våra befintöliga kunder. Himla kul jobb. Blandat administrativt och träffar kunderna mycket så mycket kundbesök. Varierande och kul. Så idag när jag e lite krasslig e det bättre att sitta hemma, än hosta på de andra och få arga blickar. ;)

• cizza

hej alla. I natt har jag inte sovit så mycket ont i ryggen som vanligt. Får se om min kära dotter kommer protestera att gå idag eller inte
    Ska vi ta med oss något?

Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010