• MammaVeronika

Bebisar i Borås hösten 2010

Hej!

Då har vi nu blivit några som ska ha bebis i borås hösten 2010. Så nu är det dax att slå ihop våra trådar till en då det började bli rörigt med alla trådar.

Ja nu är vi som sagt några med bf hösten 2010 som dragit igång en egen mammagrupp. Dem flesta har bf i augusti/september så vi tänkte hålla ihop nu och längta, vänta, tjata, och gnälla av oss ihop

Vi tänkte försöka hålla ihop och lära känna varandra lite bättre så man kan fortsätta umgås även när dem små har anlänt. Så en hel del fikastunder och kanske lite pysseldagar hoppas vi få ihop. Försöka ses lite regelbundet.

Vi är ju ett gäng som precis har börjat löra känna varandra men vi hoppas ju på att fler hittar hit såklart

Så alla med bf i höst, kom igen, nu tjatar vi på

Home is where my heart is
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:19
    Här är vår bf-tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:20
    Länken då med ja www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51317715.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010
  • Lilla JJ
    cizza skrev 2010-05-09 11:31:32 följande:
    Ja det ska bli kul  med lite fika i morgon Kan förstå att det är skönt med 4 dagars vecka på jobbet Hur går det för dig på jobbet annars? Börjar det bli jobbigt nu under gravidteten annars?
    Det börjar bli sjukt jobbigt att jobba. Känner mig stressad, tung och otymplig. Dessutom så möter jag ju så många som är gravida och som det inte går så bra för. Det är lite jobbigt nu eftersom det är så uppenbart att det går bra med min graviditet. Men men bara 8 veckor kvar att jobba nu.
    Lill*n beräknas komma 2/8
  • cizza
    Lilla JJ skrev 2010-05-09 15:26:41 följande:
    Det börjar bli sjukt jobbigt att jobba. Känner mig stressad, tung och otymplig. Dessutom så möter jag ju så många som är gravida och som det inte går så bra för. Det är lite jobbigt nu eftersom det är så uppenbart att det går bra med min graviditet. Men men bara 8 veckor kvar att jobba nu.
    Ja jag kan förstå det. Men 8  veckor går snabbt, speciellt nu när sommaren kommer
  • Lilla JJ

Jadå 8 veckor är ju ingenting. Det är bara 37 arbetsdagar på de 8 veckorna också!
    Hur har du det?

cizza skrev 2010-05-09 16:42:48 följande:
    Ja jag kan förstå det. Men 8  veckor går snabbt, speciellt nu när sommaren kommer
    Lill*n beräknas komma 2/8
  • cizza
    Lilla JJ skrev 2010-05-09 17:52:23 följande:
    Jadå 8 veckor är ju ingenting. Det är bara 37 arbetsdagar på de 8 veckorna också! Hur har du det?
    jo det går bara bra foglossningar bara och lite småvärk men annars är allt toppen ska inte klaga. Det är fullt ös här hemma med felicia och dagis m.m.
    Allt känns lättare när det går mot sommaren faktiskt
  • Annahp

Godmorgon!

LillaJJ - Vad jobbar du med? Är det tungt och därför jobbigt? Eller foglossningen? :(

Alva har hostat hela natten så jag är inte så värst pigg. Tror inte jag sovit en hel timme på hela natten, så får se om jag orkar pallra mig till fikan. Tar det som det kommer och hoppas på det bästa :)

Kram på er!

• ZbrushEr
    Nu har jag lite tid att skriva några rader. festmannen jobbar nu i två veckor halvdagar..så jag har pumpat, ätit frukost, gosat med och matat lilleman, vi har suttit på balkongen, och nu sussar han gott. :)

Lilla JJ skrev 2010-05-05 21:15:08 följande:
    Åhhhhh vilekn goding. Blir alldeles tårögd. Bra tips med plastbestick ch muggar. Har heller ingen diskmaskin. Vad ska han heta?
    Ja visst e han söööt. Den dära bärsjalen är inte dum alls. Bra förslag. Är värt pengarna. Känns bekväm och lille man ligger väldigt gott där. Lite problem me å veta hur jag ska sätta honom i där själv men ja får la öva lite.... Alla hjälpmedel för att göra dagarna lata (plastbestick...) e ju ett måste.. Man hinner inte med så mycket annat än måna om killen. :) Hur har du det och njuter du av magen? Vad hittar du på annars?
    Namn ja... att vi har funderat och funderat. Men i natt tyckte jag att lilleman kanske ser ut som en Tim.. Jag har frågat min älskling och han skulle suga på karamellen. Kanske blir det de.

cizza skrev 2010-05-05 23:06:55 följande:
    Vilken goding  härligt att barnvagnen är inhandlad Inte roligt att höra att det var en smärtsam förlossning , men som du säger man glömmer det på direkten. Vad ska godingen heta? Va sa dina andra killar där hemma nu då? Kramar
    Ja det e en goding och att bebisar luktar så gott. Smärtsam ja... ja ska aldrig göra mig en föreställning om hur fl kommer att vara någonsin mer :). Jag tror att hallonbladste drickandet har gjort gott åxå... Du vet me blödningar efteråt...har nästan ingen alls nu... Känns jättebra.
    Killarna åååå de e allt glada åt honom. Alfons har varit lite förkyld så han har fått vara lite på avstånd så han längtar efter att bära honom... Simon vill bära och hålla och är så redig på att hjälpa till.. Alfons åxå med det praktiska.
    Namn ja... att vi har funderat och funderat. Men i natt tyckte jag att lilleman kanske ser ut som en Tim.. Jag har frågat min älskling och han skulle suga på karamellen. Kanske blir det de.
    Går det bra för dig och magen? Vad har du gjort de senaste?
    Emmlan: Gud vilken go kudde det verkar vara... Vi köpte för inte så länge sedan två stora hotellkuddar som fungerat bra att lägga upp benen på sådär. . . 
    Kram på er alla
  • ZbrushEr

Hej...Såg nu att ni beskrivit hur ni mår med era magar...ssorry..

Jag kommer inte på fikan imorgon fast jag skulle önska, är lite svårt att anpassa efter tider nu.. Lilleman styr allt :) ... Men om det är så att nån vill hälsa på, så är ni välkomna, så kan vi ta en kopp kaffe här...det är bara att ringa...
  • J K
    Tant Grön måndag 10/5 kl 18. 

Vilka kan komma?

LillaJJ
    Cizza
    Annahp
    Tindratindra

Hej tjejer, jag får ta bort mig själv från listan... Det har inte varit en särskilt bra dag hittills. Den började iofs. bra. Var ju på det där extra UL:et idag. Allting var jättebra, lillfisen var lika sprallig som förra gången och vi fick bilder och filmade skärmen.

Jag skulle nämligen extrajobbat lite idag, men det gick inte mer än två timmar, jag bröt ihop fullständigt för att jag hade så himla ont i ryggen... Så vi får se om jag orkar ta mig till fikan ikväll, tveksamt, men jag ska verkligen försöka!

Hoppas att ni andra mår bättre.
    BF 13 sept. 2010, längtar! - www.janejohansson.se/
  • tindratindra
    J K skrev 2010-05-10 11:45:11 följande:
    Tant Grön måndag 10/5 kl 18. Vilka kan komma?LillaJJCizzaAnnahpTindratindra Hej tjejer, jag får ta bort mig själv från listan... Det har inte varit en särskilt bra dag hittills. Den började iofs. bra. Var ju på det där extra UL:et idag. Allting var jättebra, lillfisen var lika sprallig som förra gången och vi fick bilder och filmade skärmen. Jag skulle nämligen extrajobbat lite idag, men det gick inte mer än två timmar, jag bröt ihop fullständigt för att jag hade så himla ont i ryggen... Så vi får se om jag orkar ta mig till fikan ikväll, tveksamt, men jag ska verkligen försöka!Hoppas att ni andra mår bättre.
    Jobbigt för dig att ha ont :( Hoppas du blir bättre!! Du får´vila och ta hand om dig bara..

Jag kommer ikväll, men jag stänger på jobbet kl 17.30 så det kan hända att jag kommer nån minut sent...

Ses sen =)
  • cizza
    J K skrev 2010-05-10 11:45:11 följande:
    Tant Grön måndag 10/5 kl 18. Vilka kan komma?LillaJJCizzaAnnahpTindratindra Hej tjejer, jag får ta bort mig själv från listan... Det har inte varit en särskilt bra dag hittills. Den började iofs. bra. Var ju på det där extra UL:et idag. Allting var jättebra, lillfisen var lika sprallig som förra gången och vi fick bilder och filmade skärmen. Jag skulle nämligen extrajobbat lite idag, men det gick inte mer än två timmar, jag bröt ihop fullständigt för att jag hade så himla ont i ryggen... Så vi får se om jag orkar ta mig till fikan ikväll, tveksamt, men jag ska verkligen försöka!Hoppas att ni andra mår bättre.
    Det låter inte alls bra Menligt med extra ul:et
    Jag själv vakna inte med världens bästa dag heller, skulle lämnat dottern på dagis men kom inte upp ur sängen p.g.a ryggen, Så jag vet inte heller om jag orkar till fikan idag Men ska försöka också men risken att jag kommer är väldigt liten så ni behöver inte räkna med mig.

Tant Grön måndag 10/5 kl 18. 

Vilka kan komma?

LillaJJ
    Annahp
    Tindratindra
Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010