Inlägg från: Liten Karin |Visa alla inlägg
  • Liten Karin

Sensommar-/höstbarn i Göteborg 2008

Nu åker vi till Dalsland, kommer hemimorgon em. Jag ses gärna imorgon. Bestäm något så hänger vi på!

Ha en skön lördag alla favvomammor!

• Liten Karin

Vi får stanna hemma imorgon. David är förkyld IGEN. Inte roligt alls. Han har jättejobbig hosta.

Choc: Kul med ny vagn! Tycker den verkar jättebra! Men måste nog säga att jag tycker val av skötväska är en gemensam grej. Förstår om han vill ha en ganska neutral. Just väskan bär man ju runt på också. Vad jag menar är väl att det är lite mer ok, eller jättefint , med tex en rosablommig väska, så länge den hänger på vagnen men när den hamnar på axeln på mannen så är den inte riktigt lika fin.

Ellie: Måste vara otroligt jobbigt med så hög feber Hoppas det går bra hos läkaren imorgon och att han kryar på sig snart! Och lycka till med inlämningsupgiften!

• Liten Karin

Choc: D hade lagt sig tillrätta men ruckbar på undersökningen en vecka innan han föddes. Då sa min BM inget om att det var konstigt. Om inte din BM reagerat på att det var tidigt så är det säkert inget konstigt. Men skulle du känna det minsta så åk in direkt så de hinner stoppa det.

Jennie: Klart du ska söka! Finns ingen som helst anledning att låta bli! Lycka till!

Frida: Grattis till den goda sömnen!

• Liten Karin

Längtar också till pick nick-säsongen!! David har en liten Champion-rygga som jag hade när det var inne med mini-ryggsäckar Kommer ni ihåg? Jag minns inte riktigt när det var bara...  Jag borde ha varit typ 16-17. Den är väldigt mycket sötare på honom nu än den var på mig då

Ellie: Hur går det med Alex öron? Lider nå't så otroligt med honom Och med er såklart.

Frida: Jag tror också du kommer känna väldigt tydligt vad som känns bra. Jag tänker lite att det viktigaste är att personalen trivs och gillar sitt jobb. Då spelar det nog inte så stor roll vad det är för pedagogik etc. Träffade på någon på en förskola som bara klagade över sin arbetssituation och jag blev ju inte jättesugen på att lämna D där...

Choc: Skönt att den värsta fasen verkar över! Jag följer gärna med till kåken på måndag! Hur var öppettiderna då?

• Liten Karin

Choc: Det låter väl som en jättebra plan för måndag! Vi är gärna med på det om ok?

Måste bara fråga om det där med avgiften till banken. Är det ytterligare någon typ av fast avgift utöver vad det normalt kostar att lösa ut de bundna lånen?? För något sån't har vi inte heller fått uppgift om. Nu är det ju inte aktuellt för oss men man vill ju ändå veta vad som gäller.

• Liten Karin

Ellie: Vad skönt att han blivit bättre! Penicillin är ju helt fantastiskt! Högläge och nässpray rekommenderas varmt. Jag var ett riktigt öronbarn när jag var liten och det är verkligen inte roligt. Åt 13 antibiotikakurer på 10 månader en gång innan en vik. läkare reagerade... Idag är de ju väldigt mycket mer medvetna om konsekvenserna av överanvändande.

Vad roligt det ska bli på måndag! Danne måste tyvärr ha bilen igen så vi får ta oss kollektivt men det blir nog bra. Ger vi ungarna lunch hemma hos dig då Tess innan vi går?

Frida: Vad bra att ha så många att välja på! Är det svårt att få plats?

Svar på tråden Sensommar-/höstbarn i Göteborg 2008