Inlägg från: Liten Karin |Visa alla inlägg
  • Liten Karin

Sensommar-/höstbarn i Göteborg 2008

Frida: Nya bud nu... Efter semestern kör vi Jag har också problem med radbytena ibland men då kan jag se att det hoppar på något konstigt sett när jag gör det. Det blir bara som ett 3/4 avstånd. Då får jag backa och göra om så funkar det. Nej, det kan inte vara alls kul att vara själv varje kväll

Choc: Ja men gud vilken vacker tårta!! Spännande med fotografering! Har ni fått så fint nu att ni vill stanna?

Morris: David var också och ryckte i de där tofflorna när vi var där sist Vi sa att han fick vänta till sommaren.

• Liten Karin

Vad roligt och mysigt att det går så bra med Jamie! Ska bli jätteroligt att träffa er alla tre såsmåningom! Förstår verkligen om du vill att vi lämnar snorkråkorna hemma Men nu är det ju snart vår på riktigt så vi borde kunna boka ute-dater.

Vi har också krig vid tandborstning till och från. (Kläder byter vi direkt han vaknar så då är han fortfarande såpass nyvaken att det går bra för det mesta. Jag som sa att han aldrig kissar igenom för ett tag sen borde ju bara ha knipit igen... Nu är han dyblöt nästan varje morgon.) Men tandborstningen iaf. Med D funkar det oftast om han själv får välja var han vill sitta och borsta tänderna. Han vill helst gå omkring med tandborsten men det får han inte utan han måste sitta ner. Så nu tar han tandborten och så går han runt ett tag och säger "Sitta här, sitta här". Oftast väljer han att sitta i tåglådan.  Ok, varför inte? Han får borsta lite först och sen borstar jag eller Danne.

• Liten Karin

Morris: Missade dig helt! Hur hittar ni dessa gårdar ni besöker? Var detta också en 4H-gård? Låter supermysigt att klappa djuren! Hoppas att inte ko-släppet krockar med något annat. Hade varit jättekul!

Ell En: Det vänder säkert snart!! Det mesta brukar ju göra det

• Liten Karin

Nu ska jag försöka ta mig ut på en "måttlig" promenad. Enligt vårdguiden ska det tydligen minska svullnaden på slemhinnorna i bihålorna. Kanske borde ta med mig ngt typ av larm, eller mobilen helt enkelt, för det svartnar för ögonen bara jag reser mig ur soffan... Inatt fick jag kliva upp vid 03.30 för då gick det inte att ligga ner mer. Gick och la mig igen vid 6 och sov till 9.

Och på jobbet är det kaos. Jag har fyra deadlines inför helgen och min chef (som faktiskt är ytterst ansvarig) har tagit ledigt för att vara hemma och titta på när några jobbarkillar installerar deras nya robotgräsklippare... Är ganska irriterad! Önskar att jag inte hade gått till jobbet igår. (Fick gå hem efter lunch för då gick det inte mer.) Känns som man verkligen gör sitt yttersta och så ska han vara hemma och välkomna sin robotgräsklippare {#lang_emotions_demon}

• Liten Karin

Morris: Oj! Wow! Snacka om raketförlossning! Hoppas allt gått bra! För ett år sedan födde vår granne en flicka i badrummet. Då visste vi inte vad som hände utan blev bara jätteoroliga när det kom två ambulanser in på gatan sent en kväll men allt gick bra!

Ellie: Vad jag önskar att det ska släppa med maten för er snart! Men skönt ändå att han ligger bra på vikt och längd. (Även om jag förstår din oro att han gått ner lite.) Vill du att vi ska ses någon dag eller skickar du över din ansökan?

Frida: Hoppas ni kan komma på kosläppet! Annars kan vi väl boka in en träff i trädgårdsföreningen snart? Tyckte det var jättemysigt sist och så ligger det så bra till för oss som kommer lite längre ifrån.

Choc: Du sitter väl inte och håller på länken??!

Jo, det känns bra efter samtalet med läkaren. Lite handlar det väl om att jag vill känna att jag har gjort vad jag kunnat och det känner jag nu. Han sa även att det finns inget jag kunde gjort förra gången för att förhindra att det hände och det är såklart också skönt att höra. Blir ju lätt att man (el. iaf jag) analyserar sönder allt och undrar vad man kunde gjort annorlunda. Nu ser jag fram emot att börja tänka på syskon så smått Så Ellie och Frida!! Eftersom allt händer i tre i den här tråden så räknar jag med att ni hänger på här!

Är hemma idag också. Det spränger och dunkar i de där j**la hålorna. Det enda positiva med detta är det verkar ha fått fart på min chef. Tror inte riktigt han fattat hur mycket det är att göra.

• Liten Karin

Just det! Vi ska köpa en beg. sovvagn tills David börjar förskolan i höst. Jag lutar åt antingen Brio Race eller Emmaljunga Scooter. Har ni några åsikter/synpunkter? Vet ju att ingen av er har någon av de här vagnarna men ni kanske har bekanta som har eller så...

• Liten Karin

Ellie: Usch då! Vad kan det vara för nå't? Hoppas det går över! Nej, det är ju ingen brådska alls med ansökan. Såg nu att sista dagen är den 27 så det är ju långt kvar.

• Liten Karin

Choc: Wow! Jättebra annons och riktigt fina bilder! Kan tänka mig att ni är riktigt pirriga nu Stort stort lycka till!!

Svar på tråden Sensommar-/höstbarn i Göteborg 2008