• Bubbis10

Min vidriga man

Pregga skrev 2010-03-16 07:46:24 följande:
    jag anser dock att man är barn när man är 15 år. Å som jag sa så var jag på en rättegång där en flicka på 17 år hade haft sex med en man som var äldre å då var inte ens skillnaden så stor! å JA han blev dömd för sexuellt utnyttjande av minderårig,å för de flesta så e en flicka på 15 år ett barn!
    Ska TILLÄGGA att flickan var med på det hela men hennes föräldrar anmälde!
  • Bubbis10
    BlommyNess12 skrev 2010-03-16 07:51:46 följande:
    Ja det är klart jag gjorde så säger du, därför är det smart att göra samma sak mot sina döttrar, så de gör samma sak menar du? Okidoki.
    Du har ju ditt eget sätt å tolka saker på ser jag, ist för att se det så som folk menar!
  • Bubbis10
    Plutteli skrev 2010-03-16 07:51:34 följande:
    Då måste de föräldrarna ha haft en sjuhelvetes tur med rätten alltså. När jag var 17 anmälde jag en lärare för sexuellt utnyttjande (han var 36 tror jag). Min anmälan strandade på förundersökningen TROTS att han borde ha dömts vare sig jag var med på det eller ej! Men de menade att de inte kunde starta upp en ordentlig utredning och åtal eftersom ingen hade varit med när det hände och ingen visste förutom han och jag om jag varit med på det eller ej... Dessutom ändrade det hela rubriceringen av brottet för att jag hann fylla 18 innan de nästan ett år efter anmälan startade förundersökningen..Vilken skillnad det kan vara...
    Låter helt sjukt! Men dessa 2 hade haft samlag å hon var med på det å han blev dömd! Känner en kille som pressade en tjej lite men som till slut gick med på att fotas med bar överkropp, han va då 18 år å hon 17 år. Han blev dömd för sexuellt ofredande! Tycker det e fördjävligt att din lärare kom undan för du lär knappast ha varit den första eller sista. Sicket SVIN!  det är inte klokt att det ska vara sån skillnad.
  • Bubbis10
    BlommyNess12 skrev 2010-03-16 07:54:39 följande:
    Helt ärligt så tror jag inte ett smack på det du skriver. Tyvärr. Man kan inte bli anmäld och dömd för att ha haft frivilligt sex med en person över 15 år.
    Du får ju tro vad du vill, å då det passar dig bäst å din syn på människor så förstår jag att du inte vill tro på detta! Jag har jobbat med ungdomar i flera år och denna flickan var jag med som stödperson för på rättegången! Men det e la sånt du inte vet ngt om hur det funkar, så det e nog att förvänta sig för mkt att du ska förstå.
  • Bubbis10
    Anonym skrev 2010-03-16 08:01:51 följande:
    Jag har inte läst svaren utan svarar bara på TS. Jag tycker att du överdriver.. inget snack om saken. Du har ju gått in i ert förhållande med vetskapen om detta så varför börja gnälla nu..?Och att tända på en 15-åring..  ja.. är det så jäkla konstigt egentligen? En 15-åring kan lätt se ut att vara både 20 och 25...  Och helt ärligt...   det är inte så långt tillbaka i tiden som kvinnorna fick sin första barn i den åldern och faktiskt räknades som kvinnor..Hade detta handlat om någon som såg ut som ett väldigt litet barn...  typ späd..  inga bröst eller andra vuxna attribut så hade det varit äckligt..  Men för dig verkar åldern vara det avgörande och det är ju trams om något. Jag hade tyckt det var äckligare om han tänt på och velat ha en 30-åring som gjorde sitt bästa för att se ut som 10...  DÅ är man ju knäpp eftersom det är det barnlika man vill åt....
    Nej, TS visste inte, å frågade han innan dom blev ett par å då hade han nekat! detta är ngt som framkommit nu!
  • Bubbis10
    BlommyNess12 skrev 2010-03-16 08:06:48 följande:
    Deras exakta ord var, om jag inte missminner mig "Hon är ju över 15 år, så det finns inget olagligt i det, och inget vi kan göra åt situationen, hon bestämmer själv", så nog fan litar jag mer på en myndighetsperson i den frågan faktiskt..
    Hm, verkar lite olika det där....kanske beroende på vart man bor! men jag har ju vart med å sett när jag jobbat med både unga killar samt tjejer!
    Anonym skrev 2010-03-16 08:01:51 följande:
    Jag har inte läst svaren utan svarar bara på TS. Jag tycker att du överdriver.. inget snack om saken. Du har ju gått in i ert förhållande med vetskapen om detta så varför börja gnälla nu..?Och att tända på en 15-åring..  ja.. är det så jäkla konstigt egentligen? En 15-åring kan lätt se ut att vara både 20 och 25...  Och helt ärligt...   det är inte så långt tillbaka i tiden som kvinnorna fick sin första barn i den åldern och faktiskt räknades som kvinnor..Hade detta handlat om någon som såg ut som ett väldigt litet barn...  typ späd..  inga bröst eller andra vuxna attribut så hade det varit äckligt..  Men för dig verkar åldern vara det avgörande och det är ju trams om något. Jag hade tyckt det var äckligare om han tänt på och velat ha en 30-åring som gjorde sitt bästa för att se ut som 10...  DÅ är man ju knäpp eftersom det är det barnlika man vill åt....
    Så för att barn fick barn vid 15 års ålder innan så tycker du det är ok??
    Kanske du tycker vi ska uppmuntra pedofiler med? kan bara hoppas att du inte sj har en dotter när du har detta synsättet! jag HAR det. Skulle ngn jävel börja kladda på henne om 4 år då hon är 15, å han skulle vara 30....ja då hade det tagit hus i helve**
  • Bubbis10
    BlommyNess12 skrev 2010-03-16 08:06:48 följande:
    Deras exakta ord var, om jag inte missminner mig "Hon är ju över 15 år, så det finns inget olagligt i det, och inget vi kan göra åt situationen, hon bestämmer själv", så nog fan litar jag mer på en myndighetsperson i den frågan faktiskt..
    Ni var på samtal med soc, MEN försökte hon polisanmäla det? vad en soc tant tycker å vad en åklagare tycker-överrensstämmer inte alltid!
  • Bubbis10
    Plutteli skrev 2010-03-16 08:17:28 följande:
    Jo, i just mitt fall var det ju dels olagligt för att jag inte var med på det, men framförallt olagligt för att jag var i beroende sits då han var min lärare, så det hade liksom varit olagligt oavsett. Dock är det ju extremt extremt ovanligt att en person döms för att ha haft frivilligt sex med en minderårig om det inte handlar om just en uttalad beroende sits (typ en lärare som i mitt fall). Säger faktiskt mer om rättens syn på sex med folk under 18 än lagens syn på det hela...
    Asså det e ju helt horibelt!!! Att det ska vara så lätt att utnyttja ngn sexuellt å komma undan med det, skrämmande ju! Denna flickan som jag var med på hennes rättegång. Hon sa ju tom där att hon var med på det, men rätten ansåg att hon var så ung att han manipulerat henne, påverkat henne å hennes omognad.
    Själv så skulle jag ha ihjäl den som va på min dotter så. hua.....
  • Bubbis10
    BlommyNess12 skrev 2010-03-16 08:20:27 följande:
    Ja, hon ringde t.o.m polisen och bad dem "hämta hem mig" för jag hade "rymt", det hon inte tänkte på var att jag hade adressändrat så de kunde inte direkt hämta mig. Hon försökte t.o.m polisanmäla honom för att han bjudit mig på EN cigarett vid ett tillfälle, men det gick inte så särskilt bra.
    haha att anmäla ngn för att gett en cigg kanske e å ta i även för mig. men polisen gjorde inget då? fast du var minderårig?? låter så konstigt när jag ser på mina egna erfarenheter....
  • Bubbis10
    Plutteli skrev 2010-03-16 08:24:56 följande:
    Ok, ja hos oss resonerade de som så att jag var 17, jag borde ha vetat vad som var på gång och gjort större motstånd om jag inte ville, och OM jag ville så hade jag ju inget att klaga på..typ. Det som kändes extra jävligt för min del var att det ca 2 månader efter min anmälan kom på nyheterna att det nästan samtidigt i grann kommunen (som sköts av ett annat polisdistrikt) kommit in en liknande anmälan från en tjej som också utnyttjats av en lärare, men hon var 15-16 när det hände och inte 17, så hon visste tydligen inte alls vad hon sysslade med eller vad som hände, trots att hon upprepade tillfällen gått hem till läraren och varje tillfälle slutat i sex. Jag tycker det är asbra att den läraren dömdes, men det känns skit att jag som utsattes i en annan stad bara 6 mil bort fick ett helt annat bemötande ala "Skyll dig själv"...
    Asså jag blir för en gng skull målös.....hur kan det slå ut så olika?!
    Klart som Fa* att han aset skulle blivit dömd för det han gjorde emot dig! Hm, ibland får man ju känslan av att vi kvinnor e en allmän egendom å fritt villebråd! Fy det e så man mår illa....
Svar på tråden Min vidriga man