• Bubbis10

Min vidriga man

Reglementet skrev 2010-03-16 13:54:41 följande:
    Men det är väl inget fel i att tycka att tonåringar är attraktiva? Vad gör du om ditt x kommer på att han är bisexuell, eller homosexuell? Tror du helt allvarligt att han vill ha sex med sitt barn?
    Homosexualitet har väl INGET med saken att göra!
    Å som Elinnn skriver, klart man undrar om han inte har några spärrar när han resonerar att han inte kunde låta bli, VAD kan han inte låta bli nästa gng?
  • Bubbis10
    Reglementet skrev 2010-03-16 13:59:38 följande:
    Om man har sex med någon i sin egen ålder, vill man då automatiskt ha sex med sina syskon?
    Märks på ditt resonemang nu att du inte e särskilt gammal!
  • Bubbis10
    FrkPalindrom skrev 2010-03-17 14:19:53 följande:
    Ts: Jag förstår att du är äcklad över det han gjort. Det visar att han saknade vettiga gränser. Ännu äckligare är att han efteråt kallar henne luder. Det visar att han fortfarande skjuter över ansvaret på henne för det han själv valde att göra, alltså fortfarande kanske saknar insikt, vettiga gränser och förmågan att ta ett vuxet ansvar för det han själv gör. Om min man gjorde så utan uppriktig insikt och ånger och dessutom kallade henne luder skulle jag tänka att han visade skev kvinnosyn och omognad att ta eget ansvar.Om han inte kom till insikt själv när jag pratade med honom utan fortsatte gå i försvar skulle jag ta honom till rådgivare eller psykolog. Om inte de heller kunde hjälpa honom till insikt, mognad, ansvarstagande och en bättre kvinnosyn skulle jag inte vilja leva eller vara intim med honom och inte tycka att han var nån vidare bra förebild för barnen. Som pappa måste han jobba med sig själv för att bli en bättre förebild. För barnen. Gör han inte det kan man ju ändå försöka göra umgänge och vårdnad kring barnen så bra som möjligt. Många barn bor hos ägg till pappor på halvitd utan att bli ruttna vuxna för det. Huvudsaken att de har åtminstone en förälder med sunda värderingar som orkar. Men orkar du med honom i hemmet när han beter/uttalar sig såhär? Det skulle inte jag göra. Det finns många vuxna, ansvarstagande män med bra omdöme och kvinnosyn. Det är inte manligt att bete sig omdeömeslöst och fälla kvinnoförnedrande kommentarer, som någon slags genbunden defekt. Det handlar bara om vad han väljer att göra och vad du väljer att acceptera. Styrkekram till dig ts.
    Som vanligt så håller jag med dig=)
  • Bubbis10
    Jezamine skrev 2010-03-17 14:50:49 följande:
    Vad var det för hemskt med det? tjejen var ej minderårig o det hände innan du o din man  blev bekanta.
    Öh, för det första så är en 15 åring inte mogen i närheten av en 30 åring såvida inte killen e gravt efter i utvecklingen! Mkt vanligt att dessa unga naiva tjejer hoppas på mer medans den äldre killen bara ser det som ngt roande för sitt ego! han är vuxen å ska inte ha sex med ngn som klassas som barn. Hon bor hemma hos mamma å pappa, går i högstadiet, å ja e ett barn! Ts frågade innan dom blev ihop. då hon sj vart utsatt för övergrepp, å då nekade han! LÖGN med andra ord, så detta framkom nu mkt senare. Klart hon som vilken sund å normal kvinna som helst reagerar!
  • Bubbis10
    Reglementet skrev 2010-03-17 19:04:40 följande:
    preggaJag är nyfiken, hur gammal är jag enligt dig?
    haha ja asså jag vet inte, men jag undrade då du skrev i ngt inlägg att då skulle nog en äldre gilla dig då du va så ung.....
  • Bubbis10
    Reglementet skrev 2010-03-16 13:51:03 följande:
    *fniss*Kom bara att tänka på att de som gärna vill ha ungt nog skulle kunnat ragga på mig:P
    Så du skrev INTE detta utan jag inbillar mig eller varit inne på ditt konto å skrev det för dig?
  • Bubbis10
    Reglementet skrev 2010-03-17 19:15:12 följande:
    Du tolkade det fel. De som är intresserade av unga kvinnor, skulle kunna få för sig att ragga på mig på krogen. Vilket skulle vara tråkigt för dem.
    Jo å därav så tolkade jag det som att du är ung, eller har jag fel?
  • Bubbis10
    Reglementet skrev 2010-03-17 19:25:11 följande:
    PreggaDu har fel.
    haha ok, men vet du vad...jag bryr mig föga om hur gammal du e :) helt ointressant, men du resonerar ju lite udda för att vara en vuxen bara.
  • Bubbis10

Konstigt,de mest störda här inne på Fl lyckas alltid skriva anonymt?? kan antagligen inte stå för sina sjuka läggningar....

• Bubbis10
    Plutteli skrev 2010-03-17 20:10:34 följande:
    Fast det är inte en sjuk läggning att tända på yngre, så länge de inte är könsmogna och har former som ett litet barn. Tonåringar är en helt annan sak även om det som sagt inte är önskvärt att vuxna drar på tonåringar så är det inte sjukt eller olagligt!
    Såå du tycker inlägget anonym (mm) e frisk menar du? hahaahahha
    tillåt mig små le, Du å jag kommer aldrig dela åsikt gällande detta! Du tycker som du gör, vilket e uppenbart. Å d-samma gäller för mig!
    Så ngt mer å diskutera har inte du å jag, du tycker det e ok för en vuxen man å ha sex med en flicka på 15 år! det tycker INTE jag. Thats it!
  • Bubbis10
    Kössen skrev 2010-03-17 20:12:54 följande:
    kvinnors ständiga problem...Han har ett förflutet, Hon var 15=byxmyndig...Hur kommer det sig att tjejer så ofta ältar killens förflutna?
    Ts
    hade frågat sin kille innan dom inledde en ralation om just detta å han hade nekat å ljugit för henne! Hade hon vetat så hade hon kunnat välja utifrån det men nu fick hon ju aldrig den chansen, å jag förstår henne! Han var 30 år, tösa 15! Normalt att Ts reagerar.
  • Bubbis10
    Anonym (Mm) skrev 2010-03-17 20:13:57 följande:
    så länge det är lagligt skulle väl alla män välja en liten tonåring, fast och fin i hullet och len och mjuk ... än en saggig, utsliten gammal kärring
    OK? såå varför gör inte ALLA män det för då?
  • Bubbis10
    Kössen skrev 2010-03-17 20:16:42 följande:
    personligen tycker inte jag att min mans förflutna är relevant så länge det inte handlar om våld, pedofili osv.jag var 21 när jag träffade honom, han 34, 13 år skiljer det...sen är det självklart skillnad på 15 år och 21.
    Exakt, det är SKILLNAD på att vara 21 å 15! men Ts hade frågat han innan om just detta pga hon sj blivit utnyttjad å han ljög om det, därav tråden!
    Plutteli skrev 2010-03-17 20:17:00 följande:
    Fast det är en jävla skillnad på att anse att det är fel och inte önskvärt och kalla det sjukt/perverst. Ang. Anonym (mm) så tycker jag varken bu eller bä ang. "friskheten" i det inlägget, känns mest som det var till för att jävlas. Och OM det inte skulle vara det so what? Så länge han/hon inte anser det lika tändande att dra på en 6 åring som en 16 åring med en kropp som kommit i puberteten så bryr jag mig inte! Jag tycker det är ok för en vuxen att ha sex med en tonåring på 15 OM hon själv vill och OM han är ansvarsfull i det hela för att hon inte skall fara illa. Dvs. totala motsattsen till hur TS snubbe verkar ha hanterat situationen!
    Ok, men JAG tycker det e sjukt av en vuxen man att ha sex med en flicka som fortfarande går i högstadiet, bor hemma hos mamma å pappa! Å det är MIN åsikt!
    Anonym (Mm) skrev 2010-03-17 20:20:27 följande:
    för att man vill ha nån som stryker ens skjortor medan man letar
    haha du e ju bara inne för att provocera :) men men...det e ju så uppenbart att man inte ens kan ta dig på allvar!
  • Bubbis10
    Anonym (Mm) skrev 2010-03-17 20:26:11 följande:
    ja precis, ni är snygga och underbara jag skulle aldrig sätta mig i en sits där kvinnans pappa sätter gränserna och skulle inte kunna tänka på henne som nåt annat än ett barn. men det är skönt att provocera lite!
    {#lang_emotions_wink} hahaha mm.....
  • Bubbis10
    Reglementet skrev 2010-03-18 06:21:22 följande:
    Hur resonerar jag konstigt? Att jag inte tycker man ska skrika att han är ett svin och döda honom direkt eller?
    haha nej det va inte så jag menade heller, men att du tycker det e ok på ngt vis alls e för mig konstigt!
  • Bubbis10
    Reglementet skrev 2010-03-18 07:46:43 följande:
    Hur menar du nu? Jag anser inte att det är speciellt bra av den här mannen att ha sex med en 15-åring och kalla henne luder. Men det har hänt, finns inget som kan ändra på det. Jag tycker snarare det låter som om han själv inte tycker han har handlat helt rätt, och försöker försvara sig inför sig själv. Hade det varit min man, hade jag pratat med honom, ordentligt.
    Ok, kanske jag som missuppfattat dig då.
  • Bubbis10
    Reglementet skrev 2010-03-18 07:57:10 följande:
    Troligtvis. Jag tycker heller inte att man ska kalla honom pedofil, vilket han troligtvis inte är. Det mesta talar för att han inte är det.
    mja asså för mig e en flicka på 15 år ett barn. knappast självständig eller fullvuxen, å en vuxen som har sex med barn=pedofil! så där går våra åsiketr isär....
  • Bubbis10
    Reglementet skrev 2010-03-18 08:07:47 följande:
    Nu har du fel. De flesta 15-åringar ser inte ut som barn, jag gjorde det inte, och ingen av mina klasskamrater. Troligtvis gör inte denna flicka det heller. Så pedofil kan man inte kalla honom, snarare hebefil. Sen behöver man inte ha sex med barn för att vara pedofil, en pedofil är attraherad av barn. Förpurbetala barn. Många som begår sexuella övergrepp på barn är inte heller pedofiler.
    Tror inte du behöver sitta å undervisa för ngn vad en pedofil är å inte! det e ganska så uppenbart, tycker du inte det?
  • Bubbis10
    Reglementet skrev 2010-03-18 08:16:23 följande:
    Tydligen inte. Det stämde inte det du skrev iaf.
    jaja du tycker det e ok för en vuxen man att ha sex med en minderårig, jag tycker inte det. Så vi kommer nog inte längre än så.
  • Bubbis10

Vad säjer lagen?

Lagen finns främst för att skydda barn och unga ungdomar från att bli sexuellt utnyttjade, men även för att barn och unga ungdomar inte anses vara mogna nog att riktigt förstå, inse och kunna ta ansvar för de konsekvenser som kan följa av att ha samlag.

Svar på tråden Min vidriga man