• Candra

Tygblöjetråden 24

Hur lätt är det att tvätta dem för hand? Vad behöver man för saker till det?

• Candra

Sitter helt exalterad {#lang_emotions_tongue_out} Snart sytt klart första blöjan, blir spännande att se hur den fungerar i morgon.

• Candra

Nu har hon några tunna hemma, men vill ha några mer rejäla som hon kan ha när vi är iväg, så nu ska jag köpa nån..
    Vilka rekommenderar ni till en newbie?  Vill ha så tunna som möjligt (gärna såna med knappar i sidan istället för stängning fram) och pocket..

• Candra

Imses trainingpants, hur bra är de på att hålla fukten från kläderna? Vi ska börja potträna på allvar nu, så jag kollar lite alternativ till blöja..

• Candra
    annbom skrev 2010-08-09 15:55:00 följande:
    Inte så bra att man kan använda dem som blöjor. Använder du redan tygisar så är det lättare att lägga in ett inlägg som gör att de känner att de blir blöta.
    Nej, inte som blöjor, utan det är nästan mer för min egen skull så man inte "har råd" att vara för slapp med träningen, och man blir mer tvungen att hålla koll så det inte blir en jobbig olycka att ta hand om sen..
    Jag vill ju komma igång med tyg, men jag har inte riktigt fått tummen ur än.. Vet inte vilka jag ska satsa på.
  • Candra

Finns det nånstans där man kan se hur de olika sitter på?

• Candra
    Giraff skrev 2010-08-10 10:07:26 följande:
    Hur man kan se hur olika typer av blöjor sitter på? Eller olika märken?

Det lättaste är nog att bildgoogla! Eller så får du fråga här, om det är några särskilda du undrar över!
    Både och, tycker många ser jättetjocka ut, och det skulle Noor knappast gå med på, hon hatar redan vanliga blöjor, även om de vi har nu accepterar hon bättre eftersom de är så tunna..
  • Candra
    glada Mamman skrev 2010-08-12 00:24:22 följande:
    Hej alla.
    Jag funderar på att testa o sy en egen blöj byxa allt hel tyg blöja en allt i ett.
    Så här har jag tänkt.

Först tar jag o lägger en plastad frote sen läger jag en engångsblöja ovan för o ritar av. så jag får en mall.
    Så ytterst Fleeice sen plastad frote som jag sy ihop ev en flece efter plastade froten. men sen kommer det om man ska lägga vikblöja i mellan blastade foten o flecen eller om ska skippa i flecen o vikblöj tyget o använda som en byxblöja.

Eller är det nån här som har ett bättre upplägg??
    Eller vad tror ni om min tanke??

(Tänkte samtidit pröva o göra en större tygblöja då syrrans dotter har blöja på natten ( Sängvätare) 13 år gammal så hon tycker det är pinsamt med blöja o det förstår jag så därför tänkte jag överraska henne med en i tyg.)

Nån som vet hur man annar förstorar en redan gjord mall om det går att hitta på nätet??'

Tacksam för alla tips o förslag.
    Jag har inte så stor koll på den här biten, MEN plastad frotté andas inte, så det kommer att bli väldigt varmt.
  • Candra

Nu kan jag äntligen joina här på riktigt Tungan ute Lite i senaste laget att börja nu kanske, men nu vill vi verkligen ha bort de plastiga blöjorna som dottern dessutom hatar, så nu går vi över till tyg. Tog lite övertalning av sambon, men till slut så gav han med sig Tungan ute

• Candra
    Ronjas mamma skrev 2011-01-31 14:12:30 följande:
    Kan förstå att hon hatar dem,vi har leagt med influensa nu i över en vecka och för att göra det lätt för oss har vi kört med engångs.. Stora tjejn klagar på de kliar hon vaknade tom i nat och sa de kliade..
    Hur gammal är hon? Min dotter blir 19 månader på lördag, så som sagt, lite i senaste laget kanske, men better late than never I guess Tungan ute
Svar på tråden Tygblöjetråden 24