Tygblöjetråden 24
Meh, nu försvann mitt inlägg igen! Dumma ipad, ska skriva om strax, brb
Meh, nu försvann mitt inlägg igen! Dumma ipad, ska skriva om strax, brb
Det är inte midjan som är problemet, utan baktill, hon har en stor rumpa : P
Ska ta och mäta på henne så får vi se
Vad menas med "längd"? Hur lång blöjan är eller vad?
Vad vill du ha för dem då?
Vilken blöja är er favorit?
Cornellia:
Jag är ny på området själv i praktiken, men läste en himla massa innan vi tog steget och bytte till tyg. Det är ju så olika vilka tyger mot huden som passar bäst, men innan du får riktig kläm på det med att sy dem så skulle jag säga fleece på insidan eftersom det är billigast enligt min erfarenhet. Sen när du känner dig mer säker på passform osv så kan du testa nåt annat. Om du inte vill ha blöjbyxor över så är det pul du ska satsa på som yttertyg. Vissa typer av fleece fungerar också helt okej, men kan inte hålla inne lika mycket vätska. Googla på "sy tygblöja" så får du upp sidor som säljer det.
Och pocket : ) då kan du lättare anpassa efter hur mycket vätska de ska kunna ta.
På sjalbarn är det många som säljer begagnat riktigt billigt, så köp lite olika varianter där och prova vad du trivs bäst med innan du testar att sy själv. Jag tycker alltid det är lättare att sy saker efter man kunnat klämma lite på en färdig innan. Jag är jättesugen på att sy själv, men drar mig lite för att köpa dyra tyger innan jag känner mig helt säker på formen, så experimenterar med fleece o dyl innan.
Vad är det som förvirrar dig?
TygTiger: Den kommentaren snor jag direkt
Och som vanligt vägrar ipaden skicka allt jag skriver : P hur som helst : P till och med min veliga sambo är helt såld på tygblöjor nu, så länge det är jag som tvättar iaf :P
De tvättas så varmt, så ur bakteriesynpunkt är det inget att oroa sig för, och de absorberar bättre ju mer tvättade de är.