• Eliin80

    Fortsatt babbel efter MF/MA 2009

    Det här är en tråd för alla som känner att de passar in här.

    Vi har varit ett litet gäng som följts åt ett tag nu på vägen till ett plus, efter MF/MA. Vissa har blivit gravida igen, och andra väntar fortfarande på sitt efterlängtade plus.

    Välkomna!


    ♥٭ Elise 080706 ٭♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-25 18:23
    BF-lista

    Eliin80 - 5 september

    Bjornis - 25 december

    Polarbjörnen - 20 februari

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 13:52
    BF-lista

    Eliin80 - 5 september - Matilda kom 14 februari

    Bjornis - 25 december

    Polarbjörnen - 20 februari

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 13:53
    Blev visst liiite fel!

    BF-lista

    Eliin80 - 5 september - Matilda kom 14 augusti

    Bjornis - 25 december

    Polarbjörnen - 20 februari
  • Svar på tråden Fortsatt babbel efter MF/MA 2009
  • Bjornis
    Polarbjörnen skrev 2010-03-21 16:56:15 följande:
    hehe. ja, se där! =) jag har haft en sista syndahelg, då jag unnat mig öl, hamburgare och våfflor. i morrrn är det slut och över med syndandet. då är det hard core som gäller. (fast jag ska på spa-helg med tjejerna och sen är det fjällsemester, så liiite mer syndande lär det bli där)testade i morse. negativt och nu är mensen på ingång. besvikna tårar denna gång också. fan. och det är liksom inget mna kan göra. bara fortsätta köra på. fast nu har vi i och för sig pratat om att hoppa över nästa ÄL eftersom det blir nedkomst jul/nyår. för barnets skull alltså. samtidigt känns det väldigt märkligt att hoppa över en chans när det bara kommer en gång per månad i bästa fall. vad tycker ni?
    Vi har också tänkt på det men samtidigt så vill vi ju ha en knodd även om den kommer på med tomten och inte med storken.  I detta fallet är vi egoistiska och tänker bara på oss själva och får väl, om vi får en julklappsbebis som senare är arg på oss över sin födelsedag, säga att den var så efterlängtad att vi inte ville vänta! Det är ju sant. Har dock bokat tid på vc för att ta prover för hypotyreos. Ville få det gjort fort men fick tid 19 april! Suck. Ska ringa ett par privata ställen imorn och kolla om man kan få komma fortare.
    Tydligen är det vanligt att kolla upp det när man gör utredning om barnlöshet/mf och eftersom jag har en del symptom på hypotyreos (dock inte alla) så är det lika bra att kolla.

    Härligt med hard core. Här har det varit en ganska bra vecka. Tre träningspass och hyfsat lite sötsaker. Eller iaf mindre än "vanligt"!
  • Polarbjörnen

    ja, jag är sliten ifrågan. har samtidigt svårt att tro att jag ska kunna hoppa över en chans =) satt precis och räknade ut när nästa ÄL blir och det är under fjällsemestern.

    vad är hypotyreos? hur länge har ni försökt? hoppas det int ska vara någon fara!

    ja, nu är det hard core då! solen skiner och vi fick massa nysnö igår, så nu är det vinter igen! lägligt med prommis idag!

    ha en fin dag tjejer!

  • Eliin80

    Då ligger jag i lä gällande vikten...fast jag är rätt kort dessutom. Sen beror det ju även på vad man är van att väga...Jag brukar ligga på 56 kg, men nu vid inskrivningen var det 10 kilo mer...Och det var jobbigt... Polarbjörnen: Vad tråkigt att det inte tog sig den här gången heller! Hade jag inte blivit gravid så snabbt igen, så hade vi troligtvis hoppat över den här gången för att inte "riskera" att få en julbebis. Känns inte så kul att fylla år då...men samtidigt så är det ju inte alls säkert att barnet skulle ha något emot det...Annars skulle man ju alltid kunna fira barnets namnsdag desto mer (om det nu inte också skulle infalla runt jul...)...


    ♥٭ Elise 080706 ٭♥
  • Polarbjörnen

    ja, vi har pratat igen om det hela, och säger som så att vi har ju inte blivit preggo so far, så chansen är ju inte så överhängande att vi blir gravida den här gången heller. så. det får bli när det blir helt enkelt.

    min kloka karl sa ju det att det kan ju lika gärna ta sig nästa sväng, men att barnet kommer en månad tidigare, då är vi kring jul i varje fall.

    vi kommer dessutom vara i en fjällstuga med massa annat folk under ÄL, så vi får väl se hur det går med prickandet =)

    och skulle vi bli gravida nu är blir beräknad nedkomst runt den 27 dec. kanske trillar man över på andra sidan nyåret då, med lite tur =)

    känns som rätt beslut, man vill ju så gärna och vill inte missa en chans.

  • Eliin80
    Polarbjörnen skrev 2010-03-22 22:21:53 följande:
    ja, vi har pratat igen om det hela, och säger som så att vi har ju inte blivit preggo so far, så chansen är ju inte så överhängande att vi blir gravida den här gången heller. så. det får bli när det blir helt enkelt. min kloka karl sa ju det att det kan ju lika gärna ta sig nästa sväng, men att barnet kommer en månad tidigare, då är vi kring jul i varje fall.vi kommer dessutom vara i en fjällstuga med massa annat folk under ÄL, så vi får väl se hur det går med prickandet =)och skulle vi bli gravida nu är blir beräknad nedkomst runt den 27 dec. kanske trillar man över på andra sidan nyåret då, med lite tur =)känns som rätt beslut, man vill ju så gärna och vill inte missa en chans.
    Vad kul! Håller tummarna för att det tar sig nu!!

    Igår när jag lagt mig kände jag bebisen röra sig...Jag har känt det några dagar, men inte riktigt vågat tro på att det var den, men nu är jag säker. Trodde att det skulle dröja flera veckor till, då jag har moderkakan i framvägg den här gången...
    ♥٭ Elise 080706 ٭♥
  • Bjornis
    Eliin80 skrev 2010-03-24 13:01:48 följande:
    Vad kul! Håller tummarna för att det tar sig nu!!Igår när jag lagt mig kände jag bebisen röra sig...Jag har känt det några dagar, men inte riktigt vågat tro på att det var den, men nu är jag säker. Trodde att det skulle dröja flera veckor till, då jag har moderkakan i framvägg den här gången...
    Å va mysigt. Coolt att känna så "tidigt" ändå!

    Här inväntas det äl.. Tråkig tid.

    Polarbjörnen: Hypotyreos är problem med sköldkörteln. Man kan ha hypotyreos (underfunktion) eller hypertyreos (överfunktion) av sköldkörteln. Struma är en forma av hypotyreos. Man har oftast långsammare ämnesomsättning om man har hypotyreos och också problem att bli gravid samt större risk för mf. Har läst att det även är dumt att ligga på gränsvärden om man försöker bli på tjocken så lika bra att kolla. Och förhoppningsvis utesluta. Har inte nån lust att börja gå på medicin. Men troligen så slipper jag det. Har inte alla symptom så är antagligen bara tjock! Hehe.
  • Polarbjörnen
    Eliin80 skrev 2010-03-24 13:01:48 följande:
    Vad kul! Håller tummarna för att det tar sig nu!!Igår när jag lagt mig kände jag bebisen röra sig...Jag har känt det några dagar, men inte riktigt vågat tro på att det var den, men nu är jag säker. Trodde att det skulle dröja flera veckor till, då jag har moderkakan i framvägg den här gången...
    hjälp vad häftigt!!

    själv laddar jag för spa-helg med brudarna. ska bli såå najs att komma iväg, har haft kort mens också, så man slipper det gisslet.

    har också insett att jag kommer vara bortrest även runt nästa ÄL (förutsatt att cykeln beter sig hyfsat) då det är möhippa för min syster.

    kommer det nånsin bli nå barn i den här familjen? suck. =)
  • Eliin80
    Polarbjörnen skrev 2010-03-25 08:19:35 följande:
    hjälp vad häftigt!! själv laddar jag för spa-helg med brudarna. ska bli såå najs att komma iväg, har haft kort mens också, så man slipper det gisslet. har också insett att jag kommer vara bortrest även runt nästa ÄL (förutsatt att cykeln beter sig hyfsat) då det är möhippa för min syster. kommer det nånsin bli nå barn i den här familjen? suck. =)
    Du får ta med dig lite sperma och göra en "heminsemination"...
    ♥٭ Elise 080706 ٭♥
  • Polarbjörnen

    spa-helgen var fina fisken, men är sååå trött. men nu är det bara att ladda om inför fjällen i påsk och så ÄL på det =)

    det vart mkt barn och hus snack i helgen. en kompis har precis fått beskedet att hon har pco. inte så roligt, men hon har fått tabletter för att få igång sin mens. har försökt sen i somras. i relation till det så känns det som att jag dragit vinstlotten som vet att jag kan bli gravid. (bara jag blir det någon gång nu då!) =)

    kan ju tillägga att det går så där med rivstarten med GI. men efter semestern är det hard core.

    hoppas allt är väl med er alla!

  • Cirkusmamman
    Eliin80 skrev 2010-03-24 13:01:48 följande:
    Vad kul! Håller tummarna för att det tar sig nu!!Igår när jag lagt mig kände jag bebisen röra sig...Jag har känt det några dagar, men inte riktigt vågat tro på att det var den, men nu är jag säker. Trodde att det skulle dröja flera veckor till, då jag har moderkakan i framvägg den här gången...
    Men vad mysigt!!! härligt!!
    Jag går in i vecka 8 i morgon. Tiden segar sig fram. Den här graviditeten har alla symptom varit minst dubbelt så starka. Är lite väl god vän med toalettstolen. urk. Min närmsta kollega, som jag fått berätta för som märkt det ändå, är tvärsäker på att jag ska ha tvillingar. Haha...
    trots illamående och trötthet och allt annat så är jag ändå glad över mina starka graviditetssymptom för det är ju det enda jag har att gå på. Något tidigt VUL får jag inte. De är så himla restriktiva här så man blir tokig.

    Håller verkligen tummarna för ÄL här nu!! Heja heja!

    Önskar er en glad påsk, hoppas påskharen kommer med finfina ägg! ;)
    kram!!
Svar på tråden Fortsatt babbel efter MF/MA 2009