• Anonym (skakar)

Jag blev våldtagen i analen av min pojkvän, tror jag?

Jag är fortfarande helt skakig....

Jag o min pojkvän hade sex i morse. Ingenting konstigt med det. Han har alltid velat ha analsex o har i perioder mer eller mindre tjatat om det, men jag har alltid sagt nej. Jag har tidigare försökt med en pojkvän innan, men det har gjort så ont bara av att försöka stoppa i den så det har inte blivit av riktigt. O detta har jag berättat för min nuvarande pojkvän. På senaste tiden har han slutat tjatat o accepterat att det aldrig kommer bli av med analsex, men han har ofta velat ha sitt finger på min analöppning o ibland stoppat in fingret. Detta har varit okej för mig o han har alltid tagit bort fingret om jag kände mig obekväm. Senaste gångerna vi haft sex har det dock blivit mer med fingret o jag har faktiskt tyckt om det. Han har även haft sin penis mot min analöppning o "gnuggat" den mot där o det har känns skönt för mig också. Han har alltid försäkrat mig om att han aldrig kommer stoppa in den, så att jag kunnat känt mig trygg o säker o kunnat lita på honom.
    Men idag hände det som inte fick hända. Vi hade som sagt sex o han fingrade i min anal väldigt mycket. Vi båda njöt av det. Han blev dock väldigt väldigt upphetsad o jag kände nästan inte igen honom. Han verkade typ frånvarande. Jag sa till honom att vi skulle ta det lite lugnt så han lugnade ned sig lite. Jag fick orgasm o efter jag får det så brukar han vilja ha sex i "doggystyle" eftersom det är mest skönt för honom. Men den här gången ville jag inte det eftersom han varit så mycket i analen med fingret så jag var rädd att det kanske fanns bajs o så i rumpan (det var säkert inte det, men det skulle ju vara pinsamt om det var så). Så jag sa nej, jag vill inte ha sex bakifrån, men han sa bara "jo kom igen nu" nästan lite argt. Så jag tänkte, jaja, okej, han har ju tidigare lovat att aldrig stoppa in den. Så jag vände mig om. Vi hade sex vanligt men han började trycka lite med penisen mot analen. Så har han gjort förut så jag tänkte det är ingen fara, men sen började han försöka få in den. Jag gjorde inte motstånd men jag försökte kravla mig lite framåt så att den inte kom in så mycket (jag låg ned med rumpan i vädret). Han följde dock efter o fick in penisen lite varpå jag skrek "aj!" o kravlade mig framåt. Han följde efter o mumlade "den är inte inne" eftersom den varit lite inne men sedan kom (till hans besvikelse antagligen), o sen tryckte han på mer o mer o tillslut var penisen inne helt o jag skrek i smärta. Han drog den fram o tillbaka kanske två gånger o jag skrek o skrek o skrek sedan "nej!!!" jag tror han drog in den en gång till efter det o sen kom jag loss... jag minns inte om det var han som slutade av sig självt eller om det var jag som lyckades kravla mig loss. Han höll inte i mig, men jag låg ju på mage o han var på mig o mitt huvud var ända mot väggen så jag kom inte längre bort från honom. Sen skakade jag o började gråta högljutt o gav honom två örfilar o slog på honom sa att han skulle dra härifrån. Han försökte pussa o krama mig men jag slog bort honom. Han sa förlåt o gick sedan.

Han skickade sedan sms o skrev typ "tusen gånger förlåt älskling, förlåt förlåt förlåt, jag ska aldrig försöka igen, aldrig i livet, jag lovar dig, förlåt mig, jag hoppas du kan förlåta mig".

Fan.... är detta våldtäkt?

Han har ALDRIG tidigare varit våldsam mot mig eller ens elak. Han är en lugn person, har aldrig varit kontrollerande eller svartsjuk eller såna saker. Han har alltid varit snäll mot mig. Detta är den enda saken.

Vi har nyss flyttat ihop.... fan, vad ska jag göra?
    Går detta att förlåta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-19 17:09
    Jag vill säga TACK till alla som gett mig råd o stöd o framförallt till alla som försvarat mig från all idiotiska kommentarer o jag beundrar er som gång på gång förklarar vad våldtäkt är o det är även försvar till alla andra som varit utsatta, så det är verkligen jättebra att ni gett svar på tal gång på gång. Men ni behöver inte göra det för min skull längre! Jag klarar mig o jag vet vad som hänt. Jag kommer aldrig att förminska det. Jag har fortfarande inte bestämt mig för hur jag ska gå vidare med detta, men min sambo har lovat mig att ge mig tid o utrymme för att tänka. Så vi får se sen. Jag kanske återkommer o berättar hur allting blev tillslut. Jag vill också tacka för alla som delat med sig av sina egna historier o jag beklagar allt vad ni har varit med om o hoppas att ni mår bättre nu! Stor KRAM till er alla, denna tråd visar framförallt vilka underbara människor det finns därute som stöttar varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-19 17:11
    Vill bara tillägga att jag inte tänker anmäla i dagsläget o att jag kommer kräva terapi från hans sida om jag ger han en till chans.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:51
    Hej igen!

Han sov som sagt över här inatt o kvällen var inte alls bra.

Det började när han kom hem efter jobbet, vid 22. Jag mådde rätt bra innan han kom men mådde lite sämre när jag såg honom. Han kom fram o kramade mig. Han berättade att han var deppig. Varför? frågade jag. Var beredd att få höra att han mår dåligt för att han sårat mig så mycket, men inte. Han hade problem med sin familj i hemlandet o var tvungen att skicka 20 000 till dom. Sen bad han mig duscha honom (jag brukade göra det ibland) (obs! tro inte att han är en man som vill bli uppassad hela tiden för det är han inte!). Jag sa direkt nej eftersom jag inte är beredd att se honom naken ännu. Jag vill inte se den sak (hans penis) som han använt för att göra mig illa. Han sa direkt "snälla!" jag sa nej igen o han vädjade en gång till. Då började vi bråka. Jag förklarade för honom att jag inte förstår hur han kan tjata på mig om något sånt efter vad han gjort mot mig några dagar tidigare! HAN MÅSTE RESPEKTERA MINA GRÄNSER. Han tyckte att jag borde duscha honom eftersom han kände sig deppig o behövde bli ompysslad lite. Det tyckte inte jag.

Vi satte oss senare och kollade på några avsnitt av en serie vi följer. (efter att vi bråkat i en timma ungefär eftersom jag inte kände att han ens försöker bygga upp något förtroende igen, det känns bara som han vill stryka ett streck på allt så allt blir bra som innan). Iallafall, efter en stund så kläcker han ur sig väldigt kärleksfullt "Älskling, kan inte vi hålla sams i en vecka?". VAFAN? JAG ÖNSKAR ATT VI KUNDE, MEN DET ÄR PÅ GRUND AV DIG SOM DET NOG ÄR OMÖJLIGT NU! Jag skrek såklart inte åt honom, men jag sa att det nog inte går o att det är hans fel.

Vi sov i samma säng (jag hade kläder på mig) o han lät mig vara ifred. På morgonen när han steg upp så kände jag att allt sköljde över mig igen. Kändes som jag vill dö, jag vill ta ett piller som tar bort all smärta, jag ville ha förklaring, jag ville att HAN ska ta bort all smärta som han gett mig. Men det kan han inte. Jag känner mig så låst.

Jag frågade honom hur långt han skulle kunna gå för att fixa sitt misstag. Han sa att han ska respektera mig osv. Ge mig tid osv. Då frågade jag om han skulle bo hos sina vänner ett tag (där bodde han förut), skulle han må dåligt då? Skulle han skämmas? Skulle hans vänner skratta åt honom? Han sa ja, men att han skulle kunna stanna där några dagar i veckan. NÅGRA DAGAR I VECKAN???? FEL SVAR!!!!

Han ska fan ge mig all tid jag behöver. Han ska fan skita i hur HAN känner nu. Att HAN har det jobbigt. Det är HANS fel.

Det finns så mycket annat jag önskar jag orkade skriva, men jag orkar inte.

Han gick sen till jobbet iallafall o skickade sms om att han åker till sin syster som bor i en annan stad o stannar där till fredag. Han är ledig under veckan.

Bra. För jag tror inte ens att jag vill vara tillsammans med den här mannen längre. VARFÖR ska jag ge honom en till chans? Jag orkar inte.. det gör bara ont. Det finns män som aldrig skulle göra så här. Jag känner inte så mycket för honom längre. Jag är ung, vi har bara varit tillsammans i 1 år knappt. Det är bättre jag börjar om på nytt.

Men jag ska ge detta några dagar innan jag bestämmer mig helt. För jag vill att OM jag ska göra slut så ska det inte vara något jag bara häver ur mig, det ska vara genomtänkt så jag vet att jag inte ångrar mig.

Jag vill ha ett bra liv. Just nu känns det som jag har förlorat en del av min självrespekt genom att låta honom pussa o krama mig o sova bredvid mig.

Jag förtjänar bättre. O han är inte ens min dröm-kille. Inte ens nära.

• Svar på tråden Jag blev våldtagen i analen av min pojkvän, tror jag?
  • Rand
    Anonym (skakar) skrev 2010-03-18 11:52:49 följande:
    Det var det jag funderade på.... NÄR räknas det som våldtäkt? Räcker det med att han bara stoppar in den, eller måste det pågå under ett visst antal minuter?Om han bara stoppar in den o det inte räknas som våldtäkt, räknas det då inte som våldtäktsförsök???
    Spelar det roll för dig vad det kallas? Så länge som du säger nej så är det ett övergrepp mot dig, mot din person!  Det är du som bestämmer var din gräns går, och han visste dessutom om det väl sedan tidigare. Så om du behöver någon att prata med "live" sök dig till mödravården, ungdomsmottagningen eller en vårdcentral. Där kan du få råd och hjälp.
  • Anonym (skakar)
    Anonym (inte ok!) skrev 2010-03-18 12:03:14 följande:
    Av vad du berättar här blir jag mer och mer övertygad om att din pojkvän saknar vanliga spärrar och ser sexet på ett annat sätt än vad du gör. Han kanske har lite andra preferenser och saker som han går igång på, vissa går ju igång på att "förgripa" sig på andra "på skoj". Men kom som sagt ihåg vad jag sa, det är skillnad på att ha råkat hålla i någon lite för hårt eller att ett huvud dunkar in i sänggaveln av en olyckshändelse och på att regelrätt förgripa sig på någon eller FANTISERA om att förgripa sig på personen. För det är ju det han gör när han vill ha sex med dig när du sover,  när du inte har någon kontroll alls, när han kan göra vad han vill med dig. Han kanske skämtar bort det han förslagit direkt efteråt, men han säger det för att testa hur du reagerar, jag tror att han är fullt allvarlig med allt han säger. Killar som försöker ha sex med en när man sover är inte ok. Jag känner så med dig och förstår att det är frusterande eftersom allt annat i förhållandet är bra. Men det är verkligen inte ok.
    Det stämmer nog det du skriver... att han går igång på att "förgripa sig på mig på skoj". Han har tidigare sagt att han ibland tänker på att våldta mig i analen när han blir arg på mig. Men han har ju aldrig försökt tidigare o han är förövrigt ingen som agerar ut sina känslor så mycket när han är arg. Han har aldrig kommit nära mig när han är arg, aldrig försökt skada mig.

Men jag tror att han tycker det är sexigt om kvinnan är ungerlägsen (han är ganska underlägsen förövrigt) när man har sex. O jag kan också tycka det känns skönast om mannen har övertaget när man har sex (han tar kommandot, han är överst osv.)

Men detta som hände idag känns såklart inte okej.... jag har ont. Min automatiska reaktion direkt efteråt sade en hel del... jag kände mig verkligen rädd... jag skakade i hela kroppen o jag slog honom.
  • snapdragon
    Anonym (....!!!) skrev 2010-03-18 12:05:44 följande:
    Fan vad många skiver att ts ska lämna sin kille osv. Varför göra allt så jäkla drastiskt? Bättre dom snackar igenom det. Inte undra på att folk inte hänger ihop sålänge om dom bara gör slut hejvilt. Och våldtäkt skulle jag inte påstå det är för då hade det  ju blivit mer fullbordat. Gillar man inte analsex behöver man ju inte äns ha ett finger där bak
    om man har pratat om det innan, och blivit lovad att nej, penis ska INTE in i analen, avsett hur mycket fingrande, så ska man absolut kunna ha fingrar där bak om man så behagar, och definiera "fullbordat" och "våldtäkt", jag blir nyfiken på hur du ser på de begreppen.

och varför skulle man INTE göra slut med någon som tvingat sig på en sexuellt?
  • Anonym

Jag lider med dig! Jag skulle inte orkat att undersöka mig... inte när det ändå verkar att ha gått bra dvs inga skador. Men du känns för upprörd av att pratat med din kille. Han får stå ut med att inte träffa dig. Jag skulle åkt till någon nära vän. Tänka över hela situationen!

• psychocandy
    Fan vad många skiver att ts ska lämna sin kille osv. Varför göra allt så jäkla drastiskt? Bättre dom snackar igenom det. Inte undra på att folk inte hänger ihop sålänge om dom bara gör slut hejvilt. Och våldtäkt skulle jag inte påstå det är för då hade det  ju blivit mer fullbordat. Gillar man inte analsex behöver man ju inte äns ha ett finger där bak
    "Mer fullbordat"? Det var det dummaste. Att göra slut efter ett sexuellt övergrepp är inte att göra slut "hejvilt". Och vaddå "behöva" ha ett finger där bak? Det är år 2010, man får ha hur många fingrar man vill var man vill och det är INTE lika med samtycke till något mer.
  • MickeN1973

Det som är intressant är om han visar ånger för vad han har gjort och inser att han gjort fel.

• Bradbury
    Anonym (skakar) skrev 2010-03-18 12:07:41 följande:
    Det stämmer nog det du skriver... att han går igång på att "förgripa sig på mig på skoj". Han har tidigare sagt att han ibland tänker på att våldta mig i analen när han blir arg på mig. Men han har ju aldrig försökt tidigare o han är förövrigt ingen som agerar ut sina känslor så mycket när han är arg. Han har aldrig kommit nära mig när han är arg, aldrig försökt skada mig. Men jag tror att han tycker det är sexigt om kvinnan är ungerlägsen (han är ganska underlägsen förövrigt) när man har sex. O jag kan också tycka det känns skönast om mannen har övertaget när man har sex (han tar kommandot, han är överst osv.) Men detta som hände idag känns såklart inte okej.... jag har ont. Min automatiska reaktion direkt efteråt sade en hel del... jag kände mig verkligen rädd... jag skakade i hela kroppen o jag slog honom.
    Usch... Tycker att bilden som framkommer av din pojkvän bara blir mer och mer obehaglig. Som du berättar det känns det ju som att han kan "flippa" när som helst. Brukar inte ge råd åt endera håll men här tycker jag att det är solklart att du ska LÄMNA. Och det NU. 
  • psychocandy
    Anonym (skakar) skrev 2010-03-18 12:07:41 följande:
    Det stämmer nog det du skriver... att han går igång på att "förgripa sig på mig på skoj". Han har tidigare sagt att han ibland tänker på att våldta mig i analen när han blir arg på mig.
    Alltså, hjärtat... det ringer varningsklockor. Du måste ta den här situationen på allvar.
  • Anonym (embra)
    Att ha ett finger där bak är inte att likställa med analsex.

Eller måste man deepthroata bara för att man tycker att det är okej att suga av killen?

Kan man inte själv få sätta sina personliga gränser eller måste alla alltid gilla alla saker?

Mer fullbordat än ... vad? Mer än att han tvingade in sin penis och juckade? Måste han komma i hennes anal också för att det ska räknas som våldtäkt?
  • Krodan

Men alltså, han slutar INTE när du ber honom, han pillar på dig när han tror att du sover och han !drömmer om att få våldta dig i analen" låter det jättenormalt för dig? Om det skull ehända din lillasyster, hur skulle du se på det då?

Angelina och Athena är mina sessor
Svar på tråden Jag blev våldtagen i analen av min pojkvän, tror jag?