Inlägg från: CuteElliz |Visa alla inlägg
  • CuteElliz

För oss pladdriga.

haha... ja... det kanske skulle vara så då...   döp ungen till kiwi du...

o föreslå för handläggaren att själv äta av maten från hemtjänsten ett tag för o se hur bra den är...   det finns massa forskning som påpekar att den är näringsfattig...

• CuteElliz
    t0va skrev 2010-03-23 17:30:39 följande:
    ja och att den ser ut som något som förtuggats hjälper ju knappast... Det testerna som gjordes som jag kollade på då fick de specialleverans med mat och de som testade sa att det var gott... tills man plockade fram 2 matlådor som man tagit från 2 pensionärer. Då var det stor skillnad på maten. Så självklart hade fabriken fixat extra fin mat till de som skulle testa. Riktigt läskigt när de som jobbar med sånthär sitter och säger att det är bra mat.
    haha... definitivt... men tyvärr funkar det ju så... de kanske skulle kollat på skolakuten eller vad det hette... =p  haha... där tre kockar var ute på varsin skola o försökte förbättra maten... =p  iaf ett ställe var ju på väg att bli cook and chill-kök... o när kocken som var på den skolan förklarade för föräldrarna vad det verkligen innebar så vart det ganska rejäla protester mot att det skulle bli cook and chill... =p  Bert Karlsson kanske skulle komma till Norrköpings kommun o ta sig ett snack med handläggaren du mailat med...
  • CuteElliz
    Denebola skrev 2010-03-23 17:31:45 följande:
    Snälla, kan ni inte sätta er i en ring och tycka väldigt, väldigt illa om SAS tillsammans med mig?
    självklart... vad har de gjort...??

*upprepar mantrat: ogilla sas*
  • CuteElliz
    Denebola skrev 2010-03-23 17:54:30 följande:
    De har ställt i mitt flyg till Arlanda i kväll. Dock kan de sätta mig på ett senare flyg, men se det hjälper inte riktigt, för då missar jag mitt andra flyg till Kalmar, och det finns inga senare flyg dit i kväll (hade fått sova över på Arlanda i så fall). Har fått boka om min resa iaf, så jag kommer fram, men inte i tid. Kl 7.30 ska jag börja jobba i Kalmar i morgon. Det tidigaste jag kan vara där är 9.10... Och jag har material med mig som behövs på jobbet... Plus att jag inte får träffa min pojkvän i kväll
    men usch då... inte bra... *ogillar sas ännu mer*
    t0va skrev 2010-03-23 17:56:04 följande:
    japp, jag såg på det programmet. Sen var ju blossom eller vad hon heter till skolan här brevid där jag bor för att få ungarna att äta bättre och träna. Det är läskigt när de står och säger att det är bra mat... fy lixom, tror inte de själva skulle vilja äta det.
    ja, det är verkligen läskigt... tror inte det är så många skolkök längre som faktiskt gör egen mat... tyvärr... plus att de bara får köpa in det absolut billigaste o då är det kass kvalitet på produkterna...
  • CuteElliz
    Denebola skrev 2010-03-23 18:11:15 följande:
    Aja, då slipper jag i alla fall tokdricka 1 liter mjölk för att den inte ska stå och vara sur när jag kommer hem efter påsk :P Har fått fixat en del nu så det bästa är gjort av situationen... Bara att vänta till i morgon nu. Fabriksmat är Visst att det är bra med gratis (inom citationstecken) skolmat i Sverige, men hellre lite dyrare mat som är vettig i så fall. Och inte alla dessa halvfabrikat!
    haha... ja... man får se det positiva i situationen... haha...

men absolut att det är bättre med lite dyrare men vettig mat än billig mat som är hel- eller halvfabrikat... nej... blir att gå o lägga sig en stund... somnar nästan vid datorn...
  • CuteElliz
    Denebola skrev 2010-03-23 18:25:00 följande:
    Min kväll i kväll... Nu var mitt high score från bejeweld nollat. Bara å börja om från början.
    haha... jo... jag såg det också... men så är det ju... en gg i veckan nollas det o man får börja om... men det är då det är extra kul att spela mycket för att få ett högt rekord så det blir svårt för min moster att slå det... {#lang_emotions_djavulsk}

t0va: jag kom o tänka på en sak... ifrågasätt varför ni ska behöva betala telefonräkningen om tele2 ändå inte kan fullgöra sin uppgift att leverera en telefontjänst... ni betalar ju ändå för att folk ska kunna ringa er också... så hade jag varit er hade jag sagt att varför ska jag behöva betala för telefonen om de ändå aldrig kan se till att telefonen verkligen funkar... om folk inte kan komma fram till er så beror det ju inte på själva telefonen utan på telefonlinjen...
  • CuteElliz
    Denebola skrev 2010-03-23 18:33:16 följande:
    Aha, det var alltså med mening. Då slipper jag vara tjurig över det
    japp... varje tisdag så börjar en ny turnering... o därför nollas alla high score...

men nu ska jag gå o lägga mej... skapligt övertrött just nu... =/
  • CuteElliz
    Denebola skrev 2010-03-23 18:42:58 följande:
    God natt
    haha... så illa var det inte... inte än iaf... =p
    t0va skrev 2010-03-23 19:38:14 följande:
    Precis, när vi skaffade skiten så bråka det jättelänga och då fick vi ersättning till mobilerna så vi kunde ringa. Men sambon får bråka med det där han är duktig på att skälla :D
    haha... ok... ja, men då kan man ju tycka att de borde sett till att fixa skiten... men men... jag hade comviq förr... men sen en dag så gick inte alla mess fram... mailade då o undrade om det kunde bero på att sim-kortet var slitet... för då hade jag haft samma sim-kort i ungefär fem sex år... så då fick jag instruktioner på hur jag skulle göra för att byta sim-kortet... när jag väl gjort det så strulade det igen... fick fortfarande inte alla sms... mailade då o frågade vad det kunde bero på... när två veckor gått utan ett knyst från dom blev jag förbannad o ordnade överflyttning av numret till telia istället...
  • CuteElliz
    t0va skrev 2010-03-23 20:12:51 följande:
    intressant för mina sms går inte fram alla gånger men jag har frågat men de knde inte svara. Så nu dubbelkollar jag att det gått iväg och har de inte gjort det så startar jag om telefonen så funkar det.
    ok... ja, som sagt... min första tanke var ju att mitt sim-kort var utslitet... men eftersom det fortsatte även efter att jag fått ett nytt så är det klart man undrar... o när jag då inte fick ngt svar... tror det gick två eller tre veckor innan jag blev förbannad o pratade med telia om att flytta över numret till dem istället...
  • CuteElliz
    Fru U skrev 2010-03-23 20:19:10 följande:
    Min telefon skickar ofta sms både två o tre gånger. Hopplöst. (iofs så använder jag den knappt ändå, jag är omodern )
    hmm... kommer det upp (när du ska skicka alltså) att det inte gick att skicka o en fråga om du vill försöka igen...??
Svar på tråden För oss pladdriga.