Inlägg från: CuteElliz |Visa alla inlägg
  • CuteElliz

För oss pladdriga.

t0va: jag garvar så det är ett rent under att inte lillskruttan vaknar när jag läser ditt inlägg om vattensäng...

fru u: förstår att det är jobbigt... finns i inboxen om du vill prata av dej... {#lang_emotions_wink}

• CuteElliz
    t0va skrev 2010-04-01 13:05:26 följande:
    word... jag är bara 29, eller nej jag är 4år men vi säger 29 för det står på mitt körkort. Något blev fel när de tryckte det. Kan bara hålla med, man är inte sin sjukdom. Jag bävar inför mötet med komunen inför att skriva på faderskapsintyget. Har hört att det ibland ställs massa korkade frågor för jag vägrar sitta och redogöra för varför jag inte kan gå, om jag kan bli en bra förälder osv. Då går vi därifrån. Men så de där håller på så vågar jag inte tro på att det kan bli ett vettigt besök... Fattar inte hur de där kan sova gott om natten...
    kan bara säga hur det var för oss: vi kom dit o hon frågade efter våra legitimationer. Frågade sedan om vi bodde tillsammans o om vi gjort det när jag blev gravid också. eftersom vi svarade jakande på det så tog hon fram sina papper o förklarade vad vi skrev på och vart vi skulle skriva under... sista pappret var tvunget att bevittnas o hon bad två kollegor komma in o bevittna...
  • CuteElliz
    NoMatter skrev 2010-04-01 13:47:16 följande:
    Alltså nu fattar jag ingenting. När jag fick barn, visserligen var det på stenåldern, typ, så skulle man skriva under faderskapsintyget efter att barnet var fött. Vi fick en kallelse och sen gick det till precis som Elliz beskrev tidigare.
    numera kan man skriva under papprena 3 månader innan beräknat datum... {#lang_emotions_wink}  antar att det är för att det ska bli smidigare o många tar nog den chansen för att slippa ta det så snart efter förlossningen...
  • CuteElliz
    t0va skrev 2010-04-01 14:11:51 följande:
    Jag såg någon trailer om lex alonzo för ett tag sedan. Man blir ju så utsatt när man inte vet vad som gäller, jag läste igår igenom någon rapport om hur sånthär ska gå till och det stod att föräldrarna får räkna med integritetskränkande frågor för att man ska se till barnets bästa. Verkar som om endel komuner tar det som att man får fråga precis vad man vill. Känns bara så patetiskt att vi måste dit och sitta och förklara när vi bägge är överrens, ok om man inte är överrens eller osäker. Men jag är 100% säker på att sambon är pappan, om jag nu inte ska ha blivit våldtagen av någon och inte minnas det... men den risken antar jag är förvinnande liten att man inte kan tänka så. för det finns ju aldrig något som är 100% säkert. Nu får ni sluta pladdra så jag får lite fart i baken och ger mig ut och handlar. ;)
    på så sätt är motala otroligt bra faktiskt... här ringer man till en person om man bor ihop och vet att barnet är gemensamt o så bokar man en tid o sen dubbelkollar hon bara att man är sammanboende o eniga i att barnet är gemensamt... sen får man skriva på...
  • CuteElliz
    Fru U skrev 2010-04-01 14:02:49 följande:
    De har inte stöd i lagen att vägra er att göra det innan. Jag vet inte om ni andra i tråden har tv8 men det sänds ett intressant program en gång i veckan av Michael Alonzo (lex alonzo) och första programmet handlade just om pappor o barn och vad som händer om mamman dör. Han jobbar väldigt mycket för barns rätt till sina pappor (han fick barn med en kvinna som gjorde allt för att förhindra umgänget, till och med att flytta utomlands)
    vet du om det går att se såna program på webben...??
  • CuteElliz
    Fru U skrev 2010-04-01 22:51:58 följande:
    Jodå, jag är här. Letar inombords efter styrkan jag vet jag har och som jag använt mig av så många gånger förr men det tar ett tag att hitta den... Som jag sa till min man idag, jag har aldrig tänkt o trott att jag skulle bli en gammal mamma (i bästa fall blir jag det och i värsta fall blir jag aldrig mamma, vi har försökt sen jag var 25år) Hur går det själv elliz med lillelliz? Börjar ni få in lite rutiner?
    rutiner verkar lillan tycka är överskattat... men jag kämpar för att få lite rutin på tillvaron...

jobbigt med styrkan...

fick sms av ena syrran idag... den som jag helst inte vill ha kontakt med... hon undrade om hon o hennes kille sen 3 månader tillbaka kunde komma hit nästa lördag o hälsa på... efter lite funderande så kom jag fram till att jag ska messa igen nästa vecka o säga hon får komma själv... känns inte bra att hon tar med sig ngn jag aldrig träffat förut... bara ingen idé jag säger ngt nu, för hon kan vara lite trög ibland... så risken är stor att hon bara undrar vad jag tror ska hända eller ngt sånt... men för mej handlar det ju om att jag inte vill ha hit ngn jag aldrig träffat förut o vill definitivt inte låta den människan träffa mitt barn... {#lang_emotions_undecided}  är jag känslig eller är det ngn mer som resonerar likadant...??
  • CuteElliz
    Denebola skrev 2010-04-02 08:51:17 följande:
    Jag skulle säga att det är helt upp till dig (och din sambo, om han kommer vara hemma). Om inte annat kan du ju skylla på att du känner dig obekväm med att amma inför en främling.
     mjo... problemet är väl bara att jag nu bara ammar på natten... verkar inte som att det är ngn mjölk i brösten på dagen... ska dock försöka få igång det genom att pumpa lite... men annars säger jag bara som det är: det känns inte bra att släppa in ngn jag aldrig träffat o dessutom låta honom träffa mitt barn... sen får hon acceptera det helt enkelt...
  • CuteElliz
    t0va skrev 2010-04-02 12:04:26 följande:
    håller med dig, det är helt upp till dig och din familj att bestämma. Han får väl vänta i bilen eller ta en promenad om han nu måste följa med hela vägen. När man har bebis så får folk faktiskt rätta sig lite efter det.
    jo... som jag skrev tidigare så hade det varit en annan sak om jag hade träffat honom... men nu har jag ju inte det... o då känns det inte lika bra...
Svar på tråden För oss pladdriga.