Inlägg från: aLttjolajban |Visa alla inlägg
  • aLttjolajban

Traderatråden nr 16

Finsmamma skrev 2010-06-30 18:18:33 följande:
    ALLTSÅ! seriöst. fick bet av en köpare i måndags, skickade det igår, idaG får jag mail om jag verkligen skickat fleecejackan för hon behölver den till semestern! idioti!!
    fleece jacka använder man ju inte så här årsSkrattande

här sitter jag fortfarande och väntar SVAR från symaskinssäljaren.Men hon fattar visst inte att man ska svara på mailfrågor!

Även en annan nybörjare kan inte svara på frågor

Trist att vissa säljare är så oseriösaRynkar på näsan.De tappar ju budgivare när de inte kan svara på enkla frågor om saken de säljer!
  • aLttjolajban
    ominte skrev 2010-06-30 21:35:10 följande:

Vad tycker ni förresten om nya tradera-versionen? jag tycker annonssidorna ser snygga ut

jag gillar den inte. den nya är rörig
  • aLttjolajban
    Finsmamma skrev 2010-07-02 10:45:33 följande:
    VART STÅR NI I FRÅGAN OM ATT ANVÄNDA BARN I SINA ANNONSER???? och ska man dölja ansiktet eller visa det?

t
    Jag döljer barnets ansikte. Man vet aldrig om det finns nån knäppgök på ex T
  • aLttjolajban
    Jomppelina skrev 2010-07-02 16:32:35 följande:
    Jag måste bara ge traderaköpare över lag en eloge. Majoriteten av alla gånger går det hur smidigt och bra som helst, och det är trevligt och roligt att göra affär. Blocket däremot, där stöter man på lite av varje...
    på blocket är det icke läsknniga oftast.
    jag har en vara ute som jag säljer BILLIGT.det ringde en gubbe som försökte pruta ner priset till skambud!
    Jag sa att jag går inte lägre och hänvisade vad andra tog för likdan vara på blocket.

jag ger inte bort dyra saker,satt pris gäller,dock får seriösa köpare lite billigare pris vid snabb affär
  • aLttjolajban

Kan man vägra köpa en vara när man har lagt ett bud?

Säljaren verkar vara rejält oseriös!

Enligt auktionen är symaskinen komplett,men efter mitt första mail framkom det att ingen handbok finns,samt har sömnsnurran saknas

Det frågade jag efter att budet var lagt.Rynkar på näsan

Jag mailade tradera att fråga säljaren om att få dra tillbaka budet då säljaren anger fel beskrivning!

Men säljaren svarar inteSkrikandes
    Jag har mailat 4 gånger om att få en bild på alla pressarfötter,inte en enda svar får man!

Väldigt oseriöst gjort av säljaren då denne inte svarar,samt påstår i auktionen att symaskinen är komplett trots att den INTE är det!

Hur gör man om man vinner budet och säljaren har ljugit i auktionen?Kan jag vägra köpa symaskinen då?

För texten i auktionen stämmer ju inte

• aLttjolajban
    MariaJuj skrev 2010-07-03 22:05:38 följande:
    Usch inte kul sitta fast i ett tåg i denna värme.

Mina avslut i morgon är varierande, en del har högre pris än vad jag betalade som nytt, alltid intressant när det händer, hoppas de betalar bara! Har två från auktioner som inte betalt eller ens hört av sig!! Så irriterande, man vill ju bli av med sakerna man lagt ut, utan att behöva jaga köparen Demon
    samma visa här.två avslut i förrgår och inget svar från köparna
  • aLttjolajban
    x karin76 skrev 2010-07-04 16:06:27 följande:
    Egentligen ligger ju lagt bud, men om beskrivningen inte stämmer (det står att det ska vara med nånting som sen visar sig inte ingå efter att du mailat och frågat, då borde det ju inte vara nåt problem att ta bort ditt bud, det borde ju Tradera kunna hjälpa till med?
    Tradera säger att säljaren måste godkänna att bdet tas bort. men eftersom säljaren är så oseriös och inte svarar på mailen så kan inte T ta bort budet.

Jag funderar starkt på att strunta i att betala,villket kommer bli första gången.Samt att dra ner säljaren omdömmen i botten.

En seriös säljare ljuger inte i aktionstexten samt svarar på mailfrågor...Man kan ju tom göra tillägg i texten så folk vet om att det saknas saker osv
  • aLttjolajban
    Jomppelina skrev 2010-07-04 18:59:06 följande:
    Vad är en sömnsnurra/sömsnurra? Förstår inte riktigt om det är något som medföljer maskinen som en sorts instruktion eller om det är något som skall sitta på maskinen.

Det är kanske en bedömningsfråga om maskinen är komplett eller ej med instruktionsbok och ex ytterkartong. Jag kan nog egentligen tycka att en vara kan vara komplett i sig men ändå sakna lös kringutrustning som följde med i kartongen som inte skall sitta på maskinen i sig, och som inte medverkar till att försämra maskinens prestanda eller funktion för att den saknas, om en apparat är att anse och säljes som begagnad. Men inga blippar och rattar och moluxer på själva grunkan får förstås saknas.

Instruktionsbok bör gå att hitta i efterhand eller hitta på nätet eller beställa från tillverkare?
    Hej
    det saknas handbok,samt en stor pappsnurra som visar de olika sömmarna osv. Sen verkar det bara finnas en pressarfot,det ska finnas minst 5 st olika pressarfötter.

Jag har ägt en likadan symaskin där alla orginal tillbehör fanns. denna symaskin är bara en ren symaskin tan orginaltillbehören som ingick när de såldes.

Säljaren påstår att symaskinen är komplett villket den inte är!
    Hon svarar inte ,så på måndag tänker jag ringa T och säga att säljaren är totalt omöjlig att nå och att aktionen inte stämmer.

står det att alla tillbehör finns så ska de finnas! Annars stämmer inte aktionen
  • aLttjolajban
    MariaJuj skrev 2010-07-04 22:24:10 följande:
    Fick man en sån där tråkig köpare Rynkar på näsan

"hej maria jag har vunnit en auktion dinosurieelbil utav dig.Jag vet ej vad jag ska göra nu är det så här att min mamma har visst köpt en elbil till min son som jag inte visste något om.Han skulle få den på sin födelsedag och det har ingen sagt.Men nu kände hon att hon va tvungen o berätta det.Så snälla du jag behöver ju inte två stycken.Jag vill inte ha negativt omdöme för detta.men givetvis köper jag den om det ställer till problem för dig.Men jag hoppas du har förlåtelse för det här.Ursäkta än en gång.Hör av dig.mvh eva"
    Inte ditt fel att de har dålig kommunikation.
    Hon får betala och sälja den själv.
    Handlar det om mycket pengar?
    Länka gärna till aktionen
  • aLttjolajban
    Jomppelina skrev 2010-07-04 23:13:53 följande:
    Länk?
    jaaaaaaaaaGlad
    jag blev överbudad i sita minuterna.så nu slipper jag den oseriösa säljaren
    första gången jag blir glad över att förlora en auktion
Svar på tråden Traderatråden nr 16