Gaby 01 skrev 2010-12-01 13:17:01 följande:
Fast samtidigt så accepterar du ju fraktkostnaden när du budar på objektet. Jag skickar mycket via Schenker och brukar då ligga på storleken större än vad det går för, men det ska tas till ombud, det ska vara packmaterial och emballage så allt sådant tar inte bara tid utan kostar oxå en liten slant och hur mycket det blir för respektive objekt är svårt att räkna ut. Och så tänker jag att man faktiskt accepterar kostnaden för frakten när man budar. Och det är nog därför Tradera har gjort så att man kan skriva in frakten för att det inte ska bli några missförstånd på vad det går på. MEN det skadar aldrig att fråga säljaren.
Jo, jag vet att jag accepterar fraktkostnaden när jag budar på auktionen, men då förväntar jag mig att brevet skall vara frankerat med den summan jag betalt, inte med 2-4 frimärken mindre. Sen tycker jag det är helt ok att en del säljare tar ett par kronor extra för omkostnader om det står i auktionen. Jag har sålt lite på Tradera och dem ggr jag skrivit för hög frakt än vad det blir så brukar jag betala tillbaka (t ex genom att lägga i 2 frimärken i paketet). Men tyvärr blir det ofta tvärtom att jag får lägga till 12 kr-typiskt!
ps. verkar gå skitbra på tradera just nu. Allt jag har minneslistan går nästan upp till priser i affärn...