Inlägg från: Sophie81 |Visa alla inlägg
  • Sophie81

Traderatråden nr 16

Vilken kul tråd!
    jag har fått flera paket den senaste tiden som är frankerade för mindre än jag betalat för. Börjar tröttna på det! Hur gör ni? Tar ni kontakt med säljare via mail och påpekar det, skriver ni ngt i omdömet eller sätter ni lågt betyg på fraktstapeln när ni ger betyg? Funderar på att skriva i omdömet, men det kanske är "fult" gjort om jag inte mailar säljaren först och ser vad h*n säger...

• Sophie81
    lyckligjanuari skrev 2010-11-30 15:43:45 följande:
    Jag drar ner stapeln ordentligt skriva i omdömet kanske också är en bra ide men maila först är väl bra så säljaren har en chans att kompensera dig
    Ok, jag ska nog maila säljaren. Tidigare har jag mest slitit upp paketen av ren nyfikenhet och inte kollat hur många frimärken som är på. har börjat kolla lite på senare tid och noterade då att det var mycket fuffens med det.
  • Sophie81

har ni sett att man lagt till "betyg på säljare" så det syns redan innan man gått in på auktionen?
    har inte sett det innan...(Hoppas ni förstår vad jag menarGlad)
    Jag brukar inte buda hos säljare som har under 4,5 i betyg.

• Sophie81
    Gaby 01 skrev 2010-12-01 13:17:01 följande:
    Fast samtidigt så accepterar du ju fraktkostnaden när du budar på objektet. Jag skickar mycket via Schenker och brukar då ligga på storleken större än vad det går för, men det ska tas till ombud, det ska vara packmaterial och emballage så allt sådant tar inte bara tid utan kostar oxå en liten slant och hur mycket det blir för respektive objekt är svårt att räkna ut. Och så tänker jag att man faktiskt accepterar kostnaden för frakten när man budar. Och det är nog därför Tradera har gjort så att man kan skriva in frakten för att det inte ska bli några missförstånd på vad det går på. MEN det skadar aldrig att fråga säljaren.
    Jo, jag vet att jag accepterar fraktkostnaden när jag budar på auktionen, men då förväntar jag mig att brevet skall vara frankerat med den summan jag betalt, inte med 2-4 frimärken mindre. Sen tycker jag det är helt ok att en del säljare tar ett par kronor extra för omkostnader om det står i auktionen. Jag har sålt lite på Tradera och dem ggr jag skrivit för hög frakt än vad det blir så brukar jag betala tillbaka (t ex genom att lägga i 2 frimärken i paketet). Men tyvärr blir det ofta tvärtom att jag får lägga till 12 kr-typiskt!Glad

ps. verkar gå skitbra på tradera just nu. Allt jag har minneslistan går nästan upp till priser i affärn...
  • Sophie81
    h80 skrev 2010-12-02 06:27:52 följande:
    suck vad trött jag blir på vissa köpare. Hade en som vann 2 av mina auktioner den 15 november. Jag mailade direkt om samfrakt, fick svar där hon sa att hon ville bjuda på flera av mina auktioner o undrade om det gick bra att vänta med betalning. Jag svarade att det gick bra. Alla mina auktioner gick ut, hon bjöd inte på nån o jag fick inte betalt, mailade igen o påminde henne om betalning den 24 nov, fick då till svar att hon hade inga pengar men att hon skulle betala den 25. Mailade den 29 eftersom jag inte hade fått några pengar, fick då till svar att hon "undrade varför jag inte kunde skicka det tillsammans?" Mailade uppgifterna om samfrakt IGEN. FIck svar från henne nu imorse att hon hade inte mina kontouppgifter.........
    usch vilken jobbig köpare. jag har inte sålt så mycket på Tradera (ännu...har storslagna planerFlört). Men hittills har typ alla betalat så jag sett pengarna dagen efter... Kanske nybörjartur? Har behövt skriva en påminnelse, men han bad så mycket om ursäkt och rundade upp slutsumman så det blev jämt. Det hade han iofs inte behövt men det var ju gulligt.
  • Sophie81
    Sophie81 skrev 2010-11-30 15:45:06 följande:

är ganska dålig på att fynda på Tradera. Men visst var det här ett fynd?

www.tradera.com/Kladpaket-98-104-POP-Lindex-E...

(har iofs inte fått paketet ännu. Men ser verkligen framemot det. kanske först då man ser om det är ett fynd).

Rättar mig själv... Det var nog inte årets fynd på TraderaGlad... Men alla byxor var i toppskick och det var mest det vi behövde. Hade inga kläder i den strl.
  • Sophie81
    star67 skrev 2010-12-01 17:54:41 följande:
    jag bör brätta till mina köpare att mitt konto är spärr förtillfället jag ska skicka deras paket med schenker.??
    Kan du inte skicka iaf, fast ditt konto är spärrat? Annars måste du ju verkligen skicka mail och berätta läget så du inte riskerar negativt.

Är det någon som brukar lägga ut paket? Brukar det gå bra? Min son har helt plötsligt börja växa ur alla 86/92 kläder (trodde aldirg det skulle ske, har haft den strl i över 1 år). Känns jobbigt att lägga ut en och en...
    (Det är både märkeskläder och kläder fr kedjorna). Tips?
  • Sophie81

har bara sålt en grej på blocket, vår bugabo vagn. Annonsen hann bara vara ute ett par minuter innan en tjej ringde och ville komma och kika på den. Hon tog den direkt... Superkul var det.

Svar på tråden Traderatråden nr 16