Inlägg från: Sophie81 |Visa alla inlägg
  • Sophie81

Traderatråden nr 16

Lilla Ego 07 skrev 2011-01-01 20:20:27 följande:
    Nej va skoj!! Här står det stilla mest Glad
    glömde skriva att jag är spekulant på flera av dina auktioner...du kan nog vara lugnCool 
  • Sophie81
    Viktorsmamma skrev 2011-01-02 13:54:11 följande:

avsluten gick bra.

fick ihp 732kr som är mina, sen kommer frakten till för de när de betalar in. skönt att dra i över 700kr till kassan.

hoppas bara resten som går ut 4 resp. 8.e går iväg med. har bara bud på 1 sak och de är gratis auktionerna.

Kom precis hem och kikade in på Tradera, haft 5 avslut under dagen. 4 gick ok, men sålde en underbar Katvig-velour tröja i nyskick för 42 kr... Tror jag köpte den för över 300 kr. Gråter *gråter katvig-tårar".
    men jaja. Livet går vidareFlört
  • Sophie81
    piiiinkcat skrev 2011-01-02 14:51:10 följande:
    Ah, då får jag väl göra det då... insåg ju att barnen växer ur sina kläder som ogräs... tycker inte att storleksåldrarna stämmer speciellt bra. Min son som är 19 månader och är 81 cm lång har vuxit ur det mesta i 86.. så han har 92-98 nu i kläder... dottern som är 4 år drar nog mer jämnt men jumprar är ju oftast jättesmå i hennes storlek så får köpa 116-122 till henne i sådana..  104 i byxor... fast de är ju oftast korta i benen... då är varken jag eller sambon speciellt långa 160/173
    Min son har precis börjat växa ur 86/92 (trodde aldrig det skulle skeGlad). Tänkte lägga ut mycket av det i paket.
    Men finare plagg går nog bättre att lägga ut en och en.
  • Sophie81
    Qarina skrev 2011-01-02 17:57:36 följande:
    Usch, sånt svider lite  Gråter
    Jag e lite nybörjare som traderasäljare men måste sälja av lite.
    Men har ni så många bud samtidigt så det är svårt att se vilken auktion
    en inbetalning avser alltså? Tycker det verkar lite krångligt med alla mejl
    men man kanske vänjer sig Glad
    Man skriver ju sitt alias i meddelanderutan när man gör inbetalningen så jag tycker det är lätt att härleda vem som betalt... Många mailar ju oxå när dem överfört så då håller man ju extra span. men jag har inte sålt så mycket och haft ca 10 auktioner samtidigt. Jag tycker det verkar meckigt att ha 30 auktioner och uppåt, men de som pallar de är nog lite mer slipade än jagGlad
  • Sophie81
    Viktorsmamma skrev 2011-01-02 17:45:19 följande:

jo jag vart förvånad då min "meandi" tröja gick för över 100kr *hjälp*

hoppas alla blir nöjda bara!

*avis* jag hade ockås velat bli glatt överraskad...Men oftast har jag faktiskt blivit det så det känns ok för denna gången. Fick ca 400 kr iaf, så då gick jag plus minus noll med dagens inköp på polarn reanGlad
  • Sophie81
    h80 skrev 2011-01-02 21:26:41 följande:
    så nu har jag lagt ut lite till, provar 1-kronors denna omgången o hoppas att det går bättre
    modig du är...Jag blev skärrad efter dagens avslut så jag tänker ligga lågt tills bb/lön. men en del auktioner jag spanat på går ju superbra så det beror väl på vad för saker man har ute.
    Jag tror jag inte är den bästa på att göra annonser heller. Men försöker skriva strl och märke i rubriken iaf. jag skriver gärna lite extra dåligt om plaggen oxå så ingen ska bli besviken men jag kanske skrämmer bort en del budare?

funderar på att använda prolister till nästa omgång...men det verkar så krångligt. är det lätt att lära sig snabbt? (är lite trögfattad när det gäller teknik och sen är jag tyvärr ganska otålig oxå).
  • Sophie81

för tänkte att då kan jag sitta och pula med det tills jag slänger ut auktionerna så man är lite på G.

• Sophie81
    Äntligen mamma skrev 2011-01-02 22:35:24 följande:
    prolister är lätt att använda, väldigt smidigt. Man kan lägga upp massa auktioner när man har lite tid över och sen kan lägga ut alla på en gång.
    jag ska försöka prova lite imrg...
  • Sophie81
    Viktorsmamma skrev 2011-01-03 13:57:51 följande:
    fått iväg alla paket utom 3. dessutom fått utgångsbud på 3 av 5 som är kvar ute..

hoppas de andra 2 går iväg med iallafall för utgångsbude.

tror ni de går att sälja "van veeteren"  3 filmer i en box,  /borkmanns punkt, Münsters fall, carambole/ den är helt ny inplastad än.
    har också postat 3 av 5 nyss. såg att jag även fått (skam)bud på alla mina auktioner. Så det ska firas med kopp kaffe...
  • Sophie81
    star67 skrev 2011-01-03 13:52:56 följande:
    min frakt stämplar har blivit mindre hur får jag veta vem som har gjort det ?? 3 köpare har lämnat omdömme kan det vara en av de eller kan det vara någon annan som gjorde så men det vissade inte ??
    jag tror inte man kan se vem som sänkte.
Svar på tråden Traderatråden nr 16