Inlägg från: aLttjolajban |Visa alla inlägg
  • aLttjolajban

Traderatråden nr 16

Viktorsmamma skrev 2010-11-24 10:05:42 följande:

hur tror ni leksaker går nu?

har de nedan på bilderna undrar om de är värt att lägga ut dem.

Sköldpaddan behöver nya batterier annars sjunger den och simmar i badbaljan eller badkaret, den längstner följer en hammare med som man slår på knapparna med så "hoppar" djuren upp och så spelar den en melodi.

Trumpeten spelar melodier på de olika knapparna och toner på knapparna upptill.

är de värt att lägga ut? Sköldpaddan är fisherprice iaf, och den undre står de "playschool" på. 

Leksaker brukar gå bra på T. Sköldpaddan var riktigt söt.
    Favvo skrev 2010-11-24 09:36:10 följande:
    aLttjolajban: Skulle tippa på att det kostar runt 180:- att skicka om det är brev.
    Paket med max vikt 1 kg kostar 268:- med posten.
    Oj vad dyrt,brevet väger runt 400 gr. Får maila köparen ang portot och om betalningen
    Smultronhjärta skrev 2010-11-24 09:36:43 följande:
    Enklast vore för din del om du skapar dig ett paypal konto
    Funderar på det. men det är bara krångel med mitt paypal konto. Tycker det är enklast med vanligt bankkonto
  • aLttjolajban
    Gaby 01 skrev 2010-11-24 13:52:22 följande:
    Såg att du fått alla svar du behövde, men jag blev mest nyfiken över vad du sålt?
    70-tals tyg
  • aLttjolajban
    himla skrev 2010-11-24 19:04:55 följande:
    *dansar runt* ... maken fick precis en av barnens urväxta vinterjackor såld på "köp nu" ... pengar pengar pengar ... ska ju till gekås snart så då blir man glad för varenda korvöre som rullar in på vårt konto
    Åhh dit vill jag med. Har aldrig vart där.

Kollar inte folk sina mail? Fick mail från en köpare som påstår sig inte ha fått traderas automatiska vinnarmail*suck* De kommer ju alltid fram med vinnarmailet från T....

En köpare påstod att hon inte fick varan som jag sände för länge sedan. Så jag mailde henne och frågade om varan har hittat fram nu. Men inget svar eller omdömme från henne. Kan man ringa och kolla med köparen?

Här fyller jag på köplistan på TGlad Finns så mycket jag vill köpa. Sen finns det mesta på T som sonen önskar sig i present och till jul.
  • aLttjolajban
    star67 skrev 2010-11-24 19:02:36 följande:
    jag letar efter en bänkdiskmaskin både på tradera och blocket men hittar inte, hittade den men den serut mycket äldre modell eller ?? eller kanske den är inte någon vet.? www.blocket.se/jonkoping/Bankdiskmaskin_Elect...

och den sa säljare minst vil han 1500 kr är inte för mycket??

www.blocket.se/jonkoping/Litet__effektivt_kok...

har kollat på loppis men det fanns inte.
    Den för 600 kr var riktigt billig. Jättebra kvallitetsmärke.
    1500 kr för en bänkdiskmaskin är dyrt.
    Vi köpte en vanlig stor diskmaskin för 200 krFörvånadSkrattande Felfri och funkar toppenbra. Vi fyndade den via msn köp och sälj.
  • aLttjolajban
    star67 skrev 2010-11-24 21:51:49 följande:
    vilken års tid / månader brukar tradera går bra ??
    november,december brukar gå extra bra. De övriga månaderna går bra med. Under sommaren dock går det riktigt segt på T
  • aLttjolajban
    Lirpa09 skrev 2010-11-25 12:28:29 följande:
    Går Tradera bra i december också? När avslut isf?

Jag hade auktioner med avslut i söndags, sen la jag upp en laddning med avslut på söndag. Efter det tänkte jag inte lägga upp mer, tänkte att folk kanske inte har så mycket pengar sen
    Melladagarna brukar gå toppenbraGlad
    Tettan skrev 2010-11-25 18:52:54 följande:
    Hej.

Kan någon hjälpa mej med att förklara vad som menas med "vintage"?

Jag ska ikväll lägga ut en blus som är benvit med lite "spetsar". Kan man kalla det "vintage"?
    Vintage/retro är oftast kläder mm från 50-60 och 70-talet. Vintage inspirerat finns ju oxå när kläder mm är nyprodcerade efter 70-talsmönster osv
    Lilla Ego 07 skrev 2010-11-25 17:09:21 följande:
    Åh jag tycker att nov och dec går extra dåligt jag Glad Januari, februari samt augusti och september är bra månader tycker jag. Själv brukar jag lägga ut mina vinterkläder i slutet på juli och de brukar gå jättebra då.
    Här har det gått jättebra denna månad på T

Men det hjälper inte så mycket nu när man är strandsatt efter halkolyckan imorseRynkar på näsan
  • aLttjolajban

Men vad har hänt med folk?. Denna gång är det flera köpare som påstår sig inte ha fått traderas automatiska vinnarmail. Bank kontot krånglar osv osv.

Är det fler som har problem med banköverföringar och att traderas automatiska vinnarmail inte kommer fram?

Alla mina vinnarmail från säljare har kommit fram utan problem.

• aLttjolajban
    Tonarslisa skrev 2010-11-25 22:34:58 följande:
    Ja, kring luciahelgen. För garanterad leverans. Eller alltså det lär bli en del förseningar.
    Det är ju posten vi pratar om, men jag vet inte riktigt hur det funkar den tiden på året.
    Julen förra året fick jag postFörvånad Brevbäraren lämnade ut större brev ifall det var ev jukklappGlad
  • aLttjolajban
    Kristyr skrev 2010-11-26 08:44:57 följande:
    om man ska ha lite avslut i mellandagarna är det innan eller efter nyår då mån tro? Drömmer Om man skulle förbereda och ladda pron med en sån lista..
    Mellan 25e och nyåret brukar det gå jättebra att sälja på T
    maddeemma skrev 2010-11-26 09:19:29 följande:
    Mina vinnarmail kommer inte heller fram
    Trist att det ska vara krångel.Hoppas de fixar det
  • aLttjolajban
    liv10 skrev 2010-11-26 14:12:11 följande:
    jag fick ett kontigt mail idag från tradera. de har skrivit att de uppmärkasammat att jag har många missnöjda kunder?! Jag har 148 positiva omdömen och ett negativt. De varnade för att om vi nte bättrar oss så kommer vi bli avstängda?! Jag har mailat deras kundtjänst men inget svar.
    Nån som har nån aning om vad det betyder?!
    Min e-post skrev att det var ett skräppost som "efterliknar" en sida du brukar använda, men värdör isåfall?!

jag fattar inget....?
    En kompis till mig blev avstängd i ett år pga av de dolda omdömmena. H*n hade bara bara omdömmen.
Svar på tråden Traderatråden nr 16