Inlägg från: LitenBlomma |Visa alla inlägg
  • LitenBlomma

Traderatråden nr 16

aLttjolajban skrev 2010-12-06 09:31:34 följande:
    Är det någon i tråden som har polisanmält en oseriös köpare någon gång?
    Har fått rådet av T att polisanmäla säljaren nu. säljaren har lurat sammanlagt flera på minst 1000 kr på mindre än 2 månader.

Hur gör man? jag fnderar starkt på att göra en polisanmälan då säljaren inte svarar på mail eller tlf och skickar inte varan eller betalar tillbaka pengarna. Nu har säljaren haft på sig sen 21 november att göra rätt för sig!

Jag ska kolla hans alias och lägga det här i tråden så ni inte handlar av honom
    Ja. Det tog 3 år innan det kom till Tingsrätten och jag och de andra vann! Tyvärr inga pengar än men det räknar jag inte med heller.
    -02 -08 -09 & BF mars -11
  • LitenBlomma
    piiiinkcat skrev 2010-12-07 16:44:25 följande:
    Tycker det är lite ojuste av folk att lämna negativt sista dagen. Omoget...

Men men.. så tycker jag. Jag lämnar alltid omdöme när jag fått betalt för varan (som säljare) eller när jag mottagit varan och (ev fått kontakt med säljaren vid frågor).
    Jag har sålt en jacka till en person som totalt vägrar att höra av sig. Så om jag lämnar neg omdöme sista dagen för att slippa ett hämndomdöme, är jag omogen då? Obestämd
  • LitenBlomma

Hade avslut nu ikväll och det gick hyffsat ok för att vara "mitt i" dec månad med all julhandel o.s.v. Har suttit och skrivit adresser och frakter nu i en timma men det går så smidigt med mailingbags. Absolut värt de extra kronorna man får betala!
    Har redan spanat in nya kläder på Po.p som ska inhandlas Tungan ute

• LitenBlomma
    star67 skrev 2010-12-07 22:55:20 följande:
    Var kan man köpa mailingbags billigast och snabb leverans???
    Jag gillar emmis75 och magasinglag. De har bra priser och snabba frakter!
  • LitenBlomma
    star67 skrev 2010-12-07 23:31:01 följande:
    någon vet varför mina mail hamnar i skräppost??
    Har du för hög säkerhet på?
  • LitenBlomma
    star67 skrev 2010-12-07 23:47:23 följande:
    jag vet inte men har inte hänt förut. jag bara bytte förnamn.
    Det är nog bättre att en datakunnig svarar dig.
  • LitenBlomma
    h80 skrev 2010-12-08 15:00:00 följande:
    här är annonsen, jag ser inte att reflexerna är så slitna, det enda som syns är ju att en knapp är utbytt o det har de ju skrivit

www.tradera.com/Barnoverall-auktion_302760_12...
    Den där hade jag tolkat som just i "fint skick". När jag själv skriver så så är det plagg som jag själv hade kunnat tänka mig att köpa. Det syns att de inte kommer direkt från affären men skulle det vara nåt trasigt, fläck eller liknande så skriver jag det. Fy så elakt! Be dem köpa tillbaka den eller hota med negativt!
  • LitenBlomma

Vi har Viking till de små och stora har Kuoma i år men annars Viking han med.

Svar på tråden Traderatråden nr 16