Inlägg från: LitenBlomma |Visa alla inlägg
  • LitenBlomma

Traderatråden nr 16

När tror ni man kan lägga ut en kabelstickad Lundmyr overall? Nu? Feb? Mars?

-02 -08 -09 & BF mars -11
  • LitenBlomma
    bara lilla jag skrev 2011-01-07 13:40:28 följande:
    perfekt med en portotabell!! Men får jag fråga en sak? jag tittade lite på postens hemsida och för att räkna ut hur mkt det kostade att skicka ett brev så skulle man skriva in hur stort paketet var osv osv och då tappade jag sugen.. men man behöver alltså inte krångla på det sättet? Bara man håller sig inom, ramarna som står i tabellen?
    Ja. Väg brevet och kolla vad det kostar, det räcker!
  • LitenBlomma
    Qarina skrev 2011-01-07 21:10:28 följande:
    De tyckte jag skulle förlustanmäla det men det gällde en auktion för 2kr
    å porto på 36 kr. Orka! Skulle nog få tillbaka 2 kr kanske Obestämd
    Äh, då hade jag struntat i det....
  • LitenBlomma
    Sophie81 skrev 2011-01-08 21:32:11 följande:
    tycker det är konstigt att Ej Sikke lej går så dåligt på T (i jmf med andra danska märken)Obestämd. tycker ESL har superkvalité.
    funderar på att avbryta eller höja mina ESL auktioner *funderar*
    Jag upptäckte ESL nu när jag skulle köpa bebiskläder, de ligger här och väntar. Verkar jättesköna och mjuka!
    Köpte sen en velourkjol och strumpbyxor till stora flickan som hon älskar! Synd att de går segt på T men meningen är ju ändå att barnen ska ha fina kläder Drömmer
  • LitenBlomma
    movie skrev 2011-01-08 23:35:50 följande:
    Någon som vet om tradera tänker ta bort stapeln med fraktkostnad, den är ju helt onödig och sänker ner en. Jag tar inte en krona mer än vad det kostar att skicka och har även tagit mindre och stått för en del frakt själv trots det så har folk mage att sänka den stapeln.
    Samma här.. men vet du, det har nog mer att göra med rötägg än med att vi är generösa.
  • LitenBlomma
    Sophie81 skrev 2011-01-09 09:31:50 följande:
    Jag tror du kommer bli supernöjd med dina ESL. Är nog mitt favvo-märke. Blir inte alls sådär tvättluddigt som vissa andra bomullskläder blir ofta.
    Man kan ju ha lite högre utrop istället. jag stängde ner mina auktioner iaf.
    (säljer det på Öppna förskolan för 20 kr/st istället. Det finns en liten klädloppis där. SkitbraGlad)
    20 kr Förvånad Men de kostar ju lika mycket som danska märken!
  • LitenBlomma
    Karedo skrev 2011-01-11 12:23:26 följande:
    Någon som vet om man kan få bort en märkning med spritpenna (vattenfast)
    Ja, det går bra! Men du måste ha tålamod och låta det ligga med vanish i ett par dagar och när det torkat varje gång så är du där och öser på mer.
  • LitenBlomma
    Hannah74 skrev 2011-01-11 15:51:58 följande:
    Den flytande hällde jag på ett bomullsplagg en gång och lät det ligga några timmar och när jag tvättat det var det sönderfrätt... Så outspätt skulle jag aldrig lägga på det.
    Samma här. Det i pulver blandade jag ut och la på dotterns fina nya kofta, som bara var att slänga sen

Sprayflaska är bäst!
  • LitenBlomma
    Bellbox skrev 2011-01-13 13:51:59 följande:
    men man kan ju gå in på dig & se vilka omdömen du lämnat på andra lite fantasilöst kanske då om man bara copy-paste
    Så gör jag med Oskyldig
Svar på tråden Traderatråden nr 16