Inlägg från: AnnaFreja |Visa alla inlägg
  • AnnaFreja

Traderatråden nr 16

Mamma till Simon skrev 2010-11-07 19:16:21 följande:
    Jag köpte en ny molo lurv av henne förra veckan. Supersnabb leverans och trevlig säljare. och superbra pris du fick verkligen (avis) :)
  • AnnaFreja
    Zvartaliljan skrev 2010-11-07 22:59:22 följande:
    Tycker T går uselt just nu Visst, lite får jag sålt men mycket förblir osålt med rimliga utropspris, eller om jag vågar mig på låga så får jag alldeles för lite för det så aldrig 1-kr utrop mer
    Vinteroverall är ingen mening med nu va? Har en helt ny hummel, men är tveksam om den går bra...min nya M.a.t får jag ju inte såld. Verkar som alla redan köpt vinterkläder???
    Jag håller med. Satte 1 krona i utrop på de flesta i förra omgången, men det gick olika. Vissa över förväntan, men många besvikelser också. jag ångrar mig inte, för jag behövde verkligen bli av med kläder, men samtidigt blir det inte riktigt värt det med packandet osv. Då kunde jag lika gärna sålt de på loppis, men men. Nästa gång blir det inte 1 kronas utrop.
  • AnnaFreja

Suck! Ibland tar tradera verkligen musten ur en. Jag avskyr verkligen folk som 2 dagar efter de har betalat börja maila som galningar. Var är min .... Jag betalade i söndags. suck!

Visst kunde man ta bort positiva omdömen? Hur var det man gjorde?

• AnnaFreja
    StaffenAssar skrev 2010-11-10 22:54:25 följande:
    AnnaFreja - bara att maila tradera så tar de bort dem
    Vad skriver man då liksom. "Hej, kan ni ta bort omdöme från xxx?" eller hur ska man skriva? Känns dumt, men samtidigt blir jag sur över att folk inte kan läsa auktionerna. Jag skriver i auktionen att jag skickar två gånger i veckan. Det betyder att det kan ta flera dagar innan paketet kommer. Suck! Vad trött jag blir,
  • AnnaFreja
    Emma1981 skrev 2010-11-15 15:52:42 följande:
    emma1981
    Jag köpte vagn av henne för något år sedan utan problem... kanske hänt något? Har du ringt henne?

ja jag har ringt och ringt, mailat och mailat .. men hon svarar inte.. enl. uppgift har hon gått isär med sin kille, men de konstiga var att hon har skrivit till mig att hon skickat vagnen (torsdagen för 2 1/2 vecka sen) ,, men enl. schenker finns ingen som skickat någon vagn med de namnet och jag har inte heller något paket som är på väg till mig!!!! Börjar bli desperat då min son inte har något att åka i längre!!!!.. 
    Hota med polisanmälan. Skulle jag ha gjort då det handlar om en så pass dyr vara. Skriv att om du inte hör av dig innan xxx så kommer jag att anmäla till polisen. Kanske funkar.
  • AnnaFreja

Jag fick ett mail från Tradera om att man efter auktionens slut gärna får lämna omdöme. Har varit medlem sen 2004, så ev. har jag inte missat det :)

• AnnaFreja
    Mamma till Simon skrev 2010-11-17 12:18:25 följande:
    javisst är det. Ska verkligen inte ge med mej utan hon får stå för den, men jag har inte hört något mer ifrån henne efter mitt senaste mail.
    Det  är ju sånt som är så otroligt störande med tradera. Tycker att ditt erbjudande var generöst. Det händer ju hela tiden när man köper på tradera tycker jag. dvs att kläder är små/stora i storlek. Det känns som att man får ta det som köpare liksom.
  • AnnaFreja

Är det värt att lägga ut lite auktioner tror ni? Min lill-bebis har verkligen växt. Har växt ur 2 storlekar på två månader. Så Traderalådan har svämmat över. :)

Vad ska man satsa på om man ska sälja tror ni? Är det bara nya grejer som julklappar eller funkar det med vanligt använt också?

Valter 07 & Ruth 10
  • AnnaFreja
    Tic1 skrev 2010-11-28 21:19:06 följande:
    Kommer från KappAhl, tror den är runt två år gammal, hade en sån till min dotter när hon var bebis
    Åh, tack för svar. Funderar på att köpa den. :)
Svar på tråden Traderatråden nr 16