• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Lalalong
    Lilla Ego 07 skrev 2010-04-01 20:53:22 följande:
    Så det va du som tog den alltså! Tyckte jag kände igen nicket men det ringde inga klockor riktigt. Måste  hitta den klänningen i typ stl 80 el nåt. Fattade alldeles för sent hur fin den var så jag hann inte använda den alls länge.
    Ja, det var jag! Längtar till A kan ha det!! Klänningen har jag suktat efter ett tag och när det var med de fina babuschkorna gick det lixom inte att klicka bort den
    Mannen min har tagit med sig dosan till banken när han åkte iväg idag! Åter imorgon, så jag betalar då! Men du ser väl kanske inte pengarna förrän på tisdag ändå...
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    Viktorsmamma skrev 2010-04-01 21:17:00 följande:
    PUH hade högst bud på en fodrad galonjacka som jag började ångra att jag la bud på redan igår! sista minuten bjöds jag över nu som tur var
    Haha, ibland har man tur!
    Klara 060504, Alva 100117
  • anette 81
    ominte skrev 2010-04-01 21:01:41 följande:
    Tyvärr tror jag didriksson går rätt dåligt men jag håller med om att det är ett toppenplagg!! Jag älskar dotterns skalbyxa och jacka och föredrar dem 1000 gånger mer än polarn Tycker pop's skalkläder är stela och hårda. Didrikssons är mjuka och lätta
    håller dom väta ute?
    Älskar Wilma född 080819 och min sambo Jimmy
  • ominte
    anette 81 skrev 2010-04-01 21:21:44 följande:
    håller dom väta ute?
    Japp!
  • anette 81
    ominte skrev 2010-04-01 21:25:02 följande:
    Japp!
    så dom håller bättre än pops skalbyxor?
    vet du något ställe där dom säljs billigt?
  • Viktorsmamma
    Lalalong skrev 2010-04-01 21:18:46 följande:
    Haha, ibland har man tur!
    jo! precis har budat på för mycket nu så ville inte ha den.. =P
    Viktor 26/10-08
  • ominte
    anette 81 skrev 2010-04-01 21:29:30 följande:
    så dom håller bättre än pops skalbyxor?vet du något ställe där dom säljs billigt?
    Bättre och bättre vet jag inte. Men minst lika bra
    Ingen aning om vart de säljs billigt, åhléns brukar ha, likaså intersport. JAg köpte dotterns för halva priset i en affär förra året som gick i konkurs.

Kolla på tradera
  • anette 81
    ominte skrev 2010-04-01 21:35:18 följande:
    Bättre och bättre vet jag inte. Men minst lika bra Ingen aning om vart de säljs billigt, åhléns brukar ha, likaså intersport. JAg köpte dotterns för halva priset i en affär förra året som gick i konkurs.Kolla på tradera
    har du någon bild eller har du namnet på vad modellen heter?
Svar på tråden Traderatråden nr 16