• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • StaffenAssar
    Lalalong skrev 2010-04-01 19:17:57 följande:
    Usch vad deprimerande Min första auktion för kvällen gick sjukt lågt... Vad ledsen jag blir. Men roligt för köparen! Har köpt lite också ikväll! www.tradera.com/Molo-klanning-lila-stars-mudd... Kanske positivt för någon i tråden
    Trist!  
    Mina ligger fortfarande lågt, galonisarna spelar ingen roll, men skalbyxorna känns inte kul alls Får hoppas på ninjor, men folk har väl bättre för sig ikväll...
  • Lalalong
    StaffenAssar skrev 2010-04-01 20:01:23 följande:
    Ja, de har väl det.
    Lite ninjat blev det, men är inte jättenöjd!

Tjänade 1000 kr 9 auktioner. Allt var Molo, 3 av de helt nya plagg med lappen kvar.
    Det tycker jag inte var bra.

Men men, nu har jag lärt mig att sätta högre utrop!
    Klara 060504, Alva 100117
  • h80
    StaffenAssar skrev 2010-04-01 20:01:23 följande:
    Trist!   Mina ligger fortfarande lågt, galonisarna spelar ingen roll, men skalbyxorna känns inte kul alls Får hoppas på ninjor, men folk har väl bättre för sig ikväll...
    mina går inte heller bra, tänkte inte alls på vilken dag det var idag
  • Lalalong
    h80 skrev 2010-04-01 20:04:57 följande:
    Hur är Villervalla i storleken?
    Tänker på en viss klänning i strl 98....
  • StaffenAssar
    h80 skrev 2010-04-01 20:04:57 följande:
    Trist!  
    Nä, jag tänkte inte heller på det först...
  • StaffenAssar
    Lalalong skrev 2010-04-01 20:04:20 följande:
    Ja, de har väl det. Lite ninjat blev det, men är inte jättenöjd! Tjänade 1000 kr 9 auktioner. Allt var Molo, 3 av de helt nya plagg med lappen kvar. Det tycker jag inte var bra. Men men, nu har jag lärt mig att sätta högre utrop!
    Ja, man får väl sätta högre utrop... Fast den enda auktion jag har med ett safe utrop går ut ikväll och saknar bud
  • Lalalong
    StaffenAssar skrev 2010-04-01 20:17:31 följande:
    Ja, man får väl sätta högre utrop... Fast den enda auktion jag har med ett safe utrop går ut ikväll och saknar bud
    Ja. Tradera är ingen höjdare längre! Verkar som måna dragit sig därifrån p.g.a. höga avgifter. Och man kanske inte är benägen att titta där efter saker att köpa om man inte är där och säljer...
  • h80
    Lalalong skrev 2010-04-01 20:07:11 följande:
    Hur är Villervalla i storleken? Tänker på en viss klänning i strl 98....
    stor
  • StaffenAssar
    Lalalong skrev 2010-04-01 20:19:21 följande:
    Ja. Tradera är ingen höjdare längre! Verkar som måna dragit sig därifrån p.g.a. höga avgifter. Och man kanske inte är benägen att titta där efter saker att köpa om man inte är där och säljer...
    Ja, man får väl lägga ut lite på blocket ist... 
Svar på tråden Traderatråden nr 16