• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Lilla Ego 07
    Mamma till Simon skrev 2010-04-01 14:25:24 följande:
    Lilla Ego: Tack för fin post  
    Va bra att du är nöjd{#lang_emotions_smile}
  • Lilla Ego 07

Provade att lägga ut lite gravidkläder nu. Tog rätt billiga köp nu priser (tycker jag iaf) så får vi hoppas att jag får några sålt.
    Även om jag ska ha något mer barn i framtiden så lär det ju dröja ett tag och då får jag väl köpa nya isf{#lang_emotions_wink}

Nån som har sålt gravidkläder?

• Line80
    Lilla Ego 07 skrev 2010-04-01 14:41:19 följande:
    Provade att lägga ut lite gravidkläder nu. Tog rätt billiga köp nu priser (tycker jag iaf) så får vi hoppas att jag får några sålt. Även om jag ska ha något mer barn i framtiden så lär det ju dröja ett tag och då får jag väl köpa nya isfNån som har sålt gravidkläder?
    mkt fint med bra priser men för stort för mej tyvärr!
    Mamma till Nicole 2002 & Colin 2005
  • snappi81
    Provade att lägga ut lite gravidkläder nu. Tog rätt billiga köp nu priser (tycker jag iaf) så får vi hoppas att jag får några sålt. Även om jag ska ha något mer barn i framtiden så lär det ju dröja ett tag och då får jag väl köpa nya isfNån som har sålt gravidkläder?
    Sålde en hel del i höstas, och fick faktiskt väldigt bra betalt för dom. Då va dom ändå använda vi 2st grav.
    ♥♥♥ Linus 070808 ♥♥♥ Lucas 090707 ♥♥♥
  • ominte

Ni vet såna barnjeans som är uppvikta längst ner ca 4-5 cm och som går till strax under knäna. Typ knickers eller vad man nu kallar dem för..
    Är det okej att lägga ut dem under unisex? Jag hade ju satt på en son såna men vet inte hur andra tänker?

Tänkte lägga ut dem tillsammans med en polarn rödvit-randig t-shirt under unisex. Vad tycker ni?

• StaffenAssar
    HäxanSurtant3 skrev 2010-04-01 10:06:55 följande:
    tycker inte namnning spelar ngn som helst roll..det är ju inte den man ser då plagget är på. Tycker det är en petitess.
    Instämmer
  • StaffenAssar
    Provade att lägga ut lite gravidkläder nu. Tog rätt billiga köp nu priser (tycker jag iaf) så får vi hoppas att jag får några sålt. Även om jag ska ha något mer barn i framtiden så lär det ju dröja ett tag och då får jag väl köpa nya isf Nån som har sålt gravidkläder?
    Jag har, tyckte det funkade helt okej. Tex fick jag 140 kr för ett linne som jag köpt på rea för mindre än så...
  • StaffenAssar

Någon mer som är lika puckad som jag och har avslut ikväll? Hur går det för er? Mina auktioner går riktigt dåligt

• Lalalong
    StaffenAssar skrev 2010-04-01 16:12:27 följande:
    Någon mer som är lika puckad som jag och har avslut ikväll? Hur går det för er? Mina auktioner går riktigt dåligt
    Har också ikväll och ja... jag är väl inte helt nöjd om man säger så
    Speciellt en auktion trodde jag inte skulle ligga så här lågt. Får jag den sålt till det priset kommer jag ångra mig oerhört bittert!!! Men, jag får ju skylla mig själv som trodde det var safe med låga utrop
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    x karin76 skrev 2010-04-01 10:21:26 följande:
    Så, nu ligger det lite tjejsmått ute igen! Och mer på g. Pro'n krånglade i vanlig ordning, fick lägga ut de flesta auktionerna manuellt... Verkar som om det alltid krånglar då man har fler än en bild i auktionen.
    Ijjj, vad sugen jag blev på ett köp nu av dig... Ska fundera! Får hoppas den inte försvunnit till jag bestämt mig
    Klara 060504, Alva 100117
Svar på tråden Traderatråden nr 16