• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • piiiinkcat

Alltså, jag fattar inte.. sökte på julklapp op Tradera och får upp hur mycket skit som helst.. det är ju sanslöst.. vem vill ge bort begagnat skräp i julklapp.. Usch! Hur kan man vara så elak...

Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ ...å en liten ängel född 050817 (Arwen)
  • star67

de här disk maskiner är samma modell men står på den första 1 år gammal o på andra 10 år gammal,Förvånad
    på vem tror man. visst den som skrev 10 år men varför den andra har skrivit bara 1 år,  om han hade sagt 5 - 7 år men inte 1 år. så det är inte allt sant som står på annonser tyvärr.
    www.blocket.se/goteborg/Bankdiskmaskin_Siemens_31028147.htm?ca=17&w=3
    www.blocket.se/kristianstad/Bankdiskmaskin_31033408.htm?ca=17&w=3

• Fins Mamma
    piiiinkcat skrev 2010-12-03 14:42:11 följande:
    Alltså, jag fattar inte.. sökte på julklapp op Tradera och får upp hur mycket skit som helst.. det är ju sanslöst.. vem vill ge bort begagnat skräp i julklapp.. Usch! Hur kan man vara så elak...
    miljösmart och bra ekonomiskt skulle jag säga.

saker som tex skärp syns sällan att det är använt ju
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • piiiinkcat
    star67 skrev 2010-12-03 14:50:36 följande:
    de här disk maskiner är samma modell men står på den första 1 år gammal o på andra 10 år gammal,Förvånad
    på vem tror man. visst den som skrev 10 år men varför den andra har skrivit bara 1 år,  om han hade sagt 5 - 7 år men inte 1 år. så det är inte allt sant som står på annonser tyvärr.
    www.blocket.se/goteborg/Bankdiskmaskin_Siemen...
    www.blocket.se/kristianstad/Bankdiskmaskin_31...
    Haha.. samma modell.. jo visst.. jag tror nog mer på 10 år...
  • piiiinkcat
    Finsmamma skrev 2010-12-03 14:50:43 följande:
    miljösmart och bra ekonomiskt skulle jag säga.

saker som tex skärp syns sällan att det är använt ju
    Jo, men i julklapp... nää jag avskyr när jag får begagnade saker i julklapp. Min pappa brukar köpa massa barnleksaker på loppis till mina barn.. och det ogillas verkligen... okej om de är i bra skick då, men när det är gamla barbiedockor och sådan.. nä.. fy
  • Smilla1976
    Sandja skrev 2010-12-03 20:02:20 följande:
    Vad är b-post?
    Lite billigare än ord porto, tar väl två dagar istället för en som för A-post
  • iser
    aLttjolajban skrev 2010-12-03 08:20:09 följande:
    välkommen i klubben
    här lyser min vunna vara med sin frånvaro. säljaren fick pengarna några minter efter aktionens slut. inte ett enda svar från säljaren! T hänvisar till att man ska ringa. men IDIOTEN svarar inte!

nu har säljaren fått 2 till röda från andra blåsta köpare.

vågar man ge ett fett rött neg?jag vil inte få ett hämdomdömme,har bara gröna omdömmen.N har det gåt nästan 2 veckor
    Jag skickade ett "hot"mail till säljaren eftersom hon hade fått lyckade säljomdömmen efter mitt köp vilket gjorde mig SJUKT arg eftersom hon då ignorerat mina mail.. Jag skrev vänligt men bestämt att om jag inte har tröjan innan veckans slut så mailar jag tradera eller de andra blåsta köparna för att se hur vi ska gå vidare med detta. Inte så himla schysst kanske men idag kom tröjan. Dessförinnan hade jag mailat och bett henne kontakta mig  om det hade hänt något och var gullig. man kan ju aldrig veta. Jag skulle inte ge neg innan tiden håller på att rinna ut... Men min säljare fick stort minus på komunikation och leveranstid. Och hon är spärrad för min del. tröjan var dock fin!
  • iser
    aLttjolajban skrev 2010-12-03 11:40:45 följande:
    Omdömena är helt fel.
    Jag anser att om säljare får flera neg pga  att vara oseriös,inte skickar varor,inte svarar på mail/tlf inte ska knna ge hämdomdöme.

Helt fel att den seriösa köparen får neg hämdomdöme när det är SÄLJAREN som är oseriös!
    Låter som en bra idé!
  • iser
    Labolinas skrev 2010-12-03 13:07:59 följande:
    Nån idé att lägga ut en babyoverall i nyskick från pop i rött stl 80? Knappt använd, köpte fel & nu är den redan för liten
    Absolut! Det tror jag! jag letar efter en 80 eller 86 men alla går upp. Inte till sådana nivåer som de har  en tendens att göra när alla har panik på senhösten, men det blir inga kap för min del... Kolla runt på avslutade auktioner och gör en bedömmning. jag tror många som varit tidigt ute med att köpa overall (som jag) börjar märka att de är för små nu när det är riktigt kallt. (min kvasianalys

Jag tänkte på det här med reservationspriserna. Jag blir så jädrans trött på dem så jag slutar buda bara för att jag tycker att det är dålig stil att auktionera ut något för 1 kr och sen inte acceptera buden förrens de ligger på 350. Varför inte sätta 350 som utgångspris?
Svar på tråden Traderatråden nr 16