• mal

Traderatråden nr 16

Nu skickade hon över att hon betalt, men hon hade gjort en pg-betalning istället för en betalning till mitt konto, så pengarna hade kommit helt fel.. Hon skulle försöka lösa det med banken imorron, undra om det går. Fick guida henne på internatbanken hur hon skulle klicka för att föra över pengarna, men nu hade hon inga kvar efter att ha betalt fel igår. Undra hur detta löser sig..

• mal
    AochJsMamma skrev 2010-04-21 19:35:26 följande:
    men vilken knepig köpare! Jag har ALDRIG ringt eller blivit uppringd! hade blivit grymt irreterad...snacka om stressande!
    Ja väldigt stressande, och speciellt när man är på jobbet och hon ringer. Hon ringde nu igen och sa att jag gett henne banknumret och hon har för över pengarna, man att det är mitt fel att hon fört över pengarna till pg.. Skrev klart och tydligt vad som var clearingnumret och vad som är kontonumret. På pg-inbetalningen fick dessutom inte alla siffror plats, så hon skrev bara tills det tog stopp..
  • mal
    snappi81 skrev 2010-04-21 20:04:50 följande:
    Men vilken människa, har hon aldrig köpt nåt innan på T då? Låter som värsta nybörjaren på allt.... Vet man inte ens hur man gör en överföring?
    Ja hon är ny på T, men borde väl ändå kunna göra en överföring, annars får man väl fråga nån. Suck
  • mal

Hur tolkar man ett ositivt omdöme med texten: "ok.." För mig känns det som honär missnöjd på nått vis..

• mal
    mal skrev 2010-04-29 17:24:27 följande:
    Hur tolkar man ett ositivt omdöme med texten: "ok.." För mig känns det som honär missnöjd på nått vis..
    Positivt ska det förståss stå
  • mal

Fick en annons borttagen eftersom eftersom det inte är tillåtet att sälja bag.badkläder. Ok jag accepterar deras regler med hygien osv, men till saken hör att detta är en UV-tröja som mina barn aldrig ens har badat i (dvs ej beg badkläder).. Skillnad om det varit badbyxor tycker jag. Mailade T och fick till svar att jag inte får lägga ut den ens som tröja.. Suck..

• mal
    Jontesfru skrev 2010-05-02 20:06:24 följande:
    det var lite olika bud om just det här i tråden för ett tag sedan. Jag köpte en soldress till sonen i veckan som gick, så det är nog lite upp till vad de hittar eller inte...
    Ja det verkar så. Jag tycker det borde vara upp till köparen, för man vet ju att det är använt. Och i detta fall inte ens på underkroppen. Så trist, för den var uppe i 46 när de tog bort den, och den hade förmodligen gått för betydligt mer.

Kan det vara så att någon vill jävlas och letar för att kunna anmäla andra?
  • mal
    Tullemi skrev 2010-05-02 20:04:31 följande:
    Va? Får man inte sälja UV-kläder på Tradera? Eller har jag missuppfattat.......?
    Det klassas som beg. badkläder..
  • mal
    Doodies skrev 2010-05-06 18:47:49 följande:
    Ska jag som säljare lämna omdöme så fort jag skickat varan eller vänta tills köparen lämnat mitt omdöme?Vet att hon fått varan .. men vet inte om hon sitter o väntar på att jag ska lämna före?Hur gör ni?
    Jag lämnar aldrig innan köparen har lämnat. Och om det är jag som är köpare så lämnar jag så snart jag kan!
Svar på tråden Traderatråden nr 16