• mal

Traderatråden nr 16

aLttjolajban skrev 2010-06-19 16:56:07 följande:
    alla auktioner som läggs ut den 19e och 20e juni med oavsett utrop är NOLL kr i osåltavgift Glad

så imorrn ska jag ladda upp det sista inför sommaruppehållet
    Då ska jag också lägga ut lite! Vart står det förrsten, kan inte hitta det på Traderas hemsida..
  • mal
    MariaJuj skrev 2010-06-19 18:49:57 följande:
    Tur jag läste här, såg mailet men missade att man skulle anmäla sig, men nu e det gjort så ska fixa 50 auktioner Cool
    Hur anmäler man sig?
  • mal
    MariaJuj skrev 2010-06-19 19:01:54 följande:
    finns en länk i mailet som de sänt ut
    Jag har inte fått nått mail =( Nån som vill vb det till mig om jag boxar min mailadress? (om det inte är personlig "inbjudan" vill säga)
  • mal
    AochJsMamma skrev 2010-06-20 20:35:01 följande:
    jävla skit Tradera!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrikandes SÅÅÅÅ trött på att få felmeddelande när man försöker lägga ut...
    Samma här, när man för engångs skull får lust att lägga ut så blir det såhär.. Motovationer övergår från 100 till 0
  • mal
    Smultronhjärta skrev 2010-06-20 20:58:46 följande:
    *varning för svordom*

Satans jävla skitTradera!! 10 stycken fick jag ut, 11 är validerade av 40!..Vad händer nu? Ska man snällt vänta in eller börja om?
    Vänta.. Vet ju inte vad som händer.. Jag mailade dem nu och bad dem förlänga gratis osåldavg till imorron. För jag menar detta är ju deras fel och inte vårt.. Jävla skit!!
  • mal

Avslut ikväll för de jag la upp utan osåld och det märks vilken timme T låg nere då för några hade avslut innan kl 19 sen är det ett hopp och nästa har avslut runt 20 och efter..

• mal

Fick just förstabudet på min bärbara dator som jag har ute, tyvärr verkar han ha budat på en dator förut och skitit i att betala. Hoppas hoppas han sköter sig, och ännu heller att nån seriösare bjuder över!!

• mal
    mal skrev 2010-08-16 18:02:26 följande:
    Fick just förstabudet på min bärbara dator som jag har ute, tyvärr verkar han ha budat på en dator förut och skitit i att betala. Hoppas hoppas han sköter sig, och ännu heller att nån seriösare bjuder över!!
    Suck, nu fick han ett till negativt, på en till dator.. Verkar ha för vana att buda på datorer och skita i att betala. Nu ska man väl inte ta ut nått i förskott, men trist nu när det är en gratisauktion och allt :(
  • mal
    aLttjolajban skrev 2010-08-16 20:16:20 följande:
    Jag hade spärrat budgivaren
    Jag visste inte att man kunde göra det när nån redan lagt bud, men nu är det gjort. Hoppas bara att han inte la alltför högt maxbud..
  • mal
    Elisabeth83 skrev 2010-08-17 20:54:09 följande:
    Oh no! En person som har 88% positiva har budad.. de negativa handlar att personen aldrig betalt för varan. *suck* Finns ingen chans att man kan spärra nu va?
    Jo du kan spärra, lärde mig det idag ;) Då kan personen inte lägga nya bud, men lagda gäller tyvärr.
  • mal

Längesen jag sålde nu men snart, om ca 2 timmar, är det avslut. Hade varit nöjd om jag fått ca 500 för allt, och nu är det uppe i 700 ;) Är posivit överraskad över de flesta, dock negativt över en (än så länge). Spännande, spännande =)

• mal

Suck, vann en sjal på T. Frakt 15 kr vilket jag tyckte var högt (borde kanske tom räckt med 6 kr), men men. Fick ialla fall mail från säljaren att han nu postat och det gick på 24 kr!!!!! (Hade packat det väl skrev han). Nu vill han att jag sätter in 9 kr till, trots att han skivit 15 i annonsen och dessutom skrivit följade i sin peronliga info: "Den frakt som står i auktionen gäller, punkt slut"

Svarade på mailet att jag inte ens hade budat om frakten varit 24 kr, men nu är jag rädd för negativt.. (Han är rätt otrevlig/hård i sin personliga info öht). OM jag skulle få neg, kan Tradera hjälpa mig då?  

• mal
    Mamma till Simon skrev 2011-01-16 15:14:26 följande:
    sålde en sådan precis likadan i samma storlek för ett par månader sedan och fick ca 210 kr för den så det var allt ett fynd du gjorde Glad
    Ahh vad kul!! (både för dig och för mig ;) Vet du från vilket år den är?
  • mal
    Mamma till Simon skrev 2011-01-16 15:19:52 följande:
    2008 har jag för mej att våran var ifrån
    Ok, det kan nog stämma med tankte på att den är använd två vintrar. Hoppas jag blir nöjd  när jag får den!

Om man ska fynda mer  vinterkläder till nästa år, ska man göra det nu eller vänta till våren?
  • mal
    Jumbopolly skrev 2011-01-16 18:24:01 följande:
    trodde det blev osåltsavgift på allt som sattes ut för mer än 1 kr men så kanske det inte är längre då????
    Nopp 1-9 kr = ingen osåldavgift.
Svar på tråden Traderatråden nr 16