Inlägg från: Sophie81 |Visa alla inlägg
  • Sophie81

Traderatråden nr 16

Jag har bara köpt en grej på blocket, en syskonvagn fr Emmaljunga (passar bra där jag bor, lite dåligt med plogning osv här) för 800 kr. Det kändes som ett mycket bra pris då det följde med en liggkorg och allt var i superskick.
    Men jag är på jakt efter en bänk/träsoffa till hallen nu och har ringt på en del annonser men man måste var så snabb. Jag som är så trög
    Tradera passar mig lite bättre, då har man iaf oftast ett par dagar på sig att fundera innan man ropar hem något.

• Sophie81
    lyckligjanuari skrev 2010-12-03 11:30:17 följande:
    Nån i tråden som skickar med schenker jag har gjort det lämnade in paket den 30/11 och de har inte ens lämnat inlämningsstället enligt hemsidan och det är inte första gången nästan alla gånger jag skickar med schenker tat leveransen en vecka.

Jag har inte skickat med schenker (har ingen skrivare hemma så har använt DHL istället). har dock fått paket med schenker och de har varit ca 1,5 veckas leverans tid fr att säljaren lämnat in paketet. Nu senast tog det 2 dgr innan paketet lämnade inlämningsstället. Ganska segt med andra ord. DHL har gått mycket snabbare, typ 3-4 dagar.

• Sophie81

jag har inlett "operation julstädning" här hemma. hittade lite jag skulle kunna lägga ut... Vad tror ni, är det dumt att lägga ut nu såhär i juletider eller skall man vänta till efter julen?

• Sophie81

Ja, det var verkligen ett fyndpris! Såna där fynd får jag aldrig syn på (eller jo, men då är jag säljarenDrömmer)

• Sophie81
    star67 skrev 2010-12-04 21:46:51 följande:
    jag frågade förut om vilken månad som går tradera bäst och någon svårade november december, men det tycker jag inte faktiskt många som vill köpa julklapper på butiker. och så går inte så bra på tradera. och tycker att september oktober går bäst, eller kanske april också. eller vad tycker ni??
    Jag tror inte heller det går så bra nu. Har själv inget i min minneslista eftersom jag inte hunnit kolla runt på T. har fullt upp med att kolla i affärer efter julklappar eller andra shoppar på nätet som har rea.
    Men kunde inte hålla mig-la ut en auktion som ett litet test.
  • Sophie81

Odd Molly går jättebra på tradera. Har aldrig köpta OM där själv (är rädd att det skall vara kopia). Men har sålt 2 koftor. Den ena gick nästan för nypris och sen sålde jag en annan på Köp nu för 400.
    Men jag tror du får bättre i vår. Verkar vara lite trögt på Tradera. Om den är begagnad kanske ingen heller köper den som julklapp? kanske går bättre om den är ny med lapp?

• Sophie81

Så fort någon lägger bud så försvinner den funktionen och en budgivning startar, man kan bara välja köp nu innan någon annan lagt utgångsbudet.

• Sophie81

jag tror"köp nu" är gratis...Jag tycker det är jättebra med den funktionen. Tar ganska ofta saker på Köp Nu.

• Sophie81
    aLttjolajban skrev 2010-12-07 12:10:39 följande:
    Här ska jag fylla på med auktioner ikväll

Haha vet inte inte om jag ska skratta eller gråta

Fick detta svar av den oserösa säljaren idag. Enligt auktionen skickas varan från norge,nu ska den skickas från ett helt annat land!

Detta mail fick jag

"Eftersom varan/varorna skickas från Asien tar det 7-10 dagar innan du du mottagit varan/varorna

Ha en fortsatt bra dag! :)

mvh xxxx"

Enligt vissa har det tagit ca 2 månader att få varan.

Ähh jag betalde direkt den 21/11,ska man vänta ännu flera veckor på varan nu?

Usel säljare och mitt omdöme är redan lämnatSkrattande
    Varför lämnade du omdömme innan du fått vinsten? var det en miss eller?
  • Sophie81

Är det bra tid att lägga ut auktioner under mellandagarna, typ 26-30 dec eller skall man vänta till slutet av januari?
    Är det någon som vet? Tack!!

Svar på tråden Traderatråden nr 16