Inlägg från: Lingonflickan |Visa alla inlägg
  • Lingonflickan

Traderatråden nr 16

Pumanprinsen skrev 2010-09-06 12:38:51 följande:
    Då har man slängt ut en del annonser, fick redan två köp nu igår en kort stund efter
    Har några fler som ska ut ikväll... Kul

Ps: någon som vet om Cult Design går bra?
    Aldrig hört talas om. Sök bland avslutade auktioner
    Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
  • Lingonflickan
    AnnaFreja skrev 2010-09-06 17:44:50 följande:
    Vissa säljare på tradera är verkligen speciella. Jag sålde en hel del kläder på loppis i helgen. En del kläder hade hål eller fläckar, det hade jag skrivit på plaggen, så att folk inte skulle bli missnöjda. Nu ser jag att en person lagt upp en del av plaggen på Tradera och skrivit "fint använt skick".

Vilka folk det finns...
    Länk? Så man vet vem man inte ska handla av
  • Lingonflickan
    Tonarslisa skrev 2010-10-05 22:56:35 följande:
    Vad skulle ni gjort med frimärken som inte blivit stämplade? Har nämligen fått ett paket med 6 frimärken som inte blivit stämplade... Drömmer
    Jag slänger dem. Det är bedrägeri att återanvända dem och det vill jag inte göra mig skyldig till.
  • Lingonflickan

Jag tycker det är fult att återanvända frimärken och skulle aldrig göra det. Fult mot köpare som betalar fullt porto oxå.

• Lingonflickan

Skulle jag märka att någon återanvänt frimärken medan jag betalt fullt porto skulle jag dra ner stapeln.

• Lingonflickan

Jag var bara ärlig. Jag vet många som resonerar likadant men som hellre tiger i såna här sammanhang.

• Lingonflickan
    Hannah74 skrev 2010-10-11 15:25:51 följande:
    Hur vet du det? Kan ju inte vara ofta som återanvändning av frimäken fr köp på tradera kan komma upp i vänskapskretsen
    Lr här inne.
    Hur jag vet det? Ja, kanske för att jag diskuterat frågan med andra. Om det är på FL, IRL eller nån annanstans tänker jag dock inte säga.
  • Lingonflickan

Jag är gärna moralkärring om det är så man uppfattas för att man är ärlig. Att återanvända frimärken är att fiffla, om än så bara småfiffla. Jag anser att man ska göra rätt för sig i alla lägen och inte syssla med bedrägeri, som det faktiskt är att återanvända frimärken. Jo, det klassas tydligen som det även om ni kanske bara får en straffavgift från posten.

Svar på tråden Traderatråden nr 16