Inlägg från: Lingonflickan |Visa alla inlägg
  • Lingonflickan

Traderatråden nr 16

pomola skrev 2011-02-25 14:23:21 följande:

"Hej xxxxx!

Jag kan tyvärr inte fullfölja köpet för vår bil gick sönder igår och vi behöver varje krona denna månaden att laga bilen… är ledsen men kan inte göra nåt åt detta!! Du får lägga ut auktionerna igen du kommer ju ändå att få det sålt lätt! Hoppas på din förståelse

Trevlig helg

Mvh xxxxx"

Tänk. Jag hade det på känn. Det var en 94%-are...
    Köpte både skor och skaljacka - värdet var nästan 900 kr. Han skrev samma dag "det är lite bråttom, kan du posta imorgon" och så kom inga pengar (förstås). Trodde han att jag skulle posta ändå?

Det är en hämndomdömes-lämnare också, så jag vågar inte sätta negativt.
    Men fasen vad jag lackar ur över sådan nonchalans.
    Hade det varit en 100%-are hade jag kanske trott att bilen var sönder. Vederbörande är nu blockad på min sida. (Han budade så sent som igår på fler auktioner).

Demon 

Inboxa gärna så man kan spärra
    Bara döda fiskar flyter medströms
  • Lingonflickan
    Jumbopolly skrev 2011-07-29 11:14:00 följande:
    VARNING..
    Vill bara varna för en säljare på tradera som kallar sig Joanna-2011
    Jag köpte en hannah montana tröja av henne och har betalt med får inte varan.
    Hon påstår att något hänt på posten och att hon har gjort en anmälan till posten om att paketet är borta. Enligt säljaren är det många paket som försvann samtidigt. Säljaren lkovade iaf att skicka kvittonumret till mig så jag också kunde ringa posten och trycka på så handläggningstiden skulle gå fortare men så har inte skett. Hon hör inte av sig mer, svarar inte på mail eller i tel och betalar heller inte tillbaka pengarna.
    Säljaren är en BLUFFMAKARE..

Det kan ju faktiskt hända att saker försvinner i posten, det är inte heller brukligt att betala tillbaka för vara hon skickat.  Har dessutom många försvunnit  samtidigt så kan det ju vara nåt med den tömningen.
  • Lingonflickan
    Carmen1 skrev 2011-08-03 23:03:59 följande:
    Lägg upp upptill 100 annonser och slipp osåltavgiften finns ju nu! Gäller under aug månad.

Var var var??????
  • Lingonflickan

Det är väl nu de som inte betalat förra räkningen blir avstängda, har jag för mig.

• Lingonflickan
    Mollie skrev 2011-08-15 22:33:42 följande:
    Eh? Retro? Vart då?

Precis. Jag kan inte se det, ser bara en osäljbar gräslig overall.
  • Lingonflickan
    MejaKiZnic skrev 2011-08-16 14:09:02 följande:
    ett måste i garderoben

Nu börjar de gå lite segt på Tradera, men ångrar inte att jag lade ut allt för 1 krona ÄN Oskyldig haha

• Lingonflickan
    Elvipa skrev 2011-08-18 19:34:18 följande:
    Har inte tänkt på att man kan ta betalt för det också. Det är kanske nåt att införa? och så räknar man steg till posten...

Eller bensinpengar
  • Lingonflickan
    maximum skrev 2011-08-18 18:42:29 följande:
    www.tradera.com/Mamma-gungar-Toppskick-ej-sam...

wow! Inte lite regler och uppmaningar, känns nästan hotfullt och dessutom 46 spänn för frakten :-O  

Ja, jag jämförde med denna som då kostar 46 kr i frakt. En sån bok väger opackad 236 g och är inte skrymmande. Hanteringsavgift = 22 kr = Sjukt!
Svar på tråden Traderatråden nr 16