Inlägg från: Lingonflickan |Visa alla inlägg
  • Lingonflickan

Traderatråden nr 16

Snoppan skrev 2011-02-22 09:35:19 följande:
    Nån som vet någon bra sida med Mailingbags? Och vilken storlek rekommenderar ni om man ska sälja mestadels barnkläder :)
    http://m-kylli-emballage.se/catalog/
    Här handlar jag. Snabbt och smidigt. Och hon har en sida med tips på vad som går ner i påsarna oxå.
    Bara döda fiskar flyter medströms
  • Lingonflickan
    AochJsMamma skrev 2011-02-22 14:12:41 följande:
    nej nej, det bryr jag mig inte så mkt om (även om man alltid blir glad av en mailingbag i fin färg i brevlådan). Tänkte mer hur plagget packats...
    Precis. Fast jag använder mailingbag av bekvämlighet + att jag vet att det är ett hållbart sätt att packa.
  • Lingonflickan
    Viktorsmamma skrev 2011-02-22 14:21:26 följande:
    ja ogillade då jag köpte skor& mössa av samma köpare förra veckan, kom en fin mailingbag.

öppnade och sand ramlade ut, tyckte iallafall att antingen slå av skorna all smuts eller lägga mössan i en fryspåse istället för att lägga den lös tillsammans med jätte smutsiga skor.. :-/ annars va ju allt bra med fina saker båda två men de gav ett stort minus hos mig personligen tyvärr.
    Fast det har ju inte med själva mailingbagen att göra. Dåligt av säljaren att skicka smutsiga skor, och visst hade h*n kunnat separera mössan o skorna.
  • Lingonflickan
    AochJsMamma skrev 2011-02-22 14:23:59 följande:
    absolut, som säljare är det av bekvämlighet o smidighet. som köpare så blir jag glad o får ett positivt första intryck, vilket dock inte alltis överrensstämmer med varan sen (som i Saras fall..)

Apropå mailingbags så har jag precis fått hem nya, i våriga fina färger (rosa o limegrönt). Köpte av M-Kylli denna gången (alltid köpt av Magasin Glag innan). Toppen!
    Ja, de gröna är fina. Sen gillar jag de turkosa skarpt. De är lite tunnare visserligen men funkar lika bra.
  • Lingonflickan

Har mer än en gång fått kuvert där delar av innehållet hänger ut, har oxå fått ett trasigt tomt kuvert en gång. Säljaren tyckte dock att ansvaret var postens inte hennes och posten tar ju som bekant inget ansvar alls.

• Lingonflickan

Nej det har ingen betydelse, det har även hänt bruna kuvert. Tänk på att de är av papper så om de under resans gång utsätts för fukt eller väta blir de sköra. Och posten hanterar inget varsamt. Det v'ärsta var faktiskt ett brunt större kuvert innehållande ett par mjukisbyxor från Po.p Var glad att inget hänt dina kuvert men förstå oxå att vi kan ha andra dåligare erfarenheter av dem.

• Lingonflickan
    Greksmurfen skrev 2011-02-24 13:22:33 följande:
    det beror lite på vikt typ.. jag betalde 30kr i frakt för 350påsar =P  olika stl
     nu sista köpte ja bara 20 stora å då kostade frakten 10kr.
    så toalt kan man säga inkl frakt att mailingbagsen landar på 50öre- 1kr i oris dvs mkt bra priser=)
    Fast kan man inte råka ut för tullavgift? Känns osäkert med Ebay
  • Lingonflickan

Payson kostar pengar att ta emot pengar till. Så som säljare får man ju då inte ut hela summan för sina grejjer. Tradera har en ruta där man kan välja att betala med Payson, tycks inte ha nån betydelse att man som säljare inte angivit det som betalningsalternativ. Lite dåligt av tradera.

• Lingonflickan
    LillTussen skrev 2011-02-25 16:30:46 följande:
    Fick ihop 890 kronor igår! Inte illa. Hade förväntat mig 200, men jag var kanske lite pessimistisk. Sålde en hel del sommarklänningar, och det gick över förväntan! Var lite osäker på att lägga ut så tidigt men det gick kanon!
    Ojdå, var det märkes eller nåt vanligt?
Svar på tråden Traderatråden nr 16