• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Kristyr
    star67 skrev 2011-09-28 15:48:21 följande:
    ohhhFörvånad jag skulle ha avslut på söndag men har lagt annonserna fel och såg att jag har avslut idag tror inte att många kommer att buda idagRynkar på näsan fortfarande jätte dåligt bud. fortfarande 1 kr eller de dära sötta mudd jensen inte mer är 11 kr desutom heltny. hoppas hoppas på några bud innan avslutning.

jag brukar ha avslut mitt i veckorna då jag tycker att mina auktioner annars försvinner bland alla andra som har avslut på söndagar..

• Jessika82

Brukar du få bra med bud om du har någon annan dag än söndag?

Sådana mailingbags kostar ?

• Pixxi
    Jessika82 skrev 2011-09-28 16:20:58 följande:
    Brukar du få bra med bud om du har någon annan dag än söndag?

Sådana mailingbags kostar ?
    Lite olika,

m-kylli-emballage.se/catalog/product_info.php&products_id=177

dessa är mina favoriter
    Snyggt att packa i silverpåsar
  • RonjaB

Ny här i tråden, men har en liten fråga (orkar inte läsa alla sidor bakåt) Om ett brev är tjockare än 3cm så är det ju skrymmande men mitt brev jag har tänkt att skicka är över tre men trycker man på det o luften försvinner så blir det under tre!? Så om jag får ner det i vanlig brevlåda så är det inte skrymmande?

• mianf

Jag brukar pressa så mycket jag kan och sedan tejpa igen hål där lufta kan komma in och sedan lägga på lådan

RonjaB skrev 2011-09-28 17:17:47 följande:
    Ny här i tråden, men har en liten fråga (orkar inte läsa alla sidor bakåt) Om ett brev är tjockare än 3cm så är det ju skrymmande men mitt brev jag har tänkt att skicka är över tre men trycker man på det o luften försvinner så blir det under tre!? Så om jag får ner det i vanlig brevlåda så är det inte skrymmande?

• mianf
    annie dark skrev 2011-09-28 15:49:02 följande:
    Helt rätt!

Tack känns bara så olustigt kanske hade ställt mig annorlunda om hon hade frågar men nu skrev hon det som det var en självklarhet vilket jag inte tycker det är. Har själv angett för lågt porto ibland och tycker att det bara är att bita i det sura äpplet och lära sig skulle aldrig be om mer pengar i efterhand
  • Virrpirr
    mianf skrev 2011-09-28 15:08:09 följande:
    Snälla nån hjälp mig fick precis detta mailet jag har inte lust att betala in mer :( bara för att hon räknat fel

Hej xxx!

Vid vägningen av paketet blev fraktkostnaden lite högre än vad jag skrev i annonsen! Nämligen 84 kronor (skrev 60 kr. i annonsen).

Du kan betala in den resterande summan till mitt konto i xxxx: xxxx (Clearingnr) och kontonummer: xxx xxx xxx.

Ha en bra dag! Hälsningar xxx

Fraktkostnaden som står i annonsen är ju den som gäller. Jag menar du kanske inte alls hade budat från början om det varit 84 kr frakt. Jag har gjort samma misstag också flera gånger, men skulle aldrig be köparen om mer pengar. Är ju inte deras fel att man är klantig och skriver fel..
  • fjonkan

Har en köpare som inte betalat och har nu väntat en vecka. Idag fick jag mejl från köparen att han betalar när jag har skickat playstationet!!!Såg på hans omdömen att han har 3 neg av sammanlagt 8. Fasiken va sur jag blir på sånt!! Jag tänker inte skicka innan han har betalat. Eller är jag helt ute å cyklar???

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise
  • Beetle
    fjonkan skrev 2011-09-29 15:17:33 följande:
    Har en köpare som inte betalat och har nu väntat en vecka. Idag fick jag mejl från köparen att han betalar när jag har skickat playstationet!!!Såg på hans omdömen att han har 3 neg av sammanlagt 8. Fasiken va sur jag blir på sånt!! Jag tänker inte skicka innan han har betalat. Eller är jag helt ute å cyklar???

Klart att du inte ska skicka innan han betalar. Det stpr klart och tydligt i Traderas regler att man betalar först och skickar sen. Allt annat vore ju tokigt.
Svar på tråden Traderatråden nr 16