• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Pixxi

Sökte på Pop igår, och fick fram en jacka där det står ungefär så här ( Jacka från London, tuff skinnjacka pop ) varför skriver man pop där?? Irriterande när jag sökte polarn plagg.Obestämd

• maximum
    Pixxi skrev 2011-09-25 09:01:17 följande:
    Sökte på Pop igår, och fick fram en jacka där det står ungefär så här ( Jacka från London, tuff skinnjacka pop ) varför skriver man pop där?? Irriterande när jag sökte polarn plagg.Obestämd

det  va inget märke som heter pop då? 
  • Lingonflickan

pop utan punkt kan innebära att de syftar till pop - musiken/stilen precis som en del skriver rockablly eller liknande
    Född Kvinna och skitstolt över det!
  • miljarden
    För att pop inte bara är en lite slarvig förkortning av ett klädmärke utan en musikstil och klädstil också kanske?
  • Pixxi

Funderar på en sak, de Relaterade produkter man får upp när man klickar på en aktion är de olika för alla eller är det ungefär samma som kommer upp?
    Jag får nämligen upp mina auktioner där ofta.
    Det kan ju bero på att jag klickat ofta på de också DrömmerSkrattande

Oviktig fråga

• backi2008

Avslut ikväll och det går super segt Har fortfarande flera utan bud och alla på låga.....

Emil min solstråle
  • Luktärten

Tror ni det är för sent att lägga ut fleece i slutet av oktober? Tycker generellt att september är en "dålig" månad på Tradera. Vet ej om det har att göra med att det är kvartalsskifte och det är extra med räkningar denna månad.

• backi2008
    Luktärten skrev 2011-09-25 18:01:27 följande:
    Tror ni det är för sent att lägga ut fleece i slutet av oktober? Tycker generellt att september är en "dålig" månad på Tradera. Vet ej om det har att göra med att det är kvartalsskifte och det är extra med räkningar denna månad.
    Tycker generellt att hösten är bättre än våren men nu börjar jag tvivla på T överhuvudtaget, går så segt
    Emil min solstråle
  • Luktärten
    backi2008 skrev 2011-09-25 18:29:14 följande:
    Tycker generellt att hösten är bättre än våren men nu börjar jag tvivla på T överhuvudtaget, går så segt
    Håller med. Det som gick över förväntan i augusti, som jag tidigare tyckt varit klart bästa månaden, var väl begagnade leggings som folk betalade skyhögt för. September har varit katastrof, det är därför jag inte vill slänga ut mina fina fleecar nu utan funderar på oktober istället. Kanske ännu bättre att vänta till i vår?
Svar på tråden Traderatråden nr 16