• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Bellabelize
    backi2008 skrev 2011-09-25 18:29:14 följande:
    Tycker generellt att hösten är bättre än våren men nu börjar jag tvivla på T överhuvudtaget, går så segt
    Tycker också att det går ruskigt dåligt.
    Saker som skenade i pris förra året vid den här tidpunkten, får knappt ett bud.
    Har folk dåligt med pengar just nu? Det är väl egentligen bara att gå till sig själv, just nu är jag lite sparsam med inköp.

Jag har en superfin Didriksons-fleece som jag tror är rätt ovanlig. Men den vågar jag faktiskt inte lägga ut nu efter att ha gjort en sökning på avslutade annonser. Didriksonsfleecar (visserligen vanligare modeller) har gått för runt 50-lappen.
  • Zäta

Känns som om alla säljer via Facebook. 

Kostar inget att lägga ut annonser via tex Loppis Borås (finns ju massa sånna medlemsgrupper)  och sen är det ju ingen frakt heller.

Ibland kan jag fynda på Tradera, men ofta är frakten orimligt hög... 

• backi2008
    Bellabelize skrev 2011-09-25 18:40:57 följande:
    Tycker också att det går ruskigt dåligt.
    Saker som skenade i pris förra året vid den här tidpunkten, får knappt ett bud.
    Har folk dåligt med pengar just nu? Det är väl egentligen bara att gå till sig själv, just nu är jag lite sparsam med inköp.

Jag har en superfin Didriksons-fleece som jag tror är rätt ovanlig. Men den vågar jag faktiskt inte lägga ut nu efter att ha gjort en sökning på avslutade annonser. Didriksonsfleecar (visserligen vanligare modeller) har gått för runt 50-lappen.
    Jag shoppar helatiden Kanske inte så mycket på T men nytt Tyst Nu går pop tröjor för runt 30 kr, den är i jätte fint skick, känns inte kul
    Emil min solstråle
  • Jessika82

Lite grupper på FB där det säljs och köps massor...

Lerums köp/sälj Barnkläder och tillbehör
    Alingsås köp/sälj barnkläder och tillbehör
    Köp & sälj polarn o. pyret
    Här kan vi köpa / sälja / byta
    Göteborg Loppis/secondhand
    Säljes/köpes/bytes
    Vi Sytokiga
    Vi som köper och säljer Po.p kläder
    Köp/Säljes i Göteborg med omnejd

Traderare den sista har jag startat där vi kan sälja och köpa av varandra och även tipsa om annonser på tradera

• Jessika82

Sålde mest kvinnokläder idag. Gick ok men inte mer. Ska börja skriva var barnkläders annonser... Har sådär 2st sopsäckar med kläder... Är det bra att lägga ut allt på en gång?

• Tessou
    Väntarochlängtar skrev 2011-09-25 22:30:01 följande:
    Gick det inte ovanligt dåligt idag på T?
    För mig gick det över förväntan iaf - 13 av 15 sålda!
    ELIAS 090326
  • Väntarochlängtar
    Tessou skrev 2011-09-26 07:17:37 följande:
    För mig gick det över förväntan iaf - 13 av 15 sålda!
    Grattis! Jag hade en del 1 kronors auktioner igår och det gick för ... 1 kr och det trodde jag faktiskt inte. Men jag överlever! Jag är glad att sakerna kommer till nytta och jag kanske kan göra ngn annan glad
  • 2pojkar1flicka
    Väntarochlängtar skrev 2011-09-25 22:30:01 följande:
    Gick det inte ovanligt dåligt idag på T?

Gick hur dåligt som helst för mig iaf : (
Svar på tråden Traderatråden nr 16