Inlägg från: LitenBlomma |Visa alla inlägg
  • LitenBlomma

Traderatråden nr 16

jagvetintevadjagheter skrev 2010-10-06 22:31:49 följande:
    Skulle va kul att ropa in likadana/matchande kläder till mina småkillar, den ena har strl 98 o den andra har strl 80/86 ...
    men hur ska jag söka? Nån som har tips? Eller ni kanske vet om nån säljare som brukar ha likadana kläder i olika storlekar ute i olika annonser...?

Hoppas ni förstår vad jag menar, är så trött att jag har svårt att formulera mig bra ;)
    Jag brukar skriva i mina auktioner att det finns syskonmatchningar. Har själv två flickor som just nu har 98/104 och 80/86. Gillar att klä dem lika så antingen får man leta efter likadana eller ha tur att nån mer har barn i samma åldrar 
    -02 -08 -09 & BF mars -11
  • LitenBlomma
    Underbara ungar skrev 2010-10-08 13:47:07 följande:
    Jag har en likadan ute
    Såg det nu, då är jag nöjd
  • LitenBlomma
    annat82 skrev 2010-10-10 10:46:20 följande:
    Tycker det verkar som man inte ens skulle kunna få 5 i den stapeln ens om man bjöd på frakten, så det verkar inte enkelt. Även om man betalar tillbaka om det blir billigare så verkar det svårt. Tror att folk borde klaga på posten istället som säljare kan man ju inte rå på vad de tar betalt.
    Kollade på min egen. Hade 4,9 det trodde jag aldrig ens
    Jag har 5. Skriver ut frakt och om det skulle bli mer står jag själv för det, mindre då betalar jag tillbaka. Försöker alltid att slippa undan skrymmandeavgiften och gör istället stora, platta brev.
  • LitenBlomma
    iser skrev 2010-10-13 20:24:00 följande:
    Jag har inte sålt mycket än, och nu hade det sjunkigt till 4,7. kommunikationen verkar det vara som folk är missnöjda med kanske. Jag skickar tradera automatisk vinnarmail, om någon mailar så mailar jag tillbaka men jag mailar inte när jag skickat varan eftersom jag gör det samma dag jag har pengarna på kontot.  Borde man maila när man postat?
    Jag skickar ett mail när jag fått ett från dem att de betalat in. Skriver då att jag ska hålla koll på kontot. Sen mailar jag när jag sett pengarna och skriver då att jag ska packa varan och lägga den på lådan. Sen mailar jag igen när varan ligger på lådan och är på väg. Oftast är det bara några timmar mellan de sista 2 mailen.
  • LitenBlomma

Började fota och skulle lägga ut en kasse på T, så vaknade minsta dottern. Typiskt! Hann iaf med en, alltid nåt Ett par vinterskor, hoppas bara att det inte är försent än! Själv ska jag in på förhoppningsvis tisdag och köpa nya till alla barnen. Hur har vinterskor gått för er som precis haft avslut?
    http://www.tradera.com/auktioner/Bluenun

• LitenBlomma

Min auktion går dåligt och jag kan inte hitta vad som är felet Den ligger rätt, bilden funkar och jag har skrivit rätt rubrik...kan inte komma på något jag kan ha missat.

Just nu köps det betydligt mer än vad det säljs Väntar på lite roligt idag!

• LitenBlomma

Frågade en tjej om vart resten av pengarna tog vägen efter att hon köpt och satt på frimärken för 24 kr på mitt brev men tagit ut 39kr i fraktavgift. Fick detta svaret:

I fraktkostnaden, som jag angett, ingår inte bara porto, utan emballage samt hanteringsavgift.
    Jag har ingen våg hemma så det är bara en uppskattning av kostnader för porto, ibland blir det extra kostnader för skrymmande osv. 
    Om man anger för låga kostnader för portot brukar det bli högre slutpris på auktionen men köparna blir oftast irriterade att portot blir högre än man uppgett i auktionen.
    Dessutom om varan inte kommer pga Postens slarv brukar jag betala tillbaka hela beloppet (detta har hänt några gånger) .

Kan ju säga att hon spärrad hos mig...

• LitenBlomma
    StarkMamma skrev 2010-10-28 16:21:24 följande:
    Jag betalade varor i måndags och vissa med annan bank fick dom först i tisdags. Jag har fått bara 1 paket.
    När ska man kontakta säljaren och fråga om det är skickat?
    Jag brukar vänta iaf en vecka.
  • LitenBlomma

Betalade tröjan, som jag precis skrev om, i måndags förra veckan och fick brevet i tisdags. Så en del tar en vecka på sig, det är inte alla som bor bredvid en brevlåda.

Svar på tråden Traderatråden nr 16