• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Jomppelina
    Peak skrev 2010-07-02 15:11:06 följande:
    hur gör man det? Rullar det bilder där om man har auktioner eller hur funkar det?
    ställer du musen i nederkant av nedersta bilden så rullar de.
  • HardcoreHunny
    snappi81 skrev 2010-07-02 14:47:45 följande:
    F-n oxå... Nån som haft problem med förseningar av paket den sista tiden. Skickade till en köpare i onsdags och det har fortfarande inte kommit fram. Jäkligt surt för hon är verkligen jätte trevlig och ville så gärna ha tröja snabbt.

Förseningar iom postgången pga semestertider kanske....

Gahh blir så sur när det gäller en sån köpare med!
    Jag har tyvär haft gigantiska bekymmer med försenade leveranser, riktigt frustrerande då man skyndar sig att posta för att få fina omdömmen s¨å tar endå posten upp till en vecka på sig innan prylarna kommit fram till köparen.
    Posten här skylde på sommarpersonal, som de nu har gallrat lite ibland....vilket jag antar e det samma som omplacerat / kickat..
  • HardcoreHunny

Lite OT, men jag vet ju att denna tråden innehåller en å annan Molo-fantast....
    Någon som vet en webshop som säljer lurvfleecarna i stl 62?!
    Tradera tips e oxå välkomna, men jag skummar själv där dagligen...Solig

• Jomppelina

Jag måste bara ge traderaköpare över lag en eloge. Majoriteten av alla gånger går det hur smidigt och bra som helst, och det är trevligt och roligt att göra affär. Blocket däremot, där stöter man på lite av varje...

• MariaJuj
    Mini Pantern skrev 2010-07-02 15:31:32 följande:
    Nu har jag lagt upp en hel del auktioner på Prolistern. Vad enkelt och snabbt det går jämfört med
    när man lägger in en och en. Ikväll blir det uppladdning och hoppas på många köp-nu Skrattande
    Säg till när du lägger ut dem =)
  • Viktorsmamma

OT men behöver hjälp ang. plagg

jag köpte ett linne/tunika på Gina Tricot för ca 1månad sedan som jag använt 3-4ggr MAX. 

Nyss såg jag att sömmen har spruckit helt ganska långt ner på ena sidan.

Visst ska man kunna åka tillbaks och reklamera det?

• MariaJuj
    Viktorsmamma skrev 2010-07-02 18:48:07 följande:

jag köpte ett linne/tunika på Gina Tricot för ca 1månad sedan som jag använt 3-4ggr MAX. 

Man kan alltid testa men beror säkert på vem som står i kassan, en del är underbara och förstående medans en del inte alls tycker som en själv Solig  *tror jag* men nog allt ska den hålla mer än så Rynkar på näsan tråkigt!
  • Kristyr

Självklart!
  • stockrosen

Tycker jag absolut att du skall göra. Man har tre års reklamationsrätt fast det gäller att bevisa att det är inte du som orsakat detta.
  • Viktorsmamma
    mariaJuj skrev 2010-07-02 19:05:02 följande:
    Man kan alltid testa men beror säkert på vem som står i kassan, en del är underbara och förstående medans en del inte alls tycker som en själv Solig  *tror jag* men nog allt ska den hålla mer än så Rynkar på näsan tråkigt!
    ja speciellt då jag verkligen älskar den :(
    stockrosen skrev 2010-07-02 19:14:55 följande:
    Tycker jag absolut att du skall göra. Man har tre års reklamationsrätt fast det gäller att bevisa att det är inte du som orsakat detta.
    de ska jag nog göra då.
Svar på tråden Traderatråden nr 16