• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • aLttjolajban
    Jomppelina skrev 2010-07-04 18:59:06 följande:
    Vad är en sömnsnurra/sömsnurra? Förstår inte riktigt om det är något som medföljer maskinen som en sorts instruktion eller om det är något som skall sitta på maskinen.

Det är kanske en bedömningsfråga om maskinen är komplett eller ej med instruktionsbok och ex ytterkartong. Jag kan nog egentligen tycka att en vara kan vara komplett i sig men ändå sakna lös kringutrustning som följde med i kartongen som inte skall sitta på maskinen i sig, och som inte medverkar till att försämra maskinens prestanda eller funktion för att den saknas, om en apparat är att anse och säljes som begagnad. Men inga blippar och rattar och moluxer på själva grunkan får förstås saknas.

Instruktionsbok bör gå att hitta i efterhand eller hitta på nätet eller beställa från tillverkare?
    Hej
    det saknas handbok,samt en stor pappsnurra som visar de olika sömmarna osv. Sen verkar det bara finnas en pressarfot,det ska finnas minst 5 st olika pressarfötter.

Jag har ägt en likadan symaskin där alla orginal tillbehör fanns. denna symaskin är bara en ren symaskin tan orginaltillbehören som ingick när de såldes.

Säljaren påstår att symaskinen är komplett villket den inte är!
    Hon svarar inte ,så på måndag tänker jag ringa T och säga att säljaren är totalt omöjlig att nå och att aktionen inte stämmer.

står det att alla tillbehör finns så ska de finnas! Annars stämmer inte aktionen
  • MariaJuj

Fick man en sån där tråkig köpare Rynkar på näsan

"hej maria jag har vunnit en auktion dinosurieelbil utav dig.Jag vet ej vad jag ska göra nu är det så här att min mamma har visst köpt en elbil till min son som jag inte visste något om.Han skulle få den på sin födelsedag och det har ingen sagt.Men nu kände hon att hon va tvungen o berätta det.Så snälla du jag behöver ju inte två stycken.Jag vill inte ha negativt omdöme för detta.men givetvis köper jag den om det ställer till problem för dig.Men jag hoppas du har förlåtelse för det här.Ursäkta än en gång.Hör av dig.mvh eva"

• AnnelieTyresö

Låt henne sälja den själv.

• aLttjolajban
    MariaJuj skrev 2010-07-04 22:24:10 följande:
    Fick man en sån där tråkig köpare Rynkar på näsan

"hej maria jag har vunnit en auktion dinosurieelbil utav dig.Jag vet ej vad jag ska göra nu är det så här att min mamma har visst köpt en elbil till min son som jag inte visste något om.Han skulle få den på sin födelsedag och det har ingen sagt.Men nu kände hon att hon va tvungen o berätta det.Så snälla du jag behöver ju inte två stycken.Jag vill inte ha negativt omdöme för detta.men givetvis köper jag den om det ställer till problem för dig.Men jag hoppas du har förlåtelse för det här.Ursäkta än en gång.Hör av dig.mvh eva"
    Inte ditt fel att de har dålig kommunikation.
    Hon får betala och sälja den själv.
    Handlar det om mycket pengar?
    Länka gärna till aktionen
  • x karin76
    Tettan skrev 2010-07-04 17:28:44 följande:
    Ja och i en annons med en damjacka så nämner hon sin vikt och längd och att hon ska banta....

(hon kanske skulle pröva fb istället... )

www.tradera.com/Esprit-EDC-sommar-host-jacka-...
    Iofs är det ju praktiskt att nämna hur stor man är så vet man ju huruvida plagget passar en potentiell köpare... men det är ju kanske lite väl privat info.  Men visst, hon säljer fina saker.
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • Jomppelina
    aLttjolajban skrev 2010-07-04 22:13:43 följande:
    Hej
    det saknas handbok,samt en stor pappsnurra som visar de olika sömmarna osv. Sen verkar det bara finnas en pressarfot,det ska finnas minst 5 st olika pressarfötter.

Jag har ägt en likadan symaskin där alla orginal tillbehör fanns. denna symaskin är bara en ren symaskin tan orginaltillbehören som ingick när de såldes.

Säljaren påstår att symaskinen är komplett villket den inte är!
    Hon svarar inte ,så på måndag tänker jag ringa T och säga att säljaren är totalt omöjlig att nå och att aktionen inte stämmer.

står det att alla tillbehör finns så ska de finnas! Annars stämmer inte aktionen
    Länk?
  • aLttjolajban
    Jomppelina skrev 2010-07-04 23:13:53 följande:
    Länk?
    jaaaaaaaaaGlad
    jag blev överbudad i sita minuterna.så nu slipper jag den oseriösa säljaren
    första gången jag blir glad över att förlora en auktion
  • MariaJuj
    aLttjolajban skrev 2010-07-04 23:37:48 följande:
    jaaaaaaaaaGlad
    jag blev överbudad i sita minuterna.så nu slipper jag den oseriösa säljaren
    första gången jag blir glad över att förlora en auktion